X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לפי קידר, אם אנחנו רוצים להבין את הלך הרוח של האדם המוסלמי-דתי הממוצע, עלינו להבין את חייו של הנביא מוחמד
▪  ▪  ▪
הנביא מוחמד

ד"ר מרדכי קידר מסביר לנו כיצד הגירה ממדינה למדינה נתפסת בעולם המוסלמי. לטענתו, מדובר בתפיסה הנובעת ישירות מסיפור בקוראן – ההיג'רה של מוחמד ממכה למדינה.
בעולם הלא-מוסלמי, הגירה נחשבת כמוצא אחרון. משמע, העדיפות של אדם היא לגור ולגדל את משפחתו בסביבה המוכרת שלו, אך כאשר הוא אינו מוצא מגורים, פרנסה או זוגיות הוא רואה לנכון לעזוב את מולדתו בחיפוש אחר מולדת חדשה. בעשותו כך, הוא זונח את הזהות של המדינה שממנה הוא מגיע ומאמץ זהות חדשה השייכת למדינה אליה היגר.
אך בעולם המוסלמי להגירה יש מטרה אחרת – הפצת האיסלאם.
לפי קידר, אם אנחנו רוצים להבין את הלך הרוח של האדם המוסלמי-דתי הממוצע, עלינו להבין את חייו של הנביא מוחמד. וזאת מכיוון שמוחמד היה נביא עבור מאמיניו ובאיסלאם מאמינים, בדומה ליהדות, כי נביא לא יכול לעשות טעויות בגלל שהוא שליח האלוהים והנדון מכווין את פעולותיו. לפיכך, כאשר מוסלמי רוצה להבין איך לחיות את חייו הוא לוקח השראה ממעשיו של הנביא מוחמד.
ממכה למדינה
בסיפור חייו של מוחמד, שתועד בקוראן, מסופר כי אחרי שמוחמד ראה חזיונות במערה הוא ניסה לשכנע את בני עירו במכה שיפסיקו להאמין באלילים ויפסיקו לקבור תינוקות ממין נקבה בחיים עקב מחסור במשאבים. בשלב מסוים נתפס מוחמד על-ידי אנשי מכה לא רק כמטרד אלא כאיום ממשי על דרך חייהם. לאחר שהוא מבין כי חייו בסכנה הוא מבצע היג'רה (hijra), כלומר – הגירה, ממכה לעיר מדינה.
בעיר מדינה היוצרות מתהפכות. בהגיעו לשם הוא מיד מתמנה לשופט. מדוע? כי הוא לא שייך לאף משפחה ולכן הוא יכול להיות ניטרלי. לאחר מכן הוא מתמנה למושל ומשכנע את כל העיר לאמץ את דתו שלו. בשלב מאוחר יותר, הוא אוסף את צבא המדינה וכובש את מכה בכוח הזרוע. כלומר, הוא הפך מאיש מנודה וחסר כל, עם קומץ מאמינים, לשליט של שתי ערים המאמינות בדת שלו.
המוסלמים רואים בהיג'רה ממכה למדינה אירוע כל כך חשוב עד כדי כך שהם מתחילים את לוח השנה שלהם מהאירוע הזה.
מכאן עולה השאלה – מה מוסלמי לומד מהאירוע הזה?
לפי קידר, מוסלמים לומדים מהאירוע הזה שמטרת הגירתם לארץ אחרת היא כדי להפוך את המדינה אליה היגרו למדינה בעלת רוב מוסלמי. במילים אחרות, הם לא שואפים לזנוח את הזהות ממנה הם באו, אלא הם שואפים להעביר את הזהות הזו למדינה שאליה היגרו.
בנימה זו ראוי להדגיש כי אל לנו לתייג עכשיו כל מהגר מוסלמי למערב בדימוי זה. קידר בעצמו מצהיר כי לרוב המהגרים המוסלמים יש רצון בלעדי לשפר את איכות חייהם. אך לא ניתן להתחמק מהעובדה כי הסבר זה נותן פירוש מתאים לפעולות מילוליות ומעשיות שנעשות באופן פומבי על-ידי מהגרים מוסלמים במדינות שונות בעולם כשייעודם הוא אחד – לגרום לאוכלוסייה המקומית לקבל את דת האיסלאם כדת האמת.
הרצאתו של קידר

תאריך:  06/02/2017   |   עודכן:  07/02/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
צבי גבאי
מדוע אצל הערבים החיוניות וההישגיות נמצאות אצל הבודדים ולא אצל הכלל - ישנם רופאים ערבים ידועים, אך אין במדינות ערב מרכזים רפואיים בעלי שם, ישנם חוקרים ופרופסורים ערבים דגולים הפזורים במדינות העולם, אך אין אוניברסיטה בעלת שם בעולם הערבי
יוני בן-מנחם
נשיא מצרים הדיח בכיר במודיעין הכללי המצרי כצעד בונה אמון עם תנועת חמאס. בנו הבכור של הנשיא א-סיסי הפך לאיש החזק במנגנון המודיעין הכללי
יוני בן-מנחם
נשיא מצרים א-סיסי מתנגד להעברת שגרירות ארה"ב לירושלים ופועל בשקט בנושא מול ממשל טראמפ. עיתון ערבי מדווח כי שליח ישראלי מיוחד העביר מסרים לירדן ולרש"פ כי ישראל איננה תומכת עוד ב "פתרון שתי המדינות"
יוני בן-מנחם
תנועת חמאס הסכימה להסגיר לידי מצרים מבוקשים שסייעו לדאעש ומסתתרים ברצועה    חילוקי דעות חריפים בין הזרוע הצבאית לבין ההנהגה המדינית בקטר על היחס לטורקיה
יוני בן-מנחם
על-פי מקורות מצריים בכירים ממשל טראמפ עומד לפתח עם מצרים ברית אסטרטגית חדשה ארוכת טווח. מצרים פותחת בקמפיין בינלאומי נגד פעילות הטרור של תנועת "האחים המוסלמים"
רשימות נוספות
האם המוסד חיסל בתוניסיה  /  יוני בן-מנחם
הזדמנות פז לשיקום מעמדה של ארה"ב  /  אריאל י. לוין
טילי שיוט על מתקנים של החות'ים  /  אביתר בן-צדף
הקאמבק הפוליטי של בראדעי  /  יוני בן-מנחם
כוונת זדון  /  אביתר בן-צדף
הכוכב שיירה חץ לתוך הליל - לאדוניס   /  צבי גבאי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il