X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
בעקבות הגשת בקשה לתביעה ייצוגית, תפסיק רשות האכיפה והגבייה לגבות אגרה בלתי חוקית של 23 שקל בכל תיק בהוצאה לפועל
▪  ▪  ▪
עשרות מילונים

רשות האכיפה והגבייה הודיעה לאחרונה, במסגרת בקשה לתביעה ייצוגית שהוגשה נגדה ביולי אשתקד, על הפסקת גבייה של אגרת פרוטוקול בכל התיקים בהוצאה לפועל. הבקשה הוגשה על-ידי איל צדיק, בעלי חברה מהמרכז, באמצעות עוה"ד יחזקאל סיבק וגלי עציון. האגרה בסך 23 שקל נגבתה במשך עשרות שנים בכל תיק שנפתח בהוצאה לפועל, בנוסף לאגרות האחרות. השווי המצטבר של הכספים שגבתה המדינה מהאגרות במהלך השנים, נאמד במאות מיליוני שקלים.
הבקשה הוגשה לאחר שהתברר לצדיק שהוא חויב באגרה באופן לא חוקי. כאשר פתח תיק בהוצאה לפועל, הוא נדרש לשלם אגרה. רק מאוחר יותר התברר לו, כי בנוסף לאגרת פתיחת תיק, הוא חויב גם באגרת פרוטוקול, למרות שבתיק לא התקיים דיון ולא נרשם פרוטוקול. צדיק פנה באמצעות עורכי דינו לרשות האכיפה וביקש החזר. משלא נענה, הגיש את הבקשה לתביעה הייצוגית.
לטענת צדיק, רשות האכיפה והגבייה גובה אגרה עבור רישום פרוטוקול בניגוד לחוק מבלי להשיב את האגרה גם כשלא מתקיים דיון ולא נרשם פרוטוקול. עוד נטען בבקשה, כי גביית האגרה נעשית תוך הסתרת העובדה שמדובר באגרת פרוטוקול מהציבור. על-פי הבקשה, בכל שנה נפתחים למעלה כ-300,000 תיקים בלשכות ההוצאה לפועל, ובכל אחד מהם משולמת אגרת פרוטוקול בסך 23 שקלים.. משמעות הדבר שהמדינה גבתה מיליוני שקלים מדי שנה ועשרות מיליוני שקלים במהלך השנים האחרונות.
בעקבות הגשת הבקשה הודיעה רשות האכיפה והגבייה על חדילה - הפסקת גביית אגרת הפרוטוקול בכל התיקים בהוצאה לפועל. כתוצאה מההודעה זכאית אומנם המדינה להשאיר בידיה עשרות מיליוני שקלים שגבתה שלא כדין, אולם מדובר בהישג משמעותי עבור ציבור המתדיינים בלשכות ההוצאה לפועל, ובפרט חייבים שאליהם מגולגלות בסופו של דבר רוב האגרות.
צר לי שיש צורך להגיש תביעה ייצוגית כנגד המדינה בכדי שתחדל לגבות אגרה שאינה חוקית. לצד זאת, מגיעות ברכות לעורכי הדין סיבק ועציון על הצלחתם, המצטרפת לתיקים קודמים בהם רשמו הישגים שהועילו לציבור רחב.

הכותב הוא המשנה לראש לשכת עורכי הדין, ראש פורום הוצאה לפועל ומחבר הספר "הוצאה לפועל – מעשה והלכה".
תאריך:  19/01/2017   |   עודכן:  19/01/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורי שרגיל
הנה, אורי אבנרי, שהיה חבר הכי טוב של ערפאת, כמעט ברמה של הזוג לאה ויצחק, חושב שעכשיו הוא גם ברמה של קסטרו    איך דונלד יכול להעליב אותו עד כדי כך? ואיך אבנרי יכול להעליב מחצית אוכלוסיית ישראל? האם הערבים הם לדעתו מחצית האוכלוסייה?
יוני בן-מנחם
למרות ההודעה האופטימית ממוסקבה על הקמת ממשלת אחדות לאומית פלשתינית יו"ר הרש"פ איננו ממהר להקימה. אחד מבכירי העיתונאים במצרים מזהיר את המשטר המצרי מהתקרבות לתנועת חמאס
עמוס גלבוע
"פסוקו של יום" של כתב טלוויזיה מייצר טונות של פרשנויות בלי לדעת מה נמצא מעל הפסוק ומתחתיו; ושר ההגנה המיועד של ארה"ב חושב שתל אביב היא בירת ישראל
איציק ספיר
האם מזגן בחורף מייבש את האוויר יותר מרדיאטור? האם ניתן לנצל מערכת חימום תת-רצפתית גם בקיץ? מה הטמפ' המומלצת וכיצד ניתן למנוע תחושת מחנק בשל חימום
רון בריימן
נשיא צרפת התעקש לכנס בפריז "ועידת שלום", שאינה אלא אונס קבוצתי של ישראל    לנוכח אותה "ועידת שלום" מנותקת מן המציאות יש להסביר לו שצבא צרפת היה כובש זר באלג'יריה, ארץ לא לו    לעומת זאת, צה"ל אינו כובש זר בארצו, ארץ ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il