X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
במהלך גיל ההתבגרות, מנסים בני הנוער להתנתק מהוריהם, לרכוש עצמאות ודעות אישיות כדי לרכוש לעצמם זהות אישית
▪  ▪  ▪
סכנת התמכרות [צילום: ניקי ג'יימס קלווין/פלאש 90]
מגניבים ופופולריים
בני הנוער מושפעים רבות מסביבתם ואלה יעשו הכל בכדי להיות שייכים, מגניבים ופופולריים, גם אם טמונים בכך מעשים שהם חוששים לעשותם, ואף אם אינם מעוניינים בכך.

מאז ומתמיד בתקופת גיל ההתבגרות, בני נוער רבים אשר תרים אחר זהותם "הולכים לאיבוד" בדרך אל גיבוש הזהות, ועשויים כתוצאה מכך להתנסות בכל מיני דברים שתוצאתם עלולה להיות מסוכנת ולעתים אף גורלית. אחד מהדברים הללו הוא הסם. השימוש בסמים בקרב בני נוער שכיח ולעתים בלתי נמנע.
לפי דעתי, ישנן כמה סיבות עקריות שמובילות את בני הנוער להשתמש בסמים. גיל ההתבגרות הינו אחת מהן. זו תקופה רגישה שהתמודדות לא נכונה אתה, או חוסר הדרכה, עלולים להוביל לשימוש בסמים. במהלך גיל ההתבגרות, מנסים בני הנוער להתנתק מהוריהם, לרכוש עצמאות ודעות אישיות כדי לרכוש לעצמם זהות אישית. כל אלה עלולים להתבטא במרד, בהתנסויות בדברים חדשים ומסוכנים ובדיקת גבולות וחצייתם. השימוש בסמים בקרב בני הנוער הוא אחד מהדרכים לתת ביטוי לכל אלה. בני הנוער מתנסים בסמים תחילה מתוך מרד, סקרנות, חציית גבול, ולאחר מכן הם עלולים להתמכר ולהשתמש בסם באופן קבוע. לעתים, לאחר מספר שימושים בסם, השליטה בתדירות השימוש אינה רק בשליטתו של הנער, אלא של הגוף. לאחר תקופה של שימוש, הוא עשוי להתמכר לסם ולדרוש אותו בכל פעם שאינו מקבלו.
סיבה נוספת לשימוש היא הלחץ חברתי שמוביל אותם להתנהגויות והתנסויות בדברים חדשים ומסוכנים. במהלך תקופת ההתבגרות, בני הנוער מושפעים רבות מסביבתם ואלה יעשו הכל בכדי להיות שייכים, מגניבים ופופולריים, גם אם טמונים בכך מעשים שהם חוששים לעשותם, ואף אם אינם מעוניינים בכך. הם רוצים להרשים את "החבר'ה" וכתוצאה מכך עליהם לעשות דברים שעלולים לחרוג מהתנהגותם הרגילה. ישנם סיפורים רבים על ילדים טובים ממשפחות נורמטיביות, אשר ניסו להרשים בני נוער אחרים על-מנת להשתייך אליהם ולהרשימם, ולמען מטרה זו התנסו בסמים, סיגריות, אלכוהול ועוד.
בריחה מהמציאות
בנוסף, בסביבה בה יש עוני הסמים בדרך כלל זמינים יותר והצורך בהם יותר שכיח. בני נוער שגדלים במשפחות עניות, משפחות מפורקות בהן אין להם תמיכה או השגחה, נמשכים יותר אל הסם והדרך אליו נגישה יותר, מאחר שאין ברוב המקרים השגחה על הילד מצד ההורים. ילדים אלו מניחים כי כבר אין מה להפסיד והם מחפשים איזושהי בריחה מהמציאות. במקרה הזה, הסם הוא דרכם.
