X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
במשחק הפוקר הזה אין כללים ברורים. חבל לנסות ולהעריך אם ראש הממשלה יסיים את תפקידו בגלל חקירות אלה. כפי שאמרתי לא אחת, יש לתת לגורמי אכיפת החוק לעשות את עבודתם. לכשתהיה תוצאה סופית, ניתן יהיה להתייחס בצורה רצינית
▪  ▪  ▪
רוני אלשיך. ספין או אמת? [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

בורסת הספקולציות בפרשות האין סופיות הקשורות בראש הממשלה פורחת. הספינים התקשורתיים עפים לכל עבר. יש החוגגים את נפילתו של נתניהו הקרובה. בליכוד מצופפים שורות, דוחים את כל הערכות, מתייצבים כאיש אחד לצדו של נתניהו. בינתיים. הבליץ התקשורתי עצום, אפילו מהבליץ ההוא הידוע לכולם. עד עתה, כלום. הכל וירטואלי. מה שטוב הוא שכולם מתפרנסים מכך, עורכי דין, פוליטיקאים ואנשי תקשורת.
אין לי ולו מושג קלוש מהן הראיות כנגד ראש הממשלה. אין לי מושג מה רוצה מפכ"ל המשטרה באומרו שיש חקירות סמויות נגד אנשי הצוות החוקר את ראש הממשלה כדי להכפיש את שמם, ועדיין אותם מכפישים חופשיים. הזוי? כן. האם זה ספין או אמת, לך תדע. במשחק הפוקר הזה אין כללים ברורים. חבל לנסות ולהעריך אם ראש הממשלה יסיים את תפקידו בגלל חקירות אלה. כפי שאמרתי לא אחת, יש לתת לגורמי אכיפת החוק לעשות את עבודתם. לכשתהיה תוצאה סופית, ניתן יהיה להתייחס בצורה רצינית.
מה שכן מסכן את מעמדו של ראש הממשלה ומרעיד את כיסאו זו חתירתה של מפלגת הבית היהודי אל עבר אופק ההזיות שלה. אני סבור שבמוקדם או במאוחר, יתברר שהבית יהודי יפיל את ראש הממשלה, בין אם במישרין, ובין אם בעקיפין.
פרשת עמונה היא מבחן ראשון רציני. עד רגע כתיבת שורות אלה, הממשלה תבצע את הפינוי מבלי ליישב את המחלוקת לאן יפונו התושבים. הצהרת ועד הישוב עמונה שהוא נסוג מההסכמה להתפנות בשקט, ללא מהומות, תוך מתן התחייבות לבג"ץ, היא מבחינת הפרת חוק ברורה. לראש הממשלה לא תהיה ברירה אלא להורות על הפינוי. בנט ושקד, שהיו חלק בלתי נפרד מההסכם שהושג עם תושבי עמונה והדחייה שבג"ץ אישר, לא יוכלו לעמוד מנגד. ממילא רבים מאוד בקרב במתנחלים משמיעים ביקורת איומה על בנט ושקד. בבוא יום הפינוי, אם יקרה, בנט ושקד יצטרכו לקבל החלטה משמעותית ביותר: לתמוך בפעולות הממשלה או לתמוך במתנחלים. אם יבחרו לתמוך בממשלה, הבסיס האלקטורלי של הבית היהודי יפגע קשות. אם יבחרו לתמוך במתנחלים, לא תהיה ברירה לראש הממשלה אלא לפטרם ומיד. המשמעות היא פירוק הקואליציה. בנט ממתין לנתניהו בפינה כי הוא, בנט רוצה להיות ראש ממשלה. עבורו זו תהיה הזדמנות מצוינת לנסות את כוחו כשבקרב הציבור הימני הוא יצטייר כמגן המולדת והלוחם הבלתי נלאה בתוכניות הזדון של נתניהו וחבריו.
וישנו עוד פן לסיפור זה. אנשי הימין חוגגים בתרועות וזיקוקי דינור את בחירתו של טראמפ. תוכניות הבית היהודי ועוד כמה אנשי ימין מיליטנטים מרקיעות שחקים, החל מסיפוח כל שטחי יהודה ושומרון ועד חזרה של מתנחלים ליישובים שפונו בהינתקות. טראמפ יתמוך, טוענים ראשי המתנחלים. טראמפ יעזור, יעצום עין, יטיל וטו. טראמפ יהיה נשיא היהודים. הבעיה היא שתוכניות אלה עדיין הן בגדר חלום רטוב. טראמפ לא אמר את המילה אחרונה, ועד כתיבת שורות אלה, לא יצאה מהבית הלבן הודעה מפורשת שישראל יכולה לחזור לימי הזוהר, אליבא דמתנחלים, של שליטה ישראלית בכל יהודה, שומרון ועזה. גם לא נשמעה כל התייחסות של טראמפ ואנשיו לפתרון שתי המדינות השנוא כל-כך בקרב אנשי הבית היהודי ותומכיה של מפלגה זו. כל אלה אינם מרפים את ידי הבית היהודי לדרוש מנתניהו להתחיל כבר במהלך האסטרטגי.
נתניהו מכיר היטב את המציאות. מה שנראה מכאן, לא נראה משם, ומה שהובטח במסע בחירות, לא בהכרח יעשה לאחר הבחירות. מי אם לא נתניהו מכיר את המציאות המורכבת הזו. אם טראמפ לא ימהר ונתניהו ייגרר אחריו, לא מן הנמנע שהבית היהודי יעדיף לפרוש כדי ליצור מציאות פוליטית חדשה. עד עתה, נתניהו הצליח לבלום את שטף הצעות החוק המסוכנות של הבית היהודי, כולל חוק ההסדרה. גם עתה, כשהסכנה על פינוי עמונה ממש קרובה, נתניהו מסרב לקדם את החוק שלדעתו, גרוע ויביא אותנו תהומה. בעיני נתניהו, חוק ההסדרה שקודם בשלביו הראשונים הוא המניע להחלטת מועצת הביטחון הקשה מלפני כחודש. ואם זה לא מספיק, אנו מתבשרים שמועצת אירופה אימצה דוח קשה מאוד נגד ישראל. כך מצוטט בתקשורת: "ברוב של 46 קולות תומכים מול 12 קולות מתנגדים ו-2 קולות נמנעים, אישרה (יום ד', 24.1.17) האסיפה הפרלמנטרית של מועצת אירופה בשטרסבורג שבצרפת דוח המאשים את ישראל במצב ההומניטרי בעזה, כולל "מקרים בהם נהרגו במכוון יחידים שלא היוו סכנה מידית לחיי אדם, אשר מהווים דפוס פעולה מזעזע של הרג שהוא, לכאורה, שיטתי ובלתי-חוקי", לשון הדוח. בדוח נכתב עוד: "אנו קוראים למדינות האיחוד לתמוך באפשרות של חקירה רשמית של בית הדין הפלילי הבינלאומי, אם הממצאים יראו שיש תשתית סבירה לפעול כך". מי שמזלזל במה שצוטט לעיל, אינו יודע על מה הוא סח. האם ארה"ב של טראמפ תוכל להתכחש למה שמקדמים באירופה? אולי כן אולי לא. וגם אם מתכחשים, המציאות לא תשתנה. הבית היהודי לא יקבל מציאות זו. הוא ינסה לשוב ולדחוף למהלכים שבעיני העולם ייראו בלתי סבירים. אם נתניהו יעצור אותם, הבית היהודי מסוגל להפיל את הממשלה.
בהתחשב בכל אלה ועוד רבים אחרים, יש להניח שנתניהו יעדיף ללכת לבחירות בגלל נושאים מדיניים וצבאיים (ראה דוח "צוק איתן" האמור להתפרסם) ולא בגלל חקירותיו.

