X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יו"ר הרש"פ ממנה הנהגה חדשה לתנועת פתח ברצועת עזה כדי לפגוע במעמדו של מחמד דחלאן. מרוואן ברגותי מאיים לפרוש מהוועדה המרכזית של פתח לאחר שהורחק מכל תפקיד הנהגתי בכיר
▪  ▪  ▪
מרוואן ברגותי [צילום: AP]

המינויים החדשים שעשה יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס בצמרת תנועת פתח ממשיכים להסעיר את פעילי התנועה בשטחים בעיקר הרחקתו של מרוואן ברגותי, המרצה עונש של חמישה מאסרי עולם בכלא הישראלי, מכל תפקיד הנהגתי משמעותי.
גורמים בכירים בפתח המקורבים לברגותי אומרים כי הוא קיבל קשה מאוד את הידיעה שמחמוד אלעלול מונה במקומו לתפקיד סגן יו"ר תנועת פתח והוא שוקל כעת את האפשרות להגיש את התפטרותו מהחברות בוועדה המרכזית של פתח למרות שנבחר למקום הראשון בפריימריז שהיו לפני כחודשיים.
רבים בתנועת פתח רואים במהלך של מחמוד עבאס כניעה ללחצים של ישראל וארה"ב ואומרים כי יו"ר הרש"פ "מכר" את מרוואן ברגותי כדי לשאת חן בעיני הממשל החדש וישראל אך צפויה לו אכזבה גדולה מכיוון שלא יקבל עבור כך שום תמורה מדינית.
החלשתו של מרוואן ברגותי בתנועת פתח פירושה גם החלשתו של מחמד דחלאן, אויבו המר של מחמוד עבאס. בין מחמד דחלאן למרוואן ברגותי יש קשרים מצויינים ודחלאן תמך בו לתפקיד יורשו העתידי של מחמוד עבאס כיו"ר הרש"פ.
מחמוד עבאס אינו קופא על שמריו ובימים אלה הוא שוקד על מינוי הנהגה חדשה לתנועת פתח ברצועת עזה במגמה להמשיך ולהחליש את מחמד דחלאן הנהנה מתמיכה גדולה בשורות תנועת פתח ברצועת עזה.
דחלאן, יליד מחנה הפליטים ח'אן יונס ברצועה, היה בתחילת שנות ה-80 מנהיג ה"שביבה" של פתח ברצועת עזה וראש "ועדת עזה" באש"פ תוניס. למרות שגורש מהמשטחים הקים דחלאן מפעל צדקה גדול שבראשו עומדת רעייתו התורם כספים ומגיש סיוע לנזקקים ברצועה.
העיתון "אלקודס אלערבי" דיווח ב-8 בפברואר כי בראש ההנהגה החדשה של פתח ברצועה יעמוד אחמד חילס, חבר הוועדה המרכזית של פתח, והוא יחליף את ד"ר זכריה אל אע'א אשר איבד את חברותו בוועדה המרכזית של פתח.
בין אחמד חילס למחמד דחלאן יש יריבות גדולה במשך שנים רבות, חילס היה גם יריבו של מחמוד עבאס, אך יו"ר הרש"פ הצליח לשכנעו באחרונה לערוק למחנהו,הוא דאג לכך שייבחר לחבר הוועדה המרכזית של פתח ועתה הוא רוצה לנצל את שנאתו כדי לשסות אותו במחמד דחלאן.
הוועידה של דחלאן בקהיר
סימני החולשה הפוליטית של מחמד דחלאן ניכרים בשטח, בשבוע שעבר הוא כינס בקהיר ועידה של תומכיו מהשטחים ומהפזורה הפלשתינית בהשתתפות כ-500 פעילים בלבד.
התוכנית המקורית הייתה להביא לקהיר, בהסכמת שלטונות מצרים, כ 2000 פעילי פתח מהשטחים שהורחקו מוועידת פתח שכינס מחמוד עבאס ברמאללה לפני חודשיים.
אולם, מחמוד עבאס ניהל בהצלחה, באמצעות מנגנוני הביטחון של הרש"פ, מסע הפחדה מול פעילי פתח בגדה ובמזרח ירושלים שלא לצאת למצרים לצורך ההשתתפות בוועידה של מחמד דחלאן. מחמד דחלאן, שהשתתף אישית בוועידה ונאם בה, היה זהיר מאוד שלא לתקוף בנאומו את מחמוד עבאס והפגין ממלכתיות כביכול.
הוועידה התקיימה תחת הכותרת "הנוער הפלשתיני משרטט את מפת העתיד" והשתתפו בה בעיקר בני הדור הצעיר הפלשתיני. גם המלצות הוועידה עסקו בעיקר בתמיכה במוסדות הספורט והתרבות של הנוער בשטחים, הבעת הזדהות עם האסירים הביטחוניים וקריאה לאחדות לאומית.
ההתקפות הפוליטיות היו נגד מדיניות ישראל בשטחים תוך הרעפת שבחים על מצרים שאירחה את הוועידה. נראה כי מחמד דחלאן משנה את האסטרטגיה שלו בגלל שנחלש פוליטית, הוא לא תוקף את עבאס חזיתית ואיננו פורש מתנועת פתח ומקים תנועה פוליטית עצמאית.
מחמד דחלאן מעריך בצדק כי חולשתו הפוליטית הינה זמנית בלבד, הזמן פועל לרעתו של מחמוד עבאס מבחינה בריאותית ומבחינה מדינית.
כפי שהדברים נראים כרגע, מחמוד עבאס לא יוכל להביא לשום הישג מדיני פלשתיני מהותי תחת ממשל טראמפ ובסופו של דבר הוא ייאלץ לרדת מהבמה הפוליטית בגלל גילו המתקדם ומצב בריאותו.
בפוליטיקה הפלשתינית הכל אפשרי ולא מן הנמנע שמחמד דחלאן מתכנן לחבור בשלב כלשהו בעתיד למחמוד אלעאלול שמונה לסגנו של מחמוד עבאס בתנועת פתח, דבר שייתן לו לגיטימציה לחזור באופן רשמי לתנועה שגורש ממנה ולשטחים.
למחמוד אלעאלול יש מתנגדים רבים בתנועת פתח ובראשם ג'בריל רג'וב, מינויו לתפקיד סגן יו"ר פתח עבר בשקט אך מתחת לפני השטח יש התמרמרות רבה בקרב פעילי פתח.
כך עשוי להיווצר אינטרס משותף למחמוד אלעאלול ומחמד דחלאן להקים ברית משותפת נגד ג'בריל רג'וב לאחר פרישתו של מחמוד עבאס, שכן רג'וב רואה את עצמו כמועמד המתאים ביותר לתפקיד יו"ר הרש"פ החדש ואיננו מתכוון לותר על התפקיד.

תאריך:  20/02/2017   |   עודכן:  20/02/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מחמוד עבאס ממשיך להחליש את דחלאן
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
אברהם פכטר
יש הקוראים לכך כיבוש, יש הרואים בכך חזרה לאדמות ואתרים היסטוריים, יש הרואים בכך חזרה אל בורות המים ואל ההיסטוריה    יש הרואים בכיבוש כמשחית, מדכא, מעורר שנאה ומדנים, ויש הרואים בכך שחרור הארץ המובטחת    יש הרואים בכך אימפריאליזם, קולוניאליזם ואחרים הרחבת שטחי מולדת
אלברט שבות
עשינו על-פני הזמן מלחמה ושלום, אך בניגוד לטבעם של הדברים לא אכלנו מעודנו את פירות המלחמה והשלום שלנו    נהפוך הוא, אנו חיים בכל רגע נתון בחוסר וודאות מוחלט
איתן קלינסקי
ילדותי כבר ידעה לשאול שאלות, שלמרבה הצער מתחמקים מלשאול אותה - מדוע מלחמה זו הסתימה בעקירת כפרים בהם חיו אנשים שחלקם ברח וחלקם גורש    מדוע במלחמה זו נעשו דברים שלא היו צריכים להיעשות
חיים שטנגר
אם לא נמצא פתרון לסכסוך הישראלי-פלשתיני - בכוחות עצמנו - במרוצת השנים הקרובות, הרי הגידול המספרי של הפלשתינים, כמו-גם של חלק ניכר ונכבד מתושבי מדינת-ישראל מהמגזר הערבי הרואים עצמם פלשתינים לכל דבר ועניין שהוא, יעלה לנו במחיר יקר
יוני בן-מנחם
יו"ר הרשות הפלשתינית, מחמוד עבאס, הפתיע ומינה את מחמוד אלעלול לסגנו בתנועת פתח ודחק הצדה את ג'בריל רג'וב ומרוואן ברגותי    החלטתו באה בעקבות לחצי ישראל וראש ה-CIA שלא למנות לתפקיד את מי שנחשב לסמל הטרור של האינתיפאדה השנייה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il