X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הוועידה הבינ"ל שתתקיים בפריז בשבוע הבא היא פרי תכנון של צרפת והרש"פ כדי לסנדל את ישראל וממשל טראמפ. מדובר במהלך של בזבוז זמן שלא יתרום דבר להשגת שלום באזור
▪  ▪  ▪
הולנד ואבו מאזן. הצגה [צילום: תיבאולט כמוס/AP]

ברגעים האחרונים של ממשל אובמה וחמישה ימים לפני כניסתו של הנשיא דונלד טארמפ לבית הלבן תתכנס בפריז ב-15 בינואר הוועידה הבינלאומית שיזם נשיא צרפת פרנסואה הולנד בתיאום עם יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס. שר החוץ האמריקני ג'ון קרי ישתתף בוועידה, שבעבר התנגד לכינוסה. הוועידה, בהשתתפות נציגים מ-70 מדינות, מתכנסת באופן רשמי על-פי היוזמה הצרפתית, אך מאחוריה מסתתרות למעשה הרש"פ והאסטרטגיה הפלשתינית שאותה מוביל עבאס בשנים האחרונות לבינאום הסכסוך עם ישראל וניסיון לכפות עליה פתרון שיעוצב על-פי העקרונות הפלשתינים בעטיפה בינלאומית במקום פתרון מוסכם כתוצאה ממשא-ומתן ישיר בין שני הצדדים.
ועידת פריז, שישראל הודיעה כי לא תשתתף בה, נועדה לנסות ולקבוע מסמרות בינלאומיים שישראל לא תוכל להתעלם מהם וגם לא הממשל האמריקני החדש בראשותו של הנשיא טראמפ. היא נועדה גם להביך את ישראל מבחינה בינלאומית כשברקע הדברים ההחלטה של מועצת הביטחון 2334 בנושא ההתנחלויות, נאומו האחרון של קרי והתנגדות להצעתו של השר נפתלי בנט להתחיל בתהליך חקיקה לסיפוח מעלה אדומים כשלב ראשון לסיפוח שטחי C בגדה.
הרש"פ מציגה את ועידת פריז כציון דרך היסטורי בדרך להקמתה של המדינה הפלשתינית ויו"ר הרש"פ כבר הודיע כי שנת 2017 תהיה שנת סיום ה"כיבוש" הישראלי בשטחים. חשיבות הוועידה, מבחינת הפלשתינים, היא שהיא נועדה לטענתם "להציל את פתרון שתי המדינות" נוכח המשך מדיניות ההתנחלויות של ממשלת ישראל. מאחורי הקלעים כבר גובשה השבוע טיוטת ההחלטה שתפורסם בתום הוועידה המאמצת את החלטת מועצת הביטחון 2334 בעניין ההתנחלויות והמדגישה את קווי ההסדר בין ישראל לפלשתינים - מדינה פלשתינית בקווי ה-4 ביוני 67' ומזרח ירושלים כבירת המדינה הפלשתינית העתידית. ההחלטה תדגיש את אי-חוקיות ההתנחלויות ואת עיקרון מתווה שתי המדינות כאופציה היחידה שיש לקדמה במהירות.
החלטות הוועידה הן צפויות ואינן דרמטיות, מדובר בהצגה שארגנו נשיא צרפת הולנד ויו"ר הרש"פ בסמיכות זמנים לבחירות לנשיאות בצרפת. בתום הוועידה אמורה להתפרסם קריאה לראש הממשלה נתניהו ולנשיא עבאס להצהיר על מחויבותם לפתרון שתי המדינות ולהתנער מגורמים רשמיים בממשלותיהם המתנגדים לכך.
מדובר בוועידה מיותרת לחלוטין, אך נשיא צרפת הולנד מתעקש לקיימה בגלל הבטחתו למחמוד עבאס ואולי גם מאיטנרסים אישיים וכחלק מתעמולת הבחירות לנשיאות בצרפת והצגתו כתומך נלהב בפתרון הבעיה הפלשתינית. מנהיג המפלגה הרפובליקנית בצרפת, פרנסואה פיון, אמר השבוע כי "לא ייצא שום דבר רציני מהוועידה". נראה שהערכתו נכונה. מדובר בהצגה שסופה ידוע מראש ושלא תהיה לה שום השפעה על המשא-ומתן העתידי בין ישראל לפלשתינים.
הוועידה בפריז מתקיימת פחות משבוע ימים אחרי הפיגוע הרצחני בטיילת בארמון הנציב בירושלים, שבו נהרגו ארבעה חיילי צה"ל, ובעיצומו של קמפיין הסתה פלשתיני נגד הממשל האמריקני החדש ונגד כוונתו להעביר את שגרירות ארה"ב מתל אביב לירושלים.
יו"ר הרש"פ מנסה לצבור תנופה מדינית כתוצאה מוועידת פריז, מהחלטה 2334 של מועצת הביטחון ומנאומו של קרי לקראת עימות אפשרי עם ממשל טראמפ על-רקע תמיכתו במדיניות ההתנחלויות של ממשלת נתניהו וההכרה בירושלים כבירת ישראל.
הוועידה בפריז משקפת את הצביעות והמוסר הכפול של המדינות המשתתפות בה. ברור לכולן ששום התקדמות בפתרון הבעיה הפלשתינית איננה יכולה להיעשות ללא הסכמת שני הצדדים. הדרך היחידה להשגת התקדמות היא משא-ומתן ישיר בין שני הצדדים ללא תנאים מוקדמים. למרות זאת, מתכנסת הוועידה רק כדי לתמוך ברש"פ ולנגח את ישראל ואת הממשל האמריקני החדש.
ההחלטה הישראלית שלא להשתתף בוועידה נכונה. שום דבר חיובי לא יכול לצאת לישראל מועידה בינלאומית הרוצה להכתיב מראש את אופי פתרון הסכסוך לישראל ללא משא-ומתן ישיר וללא התחשבות בצרכיה הביטחוניים והבטחת גבולות בני הגנה למדינה היהודית, כמו למשל בבקעת הירדן. מדינה שקמה אחרי השואה שבה נספו 6 מיליון יהודים ולאחר הרבה דם, יזע ודמעות.
הדבר בולט במיוחד לאחר הפיגוע האחרון בירושלים. ההתעצמות הצבאית הרקטית של החמאס והחיזבאללה והמלחמה בדאעש סמוך לגבולותיה של ישראל.