תאריך:  25/01/2017   |   עודכן:  25/01/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מי או מה יפיל את ראש הממשלה?
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
40 מנדטים מאתגרים את נתניהו
מבשרת   |  26/01/17 06:45
 
- בעיית IQ יסודית
יוסי מ  |  26/01/17 09:36
 
- דעתי בנידון-פורסמה היום ב"העיר
מרק  |  26/01/17 12:23
2
טרנספר הומאני בתשלום!
דניאל143   |  26/01/17 12:31
3
אף אחד לא יפיל את נתניהו
אהוד פרלסמן  |  26/01/17 14:39
4
הזיות של סמולן עלוב נפש
ב,ל  |  28/01/17 13:37
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשות נתניהו
רפי לאופרט
דוגמה שכיחה בשנים האחרונות, בה שתי המערכות משלבות ידיים ופועלות כקרטל אמיתי, נוגעת למכלול הפעולות המכוונות לנטרל או לסלק מתפקידו את מי שמפריע מאוד לאחת השותפות בקרטל. באירוע מסוג זה, מתגייסת התקשורת, במסע מתוזמר היטב, להפיכת נושא "שאין בו עניין אמיתי לציבור", לנושא "העומד במוקד תשומת הלב הציבורית". סיפורי נתניהו העכשוויים מדגימים עניין זה היטב
חיים שטנגר
יש לקוות, כי החשדות נגד נתניהו ורעייתו יתבררו כעורבא פרח, הגם שלפי המידע והנתונים המתפרסמים ברבים, הרי לכאורה לא כך הם פני הדברים. יש מקום להבין במצב דברים זה ההתנהלות התוקפנית משהו של חלק ממקורבי ראש-הממשלה, כלפי ארנון מילצ'ן
איתן קלינסקי
עוצמת הפער המכאיבה בין ערכיו המוסריים של המנהיג משה, העולה מפרשת השבוע שלנו, ובין המנהיג של פרשיות היום-יום - צועקת וקוראת לנהנתנות של העומד היום בראשות המדינה ללכת הביתה, ומהר
יואב יצחק
היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הוא היחיד מאנשי המשפט שהעז להרים ראשו נגד ארנון מוזס    נתניהו נתון עתה לסיכון פלילי בעיקר בגלל הדלפות נגדו הנובעות משיקולים זרים    ערוץ 10 בהובלת יוסי ורשבסקי סחטו את נתניהו    עכשיו ייאלץ מנדלבליט להחליט האם להורות על הרחבת החקירה גם נגדם
איציק וולף
היועץ המשפטי לממשלה מצהיר כי החוק מחייב אותו להיות מעורב בתיקי החקירה הקשורים לראש הממשלה    "כל עוד אין עילה בחוק להימנע מלעסוק בזה. כל עוד אני בתפקיד, זו חובתי"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il