X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
האופניים החשמליים הפכו מזמן מכלי תחבורה אישי, ירוק ונוח לכלי מסכן חיים. הילדים רוכשים אותם בקלות ו"מצפצפים" על הכללים.
▪  ▪  ▪
מהירות מותרת [צילום: AP]

כל מי שהסתובב בשנים האחרונות בערים הגדולות יודע שאופניים חשמליים הפכו טרנד הולך ומתעצם. ואין זה מפתיע: מדובר בפתרון פלא תחבורתי שימושי ואופנתי לבני נוער, לאנשים ללא רישיון נהיגה, לכאלו שרישיונם נפסל, להורים שנטל ההסעות ירד ממטלותיהם וגם למי שפשוט לא רוצה להיות תלוי יותר ברכב. תמורת כמה אלפי שקלים וללא כל צורך ברישיון נהיגה יכול כל אחד לרכוש כלי מנועי מהיר במיוחד, שמצליח לעקוף את הפקקים בדרך ירוקה ונוחה, מדלג בקלילות מעל בעיות החנייה והוצאות הרכב.
אך האם לכל הטוב הזה יש גבולות ברורים כפי שלכל כלי רכב יש חוקים ותקנות? כמו שניתן לראות מהשטח בשנה האחרונה נפצעו, ולצערנו גם נהרגו בני נוער ומבוגרים כתוצאה מרכיבה על אופניים מסוג זה או היתקלות בכלי רכב זה. כך למשל, במסגרת היותי מורה פרטית, אחד מהתלמידים שלי נפגע כתוצאה מהסעת חברו על האופניים, איבוד שיווי המשקל וחבלה בראשו כתוצאה ממפגש קרוב עם המדרכה, דבר שהוביל לאשפוז בן 5 ימים בבית החולים. לשאלתכם, אחרי האשפוז כשהנער חזר למיטבו הוריו התירו לו לחזור ולרכב על האופניים. אז יהיו שיגידו שלכך ישנן תקנות שנועדו להגן על הרוכב ועל האזרחים בשטח.
פתרון חלקי
להלן תקנות התעבורה: גיל הרוכבים – מעל 16, מהירות הרכיבה המותרת – עד 25 קמ"ש, חובת סימון ברור על האופניים כי מדובר באופניים חשמליים וחובת התקנת צופר או פעמון כמו גם התקנת פנסים ומחזירי אור. עד כאן, נשמע שטיפלו בבעיה. אלא שבמקרה הנ"ל התקנות מספקות פתרון חלקי בלבד לבעיות ולסכנות הטמונות ברכיבה על אופניים חשמליים, ואם רוצים לבחון את האפקטיביות שלהן יש להפנות את הזרקור לסוגיות אותן התקנות לא מסדירות - סוגיות שיכולות לעלות ביוקר להולכי רגל ורוכבים כאחד. בעוד נשמעות תקנות בחקיקה בינתיים נשמעות זעקות בקרב האוכלוסייה.
אז נכון להיום, הרכיבה על גבי אופניים חשמליים אינה מותרת על מדרכות הערים, אך מי מאיתנו לא נתקל לפחות פעם ביום ברוכב הדוהר במדרכה במהירות על גבי אופניים חשמליים כאשר כל שנותר להולכי הרגל הוא לנוס על נפשם? בעוד שמהירי התגובה ניצלים, האטיים יותר, וביניהם האוכלוסייה המבוגרת, נפגעים.
התוצאה: במקום שהאופניים החשמליים יהוו בשורה ככלי תחבורה חלופי לרכב פרטי, המפחית את עומסי התנועה, מצמצם את הזיהום הסביבתי, מקטין את בעיות החנייה וכמובן זול ויעיל, בהיעדר הסדרה מקיפה הנוגעת לכל האספקטים, הוא הפך לאחד מאמצעי התחבורה המסוכנים ביותר שהופך את רחובות הערים לשדה קטל ממש.
בטוחה אני כי ישנם רוכבים הנזהרים ושומרים על הכללים ודווקא נתקלים באזרחים הולכי רגל שמפריעים לסדר ומשתמשים בשבילי האופניים המשמשים למטרה זו, או מנגד נהגי אופניים חשמליים המשתמשים במדרכה ופוגעים בזכותנו לשמור על נפשנו במקום הבטוח להולכי הרגל. על כל אחד מאתנו, רוכב או הולך רגל, להסב את תשומת הלב ולאט-לאט להגדיל את הדיבור והמודעות בנושא ואולי יחד נצליח לחולל שינוי.

הכותבת היא סטודנטית לעבודה סוציאלית שנה א' בבר-אילן
תאריך:  23/01/2017   |   עודכן:  23/01/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אליהו קאופמן
הגיוני שצד ישראלי, זה או אחר, יהיה יותר או פחות מרוצה מעמדת ארה"ב אך התגובות צריכות להיות מרוסנות    ההתגרות באומות העולם וההתנהגות האימפולסיבית נגד מעצמת על מעולם לא הועילה לעם ישראל
אורי שרגיל
למה אנחנו מסכימים להמשיך ולחיות עוד רגע אחד עם הטילים? מדוע, עם או בלי אמנון אברמוביץ' וזהבה, אנחנו לא מעמידים אולטימטום של 48 שעות לפני ממשלת לבנון וצוות ההנהגה שלה בוותיקן ובאיחוד האירופי?
משה מכנס
דבריו של יאיר גולן, שהמציאות בישראל כיום מזכירה לו את המציאות באירופה של שנות ה-20 וה-30, פסלו אותו מלכהן לא רק כממלא-מקום הרמטכ"ל, אלא כמפקד בצה"ל
יורי מור
התברר שהעלמה צילקע מעולם לא טעמה מהמוח, אף לא ידעה שזה אפשרי; הדייטים הקודמים שלה לקחו אותה להתכבד לתוך כבד, כליות ואיברים נחותים אחרי
יוני בן-מנחם
ירדן הצטרפה בגלוי למאבק הפלשתיני למניעת העברת שגרירות ארה"ב מתל אביב לירושלים. המלך עבדאללה חושש מהתפשטות גל ההפגנות מהשטחים לירדן שיערער את יציבות השלטון הרעוע בלאו הכי על-רקע המצב הכלכלי הקשה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il