תאריך:  14/01/2017   |   עודכן:  14/01/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ועידה מיותרת בפריז
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
ועידת פאריז
סיירוס   |  14/01/17 11:44
 
- רק הגבול הוא הבעיה?
נדב  |  14/01/17 13:28
2
לפי
שמ  |  14/01/17 14:22
3
אתה טועה ומטעה בן מנחם
ברוריה ממוצקין  |  14/01/17 18:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
איתמר לוין
אין מנוס מן התחושה, שאג'נדה פוליטית היא שהובילה את צבי זילברטל ויורם דנציגר לכתוב פסק דין הנוגד לא רק את עמדת רובו המכריע של הציבור הישראלי, אלא גם את מה שעושה מערכת המשפט מדי יום ביומו
איתמר לוין
זילברטל גם סבור, שכאשר צה"ל תופס פעילים וסייענים בודדים - מדובר במידה של אקראיות "אשר יכולה לעלות כדי פגיעה מסוימת בתחושת הצדק, או, למצער, להצדיק אי-מיצוי מלוא חומרת הדין"
מתי דוד
עמוס גלבוע
קארי הציג אותם בנאום ההתנחלויות שלו. אלו עקרונות שעונים על כמה מדרישות היסוד של ישראל: הכרה במדינת לאום יהודית, אין שיבת פליטים לישראל, הסכסוך מסתיים סופית. אלו עקרונות שהפלשתינים דוחים בשתי ידיים. אז למה נתניהו לא מנצל זאת?
אריאל י. לוין
מספר הפיגועים ביהודה ושומרון ובירושלים עלה משמעותית מאז החליטה מועצת הביטחון שההתנחלויות אינן חוקיות. זה ודאי אינו צירוף מקרים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il