X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מאז שאני זוכר עצמי כחייל, כמפקד, כאזרח, תמיד הייתה לי הרגשה שרוחו של צה"ל הרבה יותר משמעותית מהגשמיות שלו תמיד סברתי שרוח המפקד הרבה יותר משמעותית מהפקודה בייחוד כאשר את הפקודה אי-אפשר לבצע כתוצאה מנסיבות שהשתנו מאז ניתנה הפקודה והתפיסה הזו השתבשה מאוד בעייני עם כניסת גדי איזנקוט ללשכת הרמטכ"ל
▪  ▪  ▪
איזנקוט. תפיסה משובשבת [צילום: מרים אלסטר]

אני מבקש להזכיר לכולנו מסמך שפרסם הצבא בשם הרמטכ"ל גדי איזנקוט, ובו הוא פרס את המשנה האסטרטגית של צה"ל, על-פי תפיסת הרמטכ"ל.
צה"ל זה אני
הרבה פגמים מצאתי במסמך הזה ואחד המרכזיים שבהם הוא, שעל-פי המסמך הרמטכ"ל הוא מפקד המערכה היחיד בצה"ל ובאמצעות המפקדה הכללית הוא מפקד על כל המבצעים שצה"ל מקיים. המשאבים המבצעיים נתונים בידי המפקדה הכללית, והיא מקצה אותם למפקדות הראשיות למילוי משימותיהן לפי תעדוף הנובע מהמשימות המוטלות עליהן. עוד נקבע כי אחריות זו של המפקדה הכללית אי-אפשר לבזרה או להעבירה למפקדות הראשיות.
כמו שאמר לואי ה-14 לפני 400 שנה "המדינה זו אני" אמר רמטכ"ל צה"ל לראשונה בתולדות המדינה, "צה"ל זה אני", התוכן שלו פחות חשוב מה שחשוב זו הרוח שלו, העובדה שקורנת ממנו מבהירה לגורמי צה"ל בכל הרמות, אין לכם סמכות לכלום, שום אחריות לא מוטלת על כתפיכם, אלא על הרמטכ"ל, ובאווירה כזו רק כבשים מתפתחות, כל הדרך לשוחט.
קחו דוגמה מיה-יה ואברוצקי
שימו עצמכם כחיילים או כמפקדים בחטיבת הצנחנים, כאשר יה-יה הוא המח"ט ואברוצקי אחד
המגדי"ם גדוד או שניים מתקדמים על נחתות על-מנת לנחות על חופה של לבנון במטרה לנוע רגלית לביירות ואז שואל אחד החיילים את יה-יה, איזה קשר יש עם המפקדה הכללית ויהיה עונה לו, אין קשר, כאן אנחנו המפקדה הכללית.
ואת הרוח הזו שהיא כלי מלחמה מרכזי בצה"ל לדורותיו אותה רוח שהביאה את חטיבת הצנחנים לכביש בירות דמשק עם פצוע אחד משבר הליכה, כאשר שאר צה"ל מתקשקש ותקוע על כבישי לבנון הרחק מביירות, ועשרות הרוגים רבים מהם מירי כוחותינו, עיקר הרמטכ"ל הוא הפך את רוח המפקד לרוח המפחד, הוא הופך לדעתי ראשים גדולים לראשי סיכה בכל שדרות הצבא.
ראשים קטנים הולכים הביתה בחמש
למה מי צריך להסתבך ולחלוק על דעתו של ראש המטה הכללי? תן ללכת הביתה בחמש. זאת האסטרטגיה, כל העיתונאים היללו אותה ושיבחו אותה, הדרג הפליטי השתפן ושתק, זה אותו דרג מדיני שהשתפן ומינה אותו לתפקיד על-אף חלקו המרכזי בפרשת הרפז, אז דובר צה"ל לא יתיישר ערב קבלת המינוי לראש אכ"א? נראה לכם?
