X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
עורך ידיעות אחרונות עומד מול עובדיו והוא חסר מילים למה איזה מילים יש לומר לעובדים על המו"ל שהרס להם את גאוותם המקצועית אז עורך ידיעות משתלח בקולגה, עיתון הארץ ואומר: "ההתלהבות שבה אתם מתנפלים בימים אלה על כתבי ועורכי ידיעות אחרונות (מעל לכל במה אפשרית) מעוררת מחשבות נוגות על הגינות, קוליגיאליות, ואתיקה עיתונאית בסיסית"
▪  ▪  ▪
מוזס. סמרטוטנות [צילום: רועי עלימה/פלאש 90]

ואני מבקש לתמוה קצת על ידיעות אחרונות, על איזה קולגיאליות הוא מדבר, ובעצם אין מה לתמוה, הרי אנו כבר יודעים על הריקבון שפשה שם.
קולגיאליות?
האם יש לצפות לקולגיאליות של נהגים עם נהג פרוע אשר מסכן את הנוסעים בכביש? האם יש לצפות לקולגיאליות של מועצת רואי החשבון עם רואה חשבון שמעל בכספים? איזה יושר, איזו הגינות (להלן יא"ה), איזה יא"ה יש בכזו קולגיאליות, יא"ה, שהוא האדן הפרקטי של אתיקה העיתונאית?
למה איזו קולגיאליות אנושית הפגינה ידיעות אחרונות כלפי ראש הממשלה? משפחתו? רעייתו? ילדיו? זהבה גלאון? לאיזו קולגיאליות מצפה בן אדם שהוא בכלל לא בן אדם? דמעות, דמעות תנין של קוזאק נגזל.
אתיקה: חופש עיתונות, אמון הציבור, "עשו סייג לתורה"
מהי אתיקה עיתונאית? מה מטרותיה? לדעתי שלוש מטרות עיקריות:
1. לשמור על חופש העיתונות, כי עיתונות שאיננה חופשית, איננה עיתונות אלא סמרטוטנות.
2. לשקוד על שמירת אמון הציבור בעיתונות, כי עיתונות שהציבור לא מאמין בה או מזלזל בה מאבדת את כוחה ואיננה מבצעת את תפקידה.
3. להוות "סייג לתורה", להוות מתרס אחרון לפני חציית הדין הפלילי, להוות את הגדר האחרונה עם שלטי האזהרה האדומים טרם נכנסים לשדה המוקשים.
וכשם שלדוגמה האיסור מדאורייתא להימצאות חמץ בפסח (בל ייראה ובל יימצא) מהווה לדעת פרשנים סייג לאיסור החמור הרבה יותר של אכילת חמץ בפסח, כן נמצאו וראינו למרחוק בפסחים לאורך השנים האחרונות טונות של חמץ במערכות העיתונים, ואב הבית (מועצת העיתונות) לא רק שלא עשה ביעור חמץ אלא אף ישן שנת ישרים, תוך שהוא נוחר עד הגג. אז מה הפלא שהיו במערכות, ייתכן שיותר מאחת, ייתכן שהרבה יותר מאחת, רבים שחגגו הרחק מעין הציבור על הפיתות של אבולעפיה, והכנאפה והבירות, שלא לדבר על בייגלה חם שומשום מלח וזעתר.
ומהו אותו חמץ שהם אכלו לכאורה שם לתאווה, החמץ הזה הוא הדין הפלילי, הוא אותו שדה מוקשים מסוכן אשר אתיקה העיתונאית נועדה להגן מפניו.
עורך ידיעות, טובל ומר"צ בידו
עזבו את פרשת מוזס-ביבי, מועצת העיתונות לא אמורה לעסוק, ואם היא עוסקת ראוי שתחדל מלעסוק בנושאים הנמצאים בחקירת משטרה. אחרי שהגדרות כשלו כשל כל כך גדול, ומטיילים רבים נכנסו לשדה מוקשים, והפיצוצים קורעים את האוזניים, ראוי שהגדרות הכושלים הפרוצים והחלודים, ישתקו להם בצד בהמתנה לשוחט אשר יעקור אותם ויחליפם בגדרות אחרים, יעילים.
אבל מיד אחרי שפרצה לאקרנים פרשת מוזס ביבי, קראנו כולנו על האיומים שקיבלה זהבה גאון, ועל מימושם בפועל היה ולא תצביע על-פי צו מצפונו של נוני מוזס.
במדינה דמוקרטית, חבר כנסת הולך להצביע על נושא זה או אחר, ובדרך למליאה הוא נסחט, לאיזה תהומות הגענו? וכאן אין חקירת משטרה, לפחות עדיין אין, אז איפה מועצת העיתונות?, היכן האתיקה?
עיתונות רודנית איננה עיתונות חופשית
והביקורת הנוקבת על ההתנהלות הזו של ידיעות אחרונות, בעיתון הארץ או בכל עיתון אחר היא מהות האתיקה, ולעורך ידיעות ביקורת כזו נראית כמכשלה אתית, כנראה שבידיעות אחרונות לא רק לא שומרים על אתיקה, אלא גם אינם יודעים מה זו אתיקה, אין פלא שהם בורים גמורים בתחום הזה, אחרי שנים של יובש טוטאלי, שנים שבהן ידיעות אחרונות נשלט על-ידי רודן, שנים בהן הקשר ביון ידיעות אחרונות לבין עיתונות חופשית לא היה קיים, שנים בהן איבד ידיעות אחרונות לחלוטין את אמון הציבור, וסחף עמו (יחד עם גורמי עיתונות נוספים) לשאול התחתיות את אמון הציבור בכל העיתונות.
ושומר הסף כאמור, מועצת העיתונות, ישן שנת ישרים, נוחר עד הגג. אילו כלב השמירה של כלב השמירה לא היה ישן, כל זה לא יכול היה לקרות, לפחות לא בעצמות ובהיקפים המתגלים אל מול עינינו.

