X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בג"ץ המרכולים בשבת

הכדור עובר לדרעי

הממשלה והכנסת יסמיכו את שר הפנים אריה דרעי להכריע בסוגיית פתיחת החנויות ומרכזי הקניות. הצהרתו כי התל אביבים יקבעו את אופי השבת שלהם כנראה לא תמנע ממנו להורות על סגירת המסחר הקמעונאי בעיר
▪  ▪  ▪
דרעי. שאלה של זמן [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
להחזיר לדרעי את המרכולים
עידן יוסף
ועדת המנכ"לים לא הצליחה להגיע למסקנות ולא מצאה קשר בין מרכולי השבת של ת"א למבנה שבוע העבודה, ולכן בהיעדר ניגוד עניינים יש להחזיר את הסמכות לשר הפנים
לרשימה המלאה

עידן יוסף
דרעי: אם לא נצליח בירושלים - איך נילחם על שבת בת"א?

עידן יוסף
נאור: לשים קץ להפקרות השבת בת"א

עידן יוסף
גלאון: תפגעו בשבת - תקבלו מרי אזרחי

התאחדות הסוחרים: גם סטודנטים לא עובדים בשבת
עידן יוסף
העותרת הודיעה לבג"ץ כי עמדת עיריית ת"א בעניין המרכולים בשבת עומדת בניגוד להצהרות חולדאי והנהלת העירייה וסותרת חקיקה ראשית
לרשימה המלאה

סוגיית תיקון 2 לחוק העזר העירוני של עריית תל אביב-יפו בעניין פתיחת 160 מרכולים בשבתות צפויה לעלות שוב לדיון בישיבת הממשלה, והפעם בהצעה להחלטה שמגיש של הפנים אריה דרעי, על-דעת ראש הממשלה, להחזיר לידיו את הסמכויות שהופקעו מידיו לטובת הממשלה.
כזכור, בעצת אחיתופל שהגה השר יריב לוין, ניסתה הממשלה להימנע מהכרעה על-ידי כריכתה בסוגיית איחוד הרשויות האפשרי בין ת"א-יפו לבת ים. בג"ץ ציין שמדובר בזמן ארוך מדי, ואף הבהיר כי מדובר בהחלטה הפיכה שניתן יהיה לשנותה עם איחוד הרשויות, ככל שאכן יקרה.
בהצעה להחלטה המוגשת לממשלה נכתב: "במהלך הדיון העלה בית המשפט, בין היתר, את סוגיית היחס בין הסמכות לעניין חוק העזר שהועברה לממשלה, לבין סמכותו של שר הפנים בסוגיית איחוד הרשויות ת"א-יפו ובת ים, והממשקים בין החלטות אלו, וזאת בד-בבד עם משמעות העיכוב במתן ההחלטה ע"י הממשלה לגבי חוק העזר".
במילים אחרות, מה שהממשלה אומרת זה: בג"ץ לא מוכן שהממשלה תעכב יותר את ההחלטה בנושא, ומכיוון שההכרעה בנושא איחוד הרשויות תתקבל ע"י שר הפנים, אין סיבה ששר הפנים לא יקבל החלטה גם בעניין חוק העזר של השבת.
בפגישה שהתקיימה השבוע בכנסת אליה הגיעו השרים דרעי ולוין ומזכיר הממשלה צחי ברוורמן, הוחלט להחזיר את הסמכויות לדרעי, כפי שרמז בית המשפט, כאופציה הנכונה מבחינת ממשל תקין - עליה הצבעתי במאמרי הקודם. יממה אחרי האישור בממשלה צפויה לאשר גם הכנסת את ההחלטה, ולכן צפוי דיון סוער בנושא.
עכשיו צפויה להיפתר התעלומה הגדולה ששמה אריה דרעי - האם נקבל אריה חרדי או שר שקורץ לקהל המצביעים החילוני.
כאשר היה דרעי שר הכלכלה, הוא סירב מצד אחד לאשר עבודות רכבת בשבת ללא אישור מצד שר התחבורה, וגם סירב לתת היתר לקיום משחקי הכדורגל בשבת. מצד שני, דרעי התבטא שהתל אביבים צריכים לקבוע כיצד תיראה השבת שלהם. אנשיו הסבירו אחר כך שהוא בכלל לא התכוון לחילולי שבת בפרהסיא, אלא בתוכן הרוחני שכל אחד יוצק לשבת שלו - ברמה הפרטית.
לאחר האישור בכנסת, המדינה תבקש מבית המשפט לתת ארכה לשר דרעי לקיים דיונים ושימועים לפני שיקבל החלטה בעניין המרכולים. מבחן המעשה הוא שיוכיח - האם דרעי יערוך שימוע מהיר לעירייה (שטענותיה מוכרות וידועות ואף נמסרו לבג"ץ), אפילו בכתב, ויקבל החלטה עוד לפני השבת הבאה באופן שאולי ימנע חילול שבת, או שיחליט לגרור את העניין ולהקים עוד ועדות שינסו למשוך את הזמן. ברמה הפוליטית, יעשה מה שיעשה, הוא יותקף מכל הצדדים.
אם יחליט דרעי שלא לקבל את התיקון לחוק העזר העירוני, בג"ץ עשוי להתיישר בעקבותיו ואולי אפילו לבטל את התיקון הראשון לחוק העזר, המאפשר בעיר פתיחת מתחם שרונה, חנויות נמלי ת"א ויפו וחנויות נוחות (בניגוד לטענות זהבה גלאון, בתי קפה ומסעדות ימשיכו להיות פתוחים בכל רחבי העיר). החלטת שר הפנים תאלץ את עיריית ת"א-יפו לאכוף את החוק האוסר פתיחת עסקים בשבת, כפי שהוא נאכף בשאר חלקי הארץ.
בשבועיים וחצי הקרובים צפוי נושא השבת לעלות בבג"ץ במלוא עוזו לא רק בהיבט המסחר, אלא גם בנושאי משחקי הכדורגל והתחבורה הציבורית בשבת, שגם בעניינם הוגשו עתירות לבית המשפט העליון.

