X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
"תגובתו של השמאל הקיצוני חושפת את חוסר היושר האינטלקטואלי המאפיין אותו, היושר להכיר במציאות התרבותית במזרח התיכון ובמאפייני הכוחות הפועלים בזירה" (פרופ' עוז אלמוג)
▪  ▪  ▪
התלקחות חדשה

בימים אלה חזר והעלה הילוך, הדיון על אפשרות להתלקחות חדשה ברצועה. דוברים מטעם סיעות שונות בקואליציה, העלו את האפשרות שהחמאס יפתח באש במהלך הקיץ. הדוברים ציינו כי העובדה שהחמאס מצטייד בנשק וממשיך, כאחוז אמוק, בחפירה של מינהרות, מוכיחה כי פניו למלחמה בישראל.
הסוציולוג וההיסטוריון, פרופסור עוז אלמוג, החוקר במשך שנים את החברה והתרבות בישראל, פרסם במהלך סוף השבוע (20.2.17) מאמר בכתב העת FORBES ישראל, בו הוא מתייחס אף הוא לסברה זו. ושואל שאלות נוקבות. במאמר זה תוקף פרופ' אלמוג, בחריפות רבה, את התפיסה הנאיבית לדבריו של השמאל הרדיקאלי, תפיסה אשר הובעה במהלך מבצע צוק איתן, על -ידי פוליטיקאים, עיתונאים וכן קבוצות מפגינים, אשר דרשו את הפסקת הפעולות הישראליות מול עזה. אלמוג טען כי דווקא המבצע ההוא חושף את הכשלים בהיגיון מאחורי תפיסות אלה של השמאל, ומבקר אותן בחריפות.
שלום ושלווה
"השמאל הרדיקאלי תופס את האלימות המופנית כלפי ישראל כתולדה של סכסוך בין יהודים לפלשתינים, שנוצר בשל נסיבות היסטוריות טרגדיות. כיוון ששני העמים אשמים באותה מידה (הציונים קצת יותר), וכיוון ששניהם שואפים לחיות בשלום ובשלווה זה בצד זה, הפתרון אחד ופשוט: פשרה. מה שמעכב את סיום הסכסוך היא הסרבנות הישראלית. קצת יותר מאמץ, גמישות ופתיחות מהצד שלנו יגשימו את החלום ההדדי".... "ואז בא "צוק איתן" ושם לראשונה זרקור ממוקד על ההזיה הזאת. פתאום נעשה יותר קשה לעגל קצוות, ליצור סימטריה מופרכת, ללכלך על ישראל ולזלזל בתבונה ובמוסריות של הנהגתה, צבאה ורוב אזרחיה. למרבה צערו של השמאל הרדיקאלי, החמאס גם פתח במתקפת הטילים (למעשה עוד קודם לכן, באירוע החטיפה ורצח הנערים); גם חשף ארסנל נשק עצום שנאגר במטרה לרצוח המוני ישראלים (תוך בזבוז מיליארדים שהיו אמורים לשפר את רמת החיים בעזה); גם המחיש את שיקוליו הלא רציונאליים, עד כדי טירוף והתאבדות (הרי ברור שבלתי אפשרי להכריע את ישראל באמצעות טילים ועוד יותר ברור שהתגובה תגבה מחיר כבד מהתוקפן); וגם הראה שתנאיו להשבת השקט על-כנו אינם כוללים שום סעיף של משא-ומתן על שלום".
פרופ’ אלמוג הינו מרצה בכיר בחוג ללימודי ארץ ישראל באוניברסיטת חיפה, משנת 2004, ועמית מחקר בכיר בטכניון. הוא מכהן כיו"ר ועדת המקצוע להוראה מדעי החברה - סוציולוגיה במשרד החינוך. כתב ספרים רבים שזכו לתפוצה נרחבת. בספרו "פרידה משרוליק" הוא מתייחס לדעיכתה של תרבות הפטריוטיזם הציוני, על ספרו "הצבר", זכה בשני פרסים: פרס בהט (הוצאת הספרים של אוניב' חיפה, ופרס רוזן-צבי הפקולטה למשפטים באוניברסיטה. תל אביב. הספר זכה עד כה לתפוצה נרחבת גם בשפה האנגלית.
ישראל כידוע איננה חובקת ידיים ומתמידה בהכנות לאפשרות האמורה. במסגרת הכנות אלה הוחל כידוע, על-פי פרסומים בעיתונות, בבניית גדר הפרדה, על גבול הרצועה, למניעת פריצה מן המנהרות אל תוך שטח ישראל... אולם ראוי שבמקביל לפעילות הנחוצה במרחב האמור, תוקדש מחשבה מיוחדת וכניסה להילוך גבוה יותר של התארגנות נכונה בעורף. אם אכן יקרה הדבר ממנו חוששים כולם, והטילים אכן בוא יבואו, ראוי לשאול כבר עכשיו את השאלה האם הממשלה אכן עושה את כל הנחוץ. לממונים על הביטחון, התשובה.

תאריך:  15/02/2017   |   עודכן:  15/02/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"קלונו המוסרי של השמאל הקיצוני"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
רועי אורן
בחירתו של יחיא סינוואר לתפקיד ראש החמאס בעזה צריכה להוביל את מדינת ישראל לשנות אסטרטגיה לפיה משקמים את הרצועה בתמורה להפסקת הירי על-ידי ארגוני הטרור
אליקים העצני
אין כל צורך שנתניהו ידקלם אצל טראמפ מחדש את המנטרה החבוטה והמשומשת של "2 מדינות", וכפועל יוצא יחדש את הסצינות המבישות של בקשת רשות על כל בנייה בירושלים וביו"ש, ובכלל ימשיך כל עיקר את שיח 'הגושים', המקפל בתוכו את תמצית הבגידה של עם ישראל בחבלים היקרים והאהובים ביותר של ארץ ישראל
יוני בן-מנחם
בחירתו של יחיא סינוואר למנהיג החדש של רצועת עזה מחזקת את מעמדה של אירן באזור. מדובר בניצחון האגף הניצי בחמאס הנתון למרותה של אירן אשר נמצאת במאבק מול הנשיא החדש טראמפ ומול ישראל
יוני בן-מנחם
תנועת "האחים המוסלמים" בכווית דוחפת למינויו של ח'אלד משעל לתפקיד המזכ"ל של תנועת "האחים המוסלמים" העולמית במקומו של אברהים מוניר שעליו יש ביקורת קשה בגלל תפקודו
רפי לאופרט
בניסיונה הרפלקסיבי של ח"כ גרמן להגן על בג"ץ בכל מחיר, הופכת פרשנותה לחוק ההסדרה לתזה טיפוסית של "לא דובים ולא יער"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il