אתם יודעים כמה היה צריך לשבור שיניים בערבית עד שהגיע למעמד הזה?
ומח"ט כפיר לא יהפוך למח"ט קרנף, על-מנת להגיע הביתה בחמש ובעיקר על-מנת להגיע בשקט לפנסיה? למה מה ההבדל בין כפיר לקרנף, כולה חד קרן, זה הבדל זה? יש להם ילדים, יש להם משפחות, וחוץ מזה נקבעה האסטרטגיה ואין בלתה.
חברי המטה הכללי האם גם אתם התקרנפתם?
ואם המח"ט פועל על-פי רוח המפחד וגם דובר צה"ל אז מה עם אלוף פד"נ? ואלוף פצ"נ וראש אמן? ומפקד חיל-האוויר? גם אתם ממלאים את רוח המפחד? אתם ערים בכלל למצב?
שאלתי פעם את מישהו שאני מאוד מעריך את דעתו, מה הפיל את נוחי דנקנר. האם זה המינוף או הרצת המניות או הבזבוז, או השקעות שגויות והוא השיב לי שכל אלה סימפטומים, והבעיה המרכזית הייתה רוח המפחד, הוא הקיף עצמו באומרי הן, ומי שלא אמר הן או שלא שרד או שהתאים עצמו, מי ששרד עשה מכך הרבה הרבה כסף ובתמורה ניפח לאלוהים את האגו. ושתק, ניפח ושתק. והם הלכו עם הרבה כסף והוא הולך לכלא. נוחי הפך להיות הש"ג שלהם, קורבן היחיד של כל הקבוצה הזו.
הרמטכ"ל לא יהפוך לש"ג
אבל בצה"ל אסור שזה יקרה, אין מצב שהופכים את הרמטכ"ל לש"ג, אם זאת התוכנית חובה קודם להראות לו את הדלת, חובה לזכור שלא רק דנקנר קרס אלא כל עסקיו קרסו ולנו אין הלוקסוס להביא את צה"ל לכדי קריסה.

תאריך:  17/01/2017   |   עודכן:  18/01/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 נוחי דנקנר / Nohi Dankner
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מתי דוד
הסתבר שלפרשת "ביבי-ונוני" היו גם כמה "דברים חיוביים": התברר שהפרשה לא הפכה לעוד נושא שבמחלוקת השגרתית בין ימין לשמאל, אלא הפכה למאבק על כסף וכוח בין שני האנשים החזקים בפוליטיקה ובתקשורת, שסחרו בסחורה שלא בשליטתם
משה גולדבלט
אסור לאיש ציבור להיות במצב של ניגוד אינטרסים    אסור לו לפעול בתפקידו הציבורי בנושא שיש לו נגיעה אישית ביחס אליו    אפילו כל הקשר שבין נתניהו לעיתון הוא חברות אישית עם בעליו שלדון אדלסון די היה בכך על-מנת לפסול אותו לעסוק בסוגיה
איתמר לוין
אם מנדלבליט יחליט להגיש כתב אישום בפרשה - ההקלטות לא יפורסמו לפני שיוגשו כראיה לבית המשפט    יהיה קל יותר לפרסם אותן אם התיק ייסגר, אבל גם אז לא מדובר בהליך פשוט
אפרים הלפרין
קלטות לוהטות מחממות לנו את החורף, אבל החמימות הזו היא ממש כמו החמימות של ציפור אשר פרה חירבנה עליה ואז הציפור פצחה בשיר מקיר לקיר מהאושר ומהטמפרטורות המענגות בקור העז, והחתול ששומע את שירת הציפור בא וטורף אותה
שמעון זיו
כל אחד ותיקו האישי, כל אחד וניסיון חייו, וכאשר הוא בא לצבא הוא נוהג על פיהם    מובן שיש השפעות מהצבא מהחברים שמסביב, מהסביבה הביתית ומכל שאר הגורמים המשפיעים על גבר בן 18
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il