תאריך:  27/01/2017   |   עודכן:  27/01/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הכדור עובר לדרעי
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
לסגור, ובצדק!
שאול א.  |  27/01/17 13:44
 
- מה איכפת לך. זו החלטה של
דרעי מחפש מלחמות!  |  27/01/17 14:53
 
- אם כך, צריך לסגור את כל תחנות
בב  |  29/01/17 03:08
2
אולי אני טועה ואולי לא. בכל
סיישל.  |  27/01/17 16:10
3
הגלובליסט דרעי העבריין יחליט ?
רון ה.  |  27/01/17 16:58
4
נגועים ומורשעים שולטים  ל"ת
בכספי האזרחים   |  27/01/17 20:01
5
כפיה דתית בדלת האחורית,
אורח  |  27/01/17 21:10
6
מישהו ירד מהפסים
צורי  |  28/01/17 19:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 34
מירב ארד
כך השיב רה"מ במליאת הכנסת בתשובה לשאלת ח"כ יעקב פרי    הבהר: יעקב נגל צריך להמשיך כראש המלל ואני עדיין לא אמרתי נואש בכדי למנות אותו
עידן יוסף
הקבינט החליט כי רק לאחר פגישת נתניהו-טראמפ יחל הדיון בהחלת הריבונות על מעלה אדומים    הערב: שיחת טלפון בין השניים    נתניהו: "אודיע בקרוב על בנייה נרחבת בגושים"
איציק וולף
ח"כ כהן שימש עד היום כיו"ר ועדת הרפורמות בכנסת    יוחלף על-ידי ח"כ רחל עזריה
איתן קלינסקי
שני שרים בכירים בממשלה אחת ממניעים לאומניים משיחיים חשוכים מביאים שני פתרונות מנוגדים הסותרים זה את זה, אבל שני שרים אלו מקבלים גיבוי לתוכניותיהם מראש הממשלה, אך זה תלוי במצב השבשבת
יוני בן-מנחם
שרים וחברי כנסת בליכוד מתרחקים אט אט מקרבתו של ראש הממשלה נתניהו מחשש לעתידם הפוליטי. בכירי "הבית היהודי" תומכים בנתניהו כדי לקדם את תוכנית הסיפוח של נפתלי בנט אך בסופו של דבר ישלימו עם המציאות הפוליטית החדשה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il