X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
טראמפ לא ייהנה מדקה של חסד, והוא זקוק לעזרה כדי להצליח במטרות שהציב לעצמו בנאום ההשבעה נכון, הוא לא חצב להבות בנאומו כברק אובמה בשעתו, ולא הציב את הסיפור האישי שלו במרכז, אלא מנה ראשי פרקים לתוכנית פעולה ברורה אולי טוב שכך
▪  ▪  ▪
יש להיזהר מדוחקי הקץ [צילום: אנדרו הרניק, AP]

דווקא בשעת רצון זו אני מבקש מחבריי ומחברותיי במחנה הרוב השמרני-ימני בישראל: הנמיכו ציפיות. אל תיתלו בנשיא ארה"ב החדש דונלד טראמפ את עתידנו. אל תהפכו אותו למשיח. אזרחי ארה"ב בחרו בו לבצע שינוי גדול לטובת ארצם. העובדה שניצח את שני הממסדים המפלגתיים (ואת מפלגת התקשורת) מלמדת על יכולתו להזיז דברים. האתגרים העומדים בפניו גדולים דיים.
ככלל, ההיסטוריה ארוכת השנים שלנו לימדה שמשיחים מאכזבים. גרשם שלום דיבר על שני סוגי משיחים: משיח האוטופיה ומשיח הקטסטרופה. ברק אובמה, למשל, הוכתר בראשיתו כמשיח האוטופיה (הוא קיבל על כך פרס נובל), אך בסופו התגלה כמשיח הקטסטרופה - די להציץ בשכנתנו הצפונית המעונה, ולא רק בה. לעומת זאת, חכמינו לימדו שמשיח מגיע בהיסח הדעת, בשקט, לעיתים עטוי מסיכות, ולא בתופים ובחצוצרות.
נכון, אסור להחמיץ את השעה, אבל צריך לדעת מתי השעה הנכונה. יש להיזהר מדוחקי הקץ. נזקן הרע של 25 שנות אוסלו האחרונות לימד מה משמעות ה"עכשוויזם" בהתנהלות הפוליטית והמדינית. גם כיום מנסים המיסיונרים של שלום עכשיו ודומיהם להמיר את עובדות הניסיון המרות שחווינו כולנו באמונה משיחית בשלום מדומיין. אבל אנחנו עם עתיק; תפיסת הזמן וההיסטוריה שלנו היא אחרת, ולכן אורך הנשימה צריך להיות בהתאם. אם לא נפעל בסבלנות ובזהירות, נפסיד, חלילה.
החלת הריבונות על אדמות המולדת היא מטרה היסטורית חשובה. כך גם ההודאה בכישלון פתרון שתי המדינות שממשל אובמה השאיר כמזכרת עוון באמצעות החלטת מועצת הביטחון באו"ם.
עם זאת, דרושה בחינה קרה ומעמיקה של המציאות שרק מתחילה להתגבש עם כניסתו של טראמפ כשחקן מרכזי ושל תגובת הכוחות הפועלים בזירה העולמית והאזורית. המינויים של השגריר בישראל והשגרירה באו"ם מלמדים על גישה מדינית שונה ומרעננת כלפינו. כך גם ההבטחה להעברת השגרירות באו"ם ואזכור האיסלאם הרדיקלי בשמו המפורש בנאומו של טראמפ, לאחר שנות בצורת של קודמו בתפקיד.
משום כך נאמני ארץ ישראל צריכים לשלב ידיים, להכיר מה אפשרי כעת ומה אחר-כך, ולא להכשיל זה את זה בחישובים קצרי טווח. ההיסטוריה לא תסלח לכם.
המון כוחות מצפים לכישלונו של טראמפ. "מחוללי המהומות" התחילו להבעיר את השטח ולהפעיל לחץ תודעתי אדיר על עצם הלגיטימציה של בחירתו, הרבה לפני השבעתו לנשיא. ההפגנות האלימות בשטח (היכן היו כשבסוריה נטבחו מאות אלפים?!) משלימות את האלימות המילולית ברשתות החברתיות, יחד עם יישור קו של אמצעי התקשורת השמאליים נגדו. אנחנו מכירים היטב את התופעה אצלנו בישראל.
טראמפ לא ייהנה מדקה של חסד, והוא זקוק לעזרה רבה כדי להצליח במטרות שהציב לעצמו בנאום ההשבעה. נכון, הוא לא חצב להבות בנאומו כברק אובמה בשעתו, ולא הציב את הסיפור האישי שלו במרכז, אלא מנה ראשי פרקים לתוכנית פעולה ברורה. אולי טוב שכך.
כפי שאמרנו, אובמה היה משיח. טראמפ בא לעבוד.

פורסם במקור: ישראל היום (22.01.17)
תאריך:  22/01/2017   |   עודכן:  22/01/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סבלנות, בשעת רצון
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
שבסוריה נטבחו מאות אלפים?
איפה אתה היית,  |  22/01/17 14:32
2
אוי אתה מצחיק!
אלטע קאקער  |  23/01/17 16:08
3
שנים פימפמו לכם מנהלי הזבלון,
מיסכנצ'יק  |  23/01/17 18:35
4
ונהייה דומה לחבר שלו פוטין
טראמפ מתחיל לעבוד  |  26/01/17 12:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות בארה''ב
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - נשאר בארץ, מתווכחים, עדות מביכה, הורסים, עוצרים ולעומתי    שבוע טוב!
אליקים העצני
לתשומת לבך, מיסטר פרזידנט: העוינות וכפיות הטובה מייצגות רק מיעוט מבוטל בעם שלנו. 'הרוב השקט' מברך אותך מכל לב ויודע להעריך ולהוקיר את אשר כבר עשית למענו עד כה, עוד בטרם נכנסת לתפקידך
ארי בוסל
אך העובדה שאני שש על כך שאנשים שאני מכיר ומוקיר זכו להיות מוזמנים ודאי מעידה על כך שאני משוגע, קיצוני, רפובליקני, אוהב ישראל ושונא מוסלמים    אני מודה ומתוודה שהכל נכון, למעט החלק האחרון
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - היתממות, גידול, על האש, התנגדות ושוויון
אורי שרגיל
מדי בוקר אנחנו משכימים קום, לוקחים ספל קפה בשתי ידיים, מציבים עצמנו ללא תנועה מול החלון כדי להביט החוצה אל ההרים הגבוהים, לראות מה מוביל לנו חמור? פעם זה היה אובמה - ועכשיו טראמפ?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il