X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
בשולי הכותרות: הכל כיסאולוגיה: מיקי בלי זוהר קן הקוקיה כבר כאן רֶצח הוא רֶצח לא לאקדמיה כן למִשְׂכָּלָה ולקינוח פסוקו
▪  ▪  ▪
גולן. מחפש מילים [צילום: יח"צ]

זוהר כמשל
על הקַלטת הלוהטת החדשה כבר שמעתם? נַחשו מי אמר: "לא מעניין אותי לא ביבי, לא דוד ביתן ולא הליכוד. אני דואג רק למיקי זוהר נטו". ובכן, הדובר הוא לא אחר מח"כ מיקי זוהר מהליכוד בכבודו ובעצמו. זאת במסגרת הדיונים על סחיטת הכספים הקואליציונית הידועה לשימצה.
מופתעים? אני לא. זוהר לא לבד. זוהר כמשל לכל אותם ח"כים בעלי אגומניה מפותחת, נבחרי העם, לכאורה, אשר רוממות השליחות הציבורית בגרונם, בעוד עיניהם לטושות, איך לא, לכיסא הנחשק, והם מוּנעים למעשה על-ידי אינטרסים פוליטיים לקידום אישי בלבד.
וכך אנו עדים בתיאטרון הפרלמנטרי למחזות בלתי פוסקים של קרבות עסיסיים על יצרים, הון ושלטון. והקהל הרחב הצופה בם טומן ראשו מבושה שאלֶה פני נבחריו. ואחר כך הם עוד מתלוננים על תדמיתם הנמוכה בקרב הציבור.
איפה האחריות?
דומה שתסמונת 'קן הקוקיה' כבר כאן. האבחנות הנפשיות השגויות (ולא רק בגלל הרפורמה) חייבות להדיר שינה מכל מי שבריאות הנפש של הציבור חשובה לו, בצד הקלוּת הבלתי נסבלת לעיתים לעבוד על אנשי מקצוע בתחום, ולהתחזות לחולי נפש (והתסמונת כסמל), אי-אפשר להתעלם מהאפשרות ההפוכה, שעלולה להיות קטלנית, לפיה עובדי בריאות הנפש מקילים באבחנה המקצועית, ואינם מאבחנים מסוּכנוּת של מטופלים המשוחררים לביתם.
התוצאה העגומה, שהפכה למרבה הצער לחלק בלתי נפרד מהכרוניקה הפלילית החדשוּתית, היא רצח של בני משפחה לרוב, או של זרים, על-ידי החולים, ולפעמים השחרור נגמר בהתאבדותם. והלקח, נראה, לא נלמד עד כה.
האם מחכים, חלילה, לאסון הבא? איפה האחריות המקצועית של פסיכולוגים ופסיכיאטרים בנושא כה רגיש ובעל השלכות לחיי אדם?
רצח במבחן התוצאה
אין צורך ברפורמה לשינוי חוקי עונשין בנושאי רצח מדרגה שנייה. ולא רק משום ההמתנה הארוכה עד אישור החוק. צריך לשנות לאלתר את ההגדרה של רצח. לשלול את מרכיב הכוונה המעורפל ושנוי במחלוקת, ולקבוע הגדרה חדשה על-פי מבחן התוצאה בלבד: אקדח או סכין, או כל כלי נשק אחר (ובכלל זה אבן קטלנית או אמצעי חניקה), השלופים במערכה הראשונה - רוצחים במערכה השלישית ואפילו השנייה. או בלשונם הציורית של חז"ל-כורתים ראש ציפור, ולא תמות?!
לכן כל כלי רצח המוּנף על אדם, שנהרג בעקבותיו, ייחשב לרצח. והעונש חייב להיות מאסר עולם בלי הנחות, ממש כמו ליגאל עמיר, רוצחו של ראש הממשלה יצחק רבין. רק כך יוחזר אפקט ההרתעה מפני ביצוע מעשי רצח, ותימָנע הזילוּת בחיי אדם, שפשתה למרבה הצער במחוזותינו. ובא לציון גואל.
מִשְׂכָּלָה
השדרן אריה גולן זרק כפפה לציבור להמציא מילה עברית ל"אקדמיה". ראוי לציין כי במקורה זו היא מילה יוונית, שדומה כי לפחות לפי ההטעמה המלרעית, התאזרחה בשפה העברית.
בכל זאת הריני נענית לאתגר להציע מילה חלופית לאקדמיה, על טָהֳרַת השפה העברית. מה דעתכם על המילה "מִשְׂכָּלָה"? המשקל מצביע על מקום לרכישת השכלה. זאת תוך קונוטציה למילה 'מִכללה' - מוסד המַקנה השכלה על-תיכונית.
תהא זו תרומתי הצנועה למילון העברי.
פסוקו
תאגיד השידור הציבורי - כאן ולא
הראש שכולם אוהבים לשנוא: ביבי - מָאוּס
מגן דוד אדום - מַדַ"א המדינה
נוני, ביבי והביביתון - שלישיית מה קשור
יריית הסיום: מאיה פלד - גאנס אֶנְד רוז

תאריך:  12/01/2017   |   עודכן:  12/01/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - הוכחות, דוגמה אישית, חציית כל גבול וכלב השמירה    שבת שלום
אברהם הללי
בבוא בתי המשפט לבחון צוואה שבמחלוקת נוטה הוא להאמין לצואה שניתנה על ערש דוי, יותר מצואה ערוכה כשהאדם בעודו במלוא אונו, מוקף ביורשיו ונמצא בהשפעתם
איתן אראל
בעקבות משפטו של אלאור אזריה, אנו נדרשים, שוב, לברר האם הערכים שביסוד הפסיקה בתיק מבוססים על מוסר או צביעות, ולחפש דרך לחבר את מערכת המשפט לזכות החיים הלאומית בארץ אבות    האם ייחשב המחבל שנהרג בעקבות ניסיונו לדקור חיילים - לקורבן טרור הזכאי לפיצויים?
רבקה שפק ליסק
היא הייתה ישראלית / יהודית מהמאה ה-12 לפנה"ס עד הרבע השני של המאה ה-7 לס'. כמו-כן היה ניסיון מחודש של יהודים, ממגורשי ספרד, להתיישב בכבול במאה ה-16. לא ידוע עד מתי התקיימה קהילה יהודית בכפר. כנראה שהיו יהודים בכאבול עד 1840
עמוס גלבוע
קארי הציג אותם בנאום ההתנחלויות שלו. אלו עקרונות שעונים על כמה מדרישות היסוד של ישראל: הכרה במדינת לאום יהודית, אין שיבת פליטים לישראל, הסכסוך מסתיים סופית. אלו עקרונות שהפלשתינים דוחים בשתי ידיים. אז למה נתניהו לא מנצל זאת?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il