X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יו"ר הרשות הפלשתינית, מחמוד עבאס, הפתיע ומינה את מחמוד אלעלול לסגנו בתנועת פתח ודחק הצדה את ג'בריל רג'וב ומרוואן ברגותי החלטתו באה בעקבות לחצי ישראל וראש ה-CIA שלא למנות לתפקיד את מי שנחשב לסמל הטרור של האינתיפאדה השנייה
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

יו"ר הרשות הפלשתינית, מחמוד עבאס (אבו מאזן), השלים ב-15 בפברואר את מינויה של צמרת תנועת פתח החדשה. לראשונה מינה לעצמו סגן לתפקיד יו"ר תנועת פתח. עבאס כינס את חברי הוועידה המרכזית של פתח ברמאללה והודיע להם את התפקידים החדשים של חברי הוועדה המרכזית של התנועה:
1) מחמוד אלעאלול-סגן יו"ר תנועת פתח
2) ג'בריל רג'וב-המזכיר הכללי של פתח
3) ג'מאל מחייסן-אחראי להתנזים של פתח בגדה
4) אחמד חלס-אחראי להתנזים ברצועת עזה
5) סמיר רפאעי-אחראי להתנזים בפזורה
6) חאג' אסמעיל ג'בר-סגן המפקד הכללי לעניינים הצבאים ולמחוזות
7) דלאל סלאמה-אחראית על הארגונים האזרחיים
8) עזאם אלאחמד-אחראי לקשרים הלאומיים
9) נאצר אל-קידווה אחראי ליחסים הבינלאומיים
10) עבאס זכי-אחראי ליחסים הערבים
11) חוסין א-שיח'- השר לעניינים אזרחיים
12) צברי סיידם- השר לענייני חינוך ותרבות
מינוי סגן ליו"ר פתח נועד להפחית את הלחץ שהופעל על מחמוד עבאס מקרב חברי הנהגת פתח בעקבות מצבו הבריאותי, גילו המתקדם והאפשרות כי בקרוב יפרוש מהחיים הפוליטיים.
המינוי הוא לתקופה של שנה אחת בלבד.
תפקיד סגן יו"ר תנועת פתח, שהיא מפלגת השלטון, מעניק עדיפות למי שקיבל אותו להיות ממלא מקומו של מחמוד עבאס במקרה של נבצרות מצדו ובהתמודדות על ראשות התנועה בבחירות פנימיות ועל ראשות הרש"פ בבחירות כלליות. על תפקיד סגן יו"ר תנועת פתח התמודדו מרוואן ברגותי העצור בכלא הישראלי ושפוט לחמישה מעצרי עולם על רצח אזרחים ישראלים, ג'בריל רג'וב, חבר הוועדה המרכזית של פתח ומחמוד אלעאלול אף הוא חבר הנהגת פתח.
מרוואן ברגותי זכה במספר הגבוה ביותר של הקולות בבחירות הפנימיות בוועידה השביעית של פת" שהתקיימה ב-29 בנובמבר האחרון ברמאללה. על-פי גורמים בכירים בפתח, העדיף מחמוד עבאס בסופו של דבר למנות את מחמוד אלעאלול לתפקיד כמינוי של פשרה. הוא חשש מאוד מלמנות לתפקיד הסגן את ג'בריל רג'וב הידוע כחתרן בלתי נלאה, עבאס רוצה לפרוש בשקט עם משפחתו לקטר והוא איננו סומך על רג'וב. עבאס חשש שג'בריל רג'וב יחתור תחתיו, ישתלט על תנועת פתח ואח"כ ידיח אותו מתפקידו ויחרים את רכוש בני משפחתו.
לגבי מרוואן ברגותי, הרי שמחמוד עבאס חשש מתגובתה של ישראל למינוי. ברגותי נחשב לסמל הטרור של האינתיפאדה השנייה וראש הממשלה בנימין נתניהו לא הסתיר את מורת רוחו ודיבר בגלוי, בחודש דצמבר שעבר, נגד זכייתו של ברגותי במקום הראשון בפריימריז של תנועת פתח.
מחמוד עבאס גם חשש מתגובת ממשל טראמפ, השבוע הוא נועד ברמאללה עם מייק פומפאו, ראש הסי. אי. איי החדש אשר הזהיר אותו מפני התגרות בישראל והסלמת היחסים עמה.
האסטרטגיה של מרוואן ברגותי בדבר "אינתיפאדה עממית", הפסקת התיאום הביטחוני והסלמת היחסים עם ישראל איננה מתאימה כרגע לאסטרטגיה של מחמוד עבאס אשר מנסה להלך בין הטיפות ולא להתעמת עם ממשל טראמפ.
מחמוד אלעלול שנבחר לתפקיד הסגן הינו מוותיקי תנועת פתח, הוא בן 66 ושימש כסגנו של אבו ג'יהאד והאחראי למנגנון "הגזרה המערבית" שביצע פיגועים רבים נגד ישראל.
הוא נלחם נגד ישראל במלחמת לבנון הראשונה ובשנים האחרונות שימש גם בתפקיד מושל שכם, הוא ידוע כיריבו של ג'בריל רג'וב בהנהגת פתח. רג'וב קיבל פיצוי מסוים ולמעשה הפך למספר שלוש בתנועת פתח בכך שמונה לתפקיד מזכ"ל התנועה.
השלמת המינויים בצמרת התנועה לא תרגיע את היריבות בתנועת פתח ואת קרב הירושה.
אי שילובו של מרוואן ברגותי בתפקיד רשמי בצמרת פתח נחשבת להדחה בוטה והשפלה למי שנחשב כאחד מהסמלים הלאומים של הפלשתינים המכונה "נלסון מנדלה הפלשתיני".
מרוואן ברגותי מוביל בסקרי דעת הקהל בשטחים כמועמד המועדף ליורשו של מחמוד עבאס כראש פתח והרש"פ, ביטוי לזעם על הדחתו נתנה רעייתו פדווא אשר פרסמה הודעה חריפה בדף הפייסבוק שלה.
פדווא ברגותי, חברת המועצה המהפכנית של פתח, האשימה את הנהגת פתח בכניעה לאיומיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו,"מרוואן איננו נפקד הוא נוכח במלוא כוחו", היא כתבה.
היא קראה לוועדה המרכזית של פתח, למעשה למחמוד עבאס, לבחון מחדש את החלטתה והזכירה כי ארגונים פלשתינים אחרים אינם נכנעים לתכתיבי ישראל.
לדוגמה, תנועת חמאס אשר בחרה את יחיא סינוואר לתפקיד מנהיג רצועת עזה, בניגוד לרצונה של ישראל, וארגון החזית העממית אשר מנהיגו, אחמד סאדאת היושב בכלא ישראלי על תכנון ההתנקשות בשר רחבעם זאבי (גנדי) ז"ל, אשר ממשיך לשמש בתפקיד המזכיר הכללי של הארגון.
גורמים בתנועת פתח מעריכים כי מרוואן ברגותי יצטרף עתה למחמד דחלאן יריבו המר של מחמוד עבאס ויפעל עמו נגד מחמוד עבאס. השניים ביחסים מצוינים ומחמד דחלאן תמך בגלוי במרוואן ברגותי כיורשו של מחמוד עבאס.
מחמוד עבאס מרגיש שהוא "על הסוס", הוא תמרן בהצלחה את חברי הנהגת פתח במשך תקופה ארוכה ולא מינה לעצמו סגן, בסוף בחר באדם שאיננו מסכן אותו והצליח לדחוק הצדה את ג'בריל רג'וב, מרוואן ברגותי ומחד דחלאן שנשפו בעורפו ורצו לרשת אותו.
קרב הירושה ברש"פ יימשך, השבוע כינס מחמד דחלאן בקהיר, בתמיכתה של מצרים, ועידה של הנוער הפלשתיני, מקרב חברי תנועת פתח מהשטחים ומהפזורה המזוהים עמו, שבה הוא קרא תגר על מנהיגותו של מחמוד עבאס. עוד לא נאמרה המילה האחרונה בקרב הזה, סביר להניח שאם מחמוד עבאס ייאלץ לרדת מהבמה הפוליטית, חברי הנהגת פתח לא יאפשרו למחמוד אלעאלול שמונה לתפקיד הסגן להפוך ליורשו וצפוי קרב עקוב מדם על הירושה.

תאריך:  18/02/2017   |   עודכן:  18/02/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צמרת פתח החדשה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אינשלה אביב ערבי בשטחים  ל"ת
ב,ל  |  18/02/17 13:23
2
מפלצת ערבית מינתה מפלצת ערבית ל"ת
מה הפתיע? שו???  |  18/02/17 17:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
איתמר לוין
ויקיפדיה: רווח של צד אחד מאוזן על-ידי הפסדו של הצד האחר, כך שסכום הרווח וההפסד של כל הצדדים הוא אפס. כלומר: הרווח של משתתף אחד בא על חשבונם של משתתפים אחרים, ומכאן שיש ניגוד אינטרסים מוחלט בין כל הצדדים    כמה דוגמאות מהחיים האמיתיים
ישראל רוזן
עצה: לא להעלות 'על השולחן' את החלת הריבונות    אין גם צורך בהכרזה פומבית על ביטול 'נאום בר-אילן' המכיר בשאיפה ל'שתי מדינות לשני עמים', וגם לא בביטול פורמלי של 'הסכמי אוסלו'
אריאל י. לוין
מישהו מתפלא מכך שהחמאס העמיד רוצח בראש הארגון בעזה?    אבו מאזן נחשב ל"מתון" למרות היותו מכחיש שואה הקורא להשמדת ישראל    תחת רוחאני ממשיכים ההמונים באירן לקרוא "מוות לארה"ב ולישראל"    טראמפ מתעלם מכך שבאשר אסד הוא רוצח המונים
אברהם פכטר
ביבי המריא לוושינגטון עם רעייתו שרה    לפי מקורות זרים שמה הרשמי בחו"ל סיסטר שרה    ציפי לבני מועמדת לתת מזכיר האו"ם    בוז'י שמח - יש לו את "הדובי" והוא לא זקוק למסרונים הדיכאוניים שלה    מאידך אולי ציפי תציע לו רוטציה    בנט - אם נתניהו וטראמפ יזכירו את המושג שתי מדינות הארץ תרעד והוא צודק - היא תרעד מצחוק    שחיתות ברשויות המקומיות, ממש מגיפה    משהוא קטן וטוב ליום האהבה וט"ו בשבט
איציק וולף
ארדן: אמירות הנשיא טראמפ מוכיחות שאנו בעידן חדש שבו הלחץ מופעל על הפלשתינים    סמוטריץ': הגיעה עת ריבונות    בר-לב: אשליית הימין שארה״ב תאפשר בנייה בהתנחלויות וסיפוח התנפצה להם בפנים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il