X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בעידן בו מדי יום אנשים בעלי חזון קמים מדי בוקר ומסתכלים על בעיות ישנות בעיניים חדשות, עם טכנולוגיות חדשות, ויוצרים פתרונות דימיוניים מאפליקציות שמזמינות מונית ועד רובוטים ששוטפים רצפות, הגיע הזמן להקדיש את אותו יחס גם לסכסוך הישראלי-פלשתיני
▪  ▪  ▪
חקלאות בערבה [צילום: מו"פ ערבה]
מדע בידיוני
משום מה, כל הרעיונות האלו נתפסים כמדע בידיוני נלעג, למרות שכולם יושמו בעולם בהצלחה רבה.

הסכסוך בין ישראל לפלשתינים, או אולי נכון יותר להגיד, הסכסוך בין ישראל לעולם הערבי, מתנהל על הצורך הכי בסיסי לקיומו של אדם ועם - על שטחים, על מרחב מחייה. בעיקרון, זה סכסוך על נדל"ן, כמו רוב הסכסוכים שנגלו בין אומות לאורך ההיסטוריה.
דווקא משום כך, זה כ"כ מפתיע שעדיין לא פתרנו אותו. ההבדל המרכזי בין הסכסוך הישראלי-פלשתיני לבין סכסוכים היסטוריים אחרים בין אומות אחרות בעבר, היא דווקא העובדה שהוא איננו מתרחש בעבר. הוא מתרחש ב-2016. וב-2016 למין האנושי, ולאומת הסטארט אפ בראשו, יש סט יכולות חדש לגמרי.
אנחנו יכולים להתפיל מים. לאורך ההיסטוריה קרבות רבים לאין שיעור, נערכו על השליטה במקורות מים ראויים לשתייה שיכולים לקיים ציביליזציה. בהשקעת משאבים נכונה אנחנו יכולים פשוט להתפיל מים, במקום להילחם עליהם.
אנחנו יכולים להפריח את השממה. זו איננה מליצה ולא התרפקות על מורשתם של החלוצים שהקימו את המדינה. זוהי עובדה מדעית פשוטה. החקלאות המתקדמת, שבירתה ללא ספק בערבה הישראלית, יודעת להתמודד עם תנאי אקלים קשים מאוד באמצעות מדע, ידע ויצירתיות, ובכך מספקת אלטרנטיבה למלחמות עקובות מדם על קרקע פורייה.
ייבוש שטחי ים
אנחנו יכולים לייצר נדל"ן. כן. ממש ככה. לא רק ביכולות טכנולוגיות שמאפשרות בנייה לגבהים בלתי נתפסים ומאפשרות לאכלס אלפי אנשים על מגרש של דונם, לא רק בידע החדשני על מלחמה במידבור. ממש ליצור קרקע באמצעות ייבוש שטחי ים או הקמת איים מלאכותיים.
כאשר הציע השר ישראל כ"ץ הקמת נמל מול עזה על אי-מלאכותי הוא הותקף בקיתונות של לעג, משל היה הדבר מדע בדיוני, למרות שאיים מלאכותיים כבר הוקמו בעולם מיפן ועד לדובאי, וישראל רחוקה מלהיות מדינה מפגרת.
המין האנושי במאות השנים האחרונות לקח על עצמו משימות כבירות. מהקמת הפירמידות ועד לגולדן גייט ולאמפייר סטייט בילדינג, מתעלות לה מאנש ועד סכר אסואן, מהחומה הסינית הגדולה ועד הנחיתה על הירח, פרויקטים שאפתניים שינו מפות, יצרו מעצמות, מנעו מלחמות, פתחו נתיבי סחר.
בעידן בו מדי יום אנשים בעלי חזון קמים מדי בוקר ומסתכלים על בעיות ישנות בעיניים חדשות, עם טכנולוגיות חדשות, ויוצרים פתרונות דימיוניים מאפליקציות שמזמינות מונית ועד רובוטים ששוטפים רצפות, הגיע הזמן להקדיש את אותו יחס גם לסכסוך הישראלי-פלשתיני. הרי זה רק עניין של נדל"ן, של מים, של מקורות מחייה. אנחנו יודעים ליצור כאלה ב-2016.
דיון רציני
צוות מחקר ופיתוח של מהנדסים ומדענים שהיה עובד לפי המתודולוגיות של עולם הסטארט אפ היה יכול ליצור ניו דיל חדש, המורכב מאלמנטים כמו שכוללים לא רק איים מלאכותיים בעזה, אלא אף תעלת ענק מים המלח ועד ים סוף שתיתן לפלשתינים מוצא עצמאי לתחבורה ימית, בתמורה לקיזוז שטחי גושי ההתישבות שיישארו בריבונות ישראלית. נרוויח מפה חדשה, קריאטיבית שתביא תועלת לשני הצדדים. הפלשתינים יוכלו להפעיל נמל ולהתפרנס דרכו בכבוד ואנחנו נרוויח שכנים מרוצים והפרדה מלאכותית ולא מאיימת.
גם את בעית המים ניתן לפתור באמצעים מודרנים. למען האמת, חובה לפתור אותה באמצעים מודרנים. זה דבר אנכרוניסטי ומטופש לחלוטין לנהל ויכוח על מקורות מים, במקום פשוט לשאול את עצמנו כיצד מממנים את הקמתם של מפעלי התפלת מים שיפתרו את הבעיה, אולי אפילו באמצעות אותה תעלה שמחברת את ים המלח וים סוף.
משום מה, כל הרעיונות האלו נתפסים כמדע בידיוני נלעג, למרות שכולם יושמו בעולם בהצלחה רבה. נראה שבשל יחס מלגלג הם כלל אינם זוכים לדיון רציני, למרות שכולנו יודעים שטכנולוגיה פותרת בעיות. סדר הגודל של ההצעות האלו נראה דימיוני אך בפועל מדובר בחבילה הניתנת לביצוע בטכנולוגיות קיימות וזמינות, בעלות של מיליארדים. אין ספק, מדובר על עלויות עתק, אך אין ספק גם שהעולם, החל מהאו"ם ומדינות המערב ועד למדינות ערב העשירות, ישמח לשלם את החשבון תמורת שקט במזרח התיכון. לצד שקט מדיני, חבילת פתרונות כזו תוביל שפע של אפשרויות מסחריות לשני הצדדים, תכפיל את התיירות, את הקשרים העסקיים ותייצר מציאות חדשה.

הכותב הוא מהנדס וקבלן, מנכ"ל חברת הבנייה "נ. נווה", בעל תואר שני במינהל עסקים.
תאריך:  15/01/2017   |   עודכן:  15/01/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
התוכנית המדינית של אומת הסטארט-אפ
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
הבסיס שלך שגוי:זהו סכסוך דתי. ל"ת
שב ולמד.לא נדל"ן!  |  15/01/17 18:40
 
- מצטרף; הסכסוך "דתי תרבותי"!
א. וינשטיין  |  16/01/17 08:39
2
כשהעם וממשלתו
ירצו שלום-  |  16/01/17 05:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
רון בריימן
אם הולנד-רולנד אומנם נאמן לאותו "פתרון" שתי המדינות שהוא שואף להשאיר כ"מורשת" אחריו בתום שנות נשיאותו החיוורות, מן הראוי שיפעל בהתאם לרעיונות ועידת "השלום" המיותרת והמזיקה שהוא מכנס ויתחיל ליישם את "פתרון" שתי המדינות דווקא בארצו, על-ידי חלוקתה בין הצרפתים לבין הכובש המוסלמי הפולש אליה, ועל-ידי הפיכתה של פריז לבירתן של שתי מדינות
ארי בוסל
לעומת הפיהררמוזאון, מוזאון פלשתין ריק מתוכן. במה ימלאו אותו? בסרטים ובמוזיקה בעזרתם שטפו מוחות דור שלם? בספרי הלימוד? בכרזות של השהידים? בחגורות נפץ עם ברגים ושאר חלקי מתכת או דם-נגוע-איידס?
יוני בן-מנחם
הוועידה הבינ"ל שתתקיים בפריז בשבוע הבא היא פרי תכנון של צרפת והרש"פ כדי לסנדל את ישראל וממשל טראמפ. מדובר במהלך של בזבוז זמן שלא יתרום דבר להשגת שלום באזור
איתמר לוין
אין מנוס מן התחושה, שאג'נדה פוליטית היא שהובילה את צבי זילברטל ויורם דנציגר לכתוב פסק דין הנוגד לא רק את עמדת רובו המכריע של הציבור הישראלי, אלא גם את מה שעושה מערכת המשפט מדי יום ביומו
איתמר לוין
זילברטל גם סבור, שכאשר צה"ל תופס פעילים וסייענים בודדים - מדובר במידה של אקראיות "אשר יכולה לעלות כדי פגיעה מסוימת בתחושת הצדק, או, למצער, להצדיק אי-מיצוי מלוא חומרת הדין"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il