תאריך:  18/01/2017   |   עודכן:  18/01/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טובל ומר"צ בידו
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
כל העולם במה
אהוד פרלסמן  |  18/01/17 11:45
2
קלמן ליבסקינד אמר הכי נכון.
אתה דש במוץ  |  18/01/17 16:03
 
- חוסר בינה
ה.א  |  18/01/17 18:49
 
- ויחד עם כל עדר המעריצים,
אתה ואהוד הציבור  |  18/01/17 19:39
 
- אתה מעורר רחמים
משה מיכאל  |  19/01/17 08:25
 
- משה, תודה על הפירגון
הנסיך הארי   |  19/01/17 09:37
 
- אשמח לתגובה עניינית.
משה, בוקר טוב.  |  19/01/17 10:00
3
פניתי למועצת העיתונות
ה.א  |  19/01/17 16:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ציפי לידר
בשולי הכותרות: עו"ד שפטל ומיסטר הייד    העניים החדשים    כחלון ההזדמנויות?    ביבי - לא על הסיגר לבדו    אילן, ה'אח' והראשון בבידור    ולקינוח פסוקו
אליהו קאופמן
למר"צ מותר היה תמיד להתחבר לימין החילוני - ואפילו למתנחלים הכי קיצוניים, רק כדי לחוקק חוקים נגד החרדים ונגד עולם התורה
יהודה קונפורטס
מערכת הבריאות משקיעה רבות במערכות מידע ומחשוב בגופי הבריאות השונים, אבל עדיין נושא שיתוף המידע הרפואי בין בתי החולים וקופות החולים מתנהל בעצלתיים ומייצר ביורוקרטיה קשה והסיבה אינה טכנולוגית
ראובן לייב
הגרסה העכשווית של הסדרה הדוקומנטרית בטלוויזיה, "צל של אמת", שופכת אור חדש על הפרשה הישנה, המסרבת לגווע, ותובעת את חשיפתן של עדויות חדשות וכאלה שמשום מה נגנזו או הוסתרו בשעתן
מרדכי ליפמן
נוני מוזס, איל עיתונות כול יכול: נדחקה לחלוטין העובדה כי בתהליך העכור הזה, יש מציע השלמונים (מוזס), ויש מי שלו הוצעו השלמונים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il