לשימוש בסמים השלכות שליליות רבות. צריכה של בני נוער בסמים עלולה להוביל לנשירה מבית הספר. ברגע שילד משתמש בסם באופן קבוע, הוא לא יכול לתפקד בבית הספר ומעבר לכך, כנראה שבעקבות השפעת הסם הוא גם לא יהיה מעוניין לתפקד בבית הספר או בכלל להיות נוכח. כתוצאה מכך, הוא ככל הנראה ינשור מלימודיו. עובדה זו פוגעת בבני הנוער לטווח הארוך, ופוגעת בעתיד שלהם. כנראה שללא כל מסגרת השכלתית ימצא הנער את עצמו בעבודות כל ימי חיו, לא ירכוש השכלה ובכך לא יתפתח בהמשך חיו.
זאת ועוד, השימוש הקבוע בסמים עלול להוביל לפשע. בני נוער שמשתמשים בסמים וכתוצאה מכך נשרו מבית ספרם ופוטרו מעבודתם יאלצו להשיג את כספם בדרך אחרת. דרכם היחידה להשיג כסף הנה גנבה. במקרים רבים אנו שומעים על אנשים מוסריים שהתמכרו לסמים ומאחר שלא הצליחו לתפקד בעבודתם ואיבדו אותה, הם נאלצו להשיג כסף בכל מחיר על-מנת לרכוש את הסמים. בנוסף לכך, בהשפעת הסמים הם עלולים לעשות מעשים אשר אינם בשליטתם ובכך לעבור על החוק ולהידרדר לפשע.
ראינו אפוא כי לשימוש בסמים בקרב בני הנוער סיבות רבות כגון: השפעותיו של גיל ההתבגרות, לחץ חברתי שאליהם נתונים בני הנוער בסביבתם ובני נוער אשר גדלים במשפחות עניות ללא כל תמיכה והשגחה. את כל אלו, עלינו כחברה לנסות למגר באמצעות תשומת לב רבה יותר כלפי בני נוער הנמצאים במהלך גיל ההתבגרות בתקופה מאוד רגישה, הקשבה ותמיכה מצד המשפחות וגורמי בית הספר בהם הם לומדים ואף מענה מקצועי במקרה של התמכרות או שימוש שאינו חד-פעמי.

גיל קנזי
תאריך:  09/01/2017   |   עודכן:  09/01/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נטע יהודית אשרי
הבחינה הפסיכומטרית עצמה עולה כ-600 שקל (לא נזכיר את המאחרים להירשם, שנאלצים לשלם יותר); אבל זו כנראה ההוצאה השולית ביותר בכל התהליך שהמועמד שלנו ייאלץ לשלם
שמעון גרובר
שטיפת המוח השיווקית לצריכת מוצרים ושירותים חדשים לבקרים עשויה לגרום למשברים כלכליים ומשפחתיים
שלומית איפרגן
מתחת לכל המסכות והאיפור הזול נמצא שאנחנו אותם ילדים קטנים שהיינו, שמנסים להתמודד עם החיים באיזה שהיא דרך שאימצנו לעצמנו וסברנו שהיא הכי מושלמת מכל הדרכים שהיו עד עכשיו
אפרים הלפרין
ח"כ אראל מרגלית ות'כשיט העבר אלעד יניב שהוא עצמו העיד על דפוסי פעולתו העקלקלים בעבר, הגישו עם עוד 19803 עותרים את עתירת הבג"ץ הגדולה במדינה, בואו נקווה שבית המשפט יעיף אותם מכל המדרגות, עם פסק הוצאות הגדול במדינה של "רק" 100 שקל לכל עותר סך הכול 1,908,500 שקל, משני מיליון שקל הם יקבלו עודף, קטן עליהם
יוני בן-מנחם
ממשלת לוב טוענת כי תנועת חמאס מסייעת לארגוני הטרור הנלחמים בה. בחמאס מכחישים את הטענות ומאשימים את מחמד דחלאן כי הוא מנסה לסכסך בינה לבין לוב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il