X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בשולי הכותרות: יוּבלים - המנהל לא התבלבל התיקונאים באים אקדמיה - מה דעתכם על מִשְׂכָּלָה? ועוד ממילונִי הקודח: מי הוא אייפונבנק?
▪  ▪  ▪
דבר עברית [צילום: פלאש 90]

דוֹספוֹב
למרבה הצער אין זה סוד שגם בשנות ה-2'000 המתקדמות יש שנאת חרדים רווּיית סטראוטיפים ודיעות קדומות. אולם כאשר מנהל מתנ"ס בירושלים, האמור להוביל ולהנהיג קהילה, מתבטא כלפיהם בצורה בוטה ומבקש לחנוק אותם, זה חמור ביותר.
מנהל מתנ"ס יובלים, יחיאל לוי, מתגלה כדוספוב, גזען ומסית נגד קהילה שלימה (ומרצח רבין למדנו שמילים יכולות להרוג), כשהוא רומס ברגל גסה את זכויות האזרחים החרדים בשכונת קריית יובל בבירה. בצדק דרש ראש העירייה, ניר ברקת, את התפטרותו.
במקום לקרב בין הרבדים השונים בשכונה ולאחדם, לוי מחרחר ריב, מרחיק ומשניא את התושבים החרדים על החילונים. איש כזה, המהווה דמות שלילית, אינו ראוי להנהיג בכלל, ולשאת בתפקיד חינוכי או חברתי, ולא רק במתנ"ס. על החרדים לתבוע אותו לדין בגין הסתה.
היידה תיקונאים
התאגדותם של השיפוצניקים, שיצאו במחאה פומבית נמרצת נגד המילה החדישה 'תיקונַאי', מבית האקדמיה ללשון העברית, אומרת דרשני.
דומה כי דווקא למילה הוותיקה 'שיפוצניק', המצביעה על תיקונים אקראיים פה ושם, יש תדמית עממית זולה. לעומת זאת, המילה תיקונאי היא מילה עברית תקנית ומכובדת. היא נמנית עם משקל בעלי המקצוע, דוגמת חשמלַאי, טכנַאי, ואפילו עיתונַאי. אז למה לא?
נכון שבעלי חשיבה זואולוגית ימהרו אסוציאטיבית לקשור את המילה תיקונאי עם התיקן הזכור לשימצה. אך אם כך, אולי נשמיד מהמילון לגמרי את המילה תיקון? ואם התיקונאים חוששים מפני החדש, אחרי שכבר כל כך התרגלנו לשיפוצניק של השכונה - אפשר כי לצד הלוגו 'תיקונאי', המתנוסס לתפארת, שיציינו גם את המילה הישנה בסוגריים, ובכך יובילו ברמה את המהפכה הלשונית. ובא ללשוננו גואל.
מִשְׂכָּלָה
השדרן אריה גולן זרק כפפה לציבור להמציא מילה עברית ל"אקדמיה". ראוי לציין כי במקורה זו היא מילה יוונית, שדומה כי לפחות לפי ההטעמה המלרעית, התאזרחה בשפה העברית.
בכל זאת הריני נענית לאתגר להציע מילה חלופית לאקדמיה, על טָהֳרַת השפה העברית. מה דעתכם על המילה "מִשְׂכָּלָה"? המשקל מצביע על מקום לרכישת השכלה. זאת תוך קונוטציה למילה 'מִכללה' - מוסד המַקנה השכלה על-תיכונית.
תהא זו תרומתי הצנועה למילון העברי
אַייפוֹנְבַּנְק
תִראו מה שהאייפון עושה. המסך הסלולרי מגויס גם הפעם, כמו במקרים רבים אחרים, לעזרה. אז אחרי שלמרבה הצער כבר התרגלנו לראות את האזרח הביטחוני בעורף, החותר למגע וּמסכל פיגועים, קַבלו את האזרח למופת, המוצא את עצמו בעל כורחו בתפקידי שיטור פלילי מזדמן, שהמסך הקטן בשירותו.
כך למשל פורסם לאחרונה, שלקוח בבנק הפועלים לכד שודד בזמן אמת, איך לא, בעין עדשת המצלמה הסלולרית. אז לפני שאנו מקטרים על האֱגוֹמַנְיָ ה הישראלית ועל השחיתות שפושה במחוזותינו, בואו נתנחם בישראלי היפה ובאנשים הטובים באמצע הדרך ובכל מקום. אַייפוֹנְבַּנְק כבר אמרנו?

תאריך:  21/02/2017   |   עודכן:  21/02/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דוד סנדובסקי
העיתונאים ב"ממלכה השביעית" בעיתונות הכתובה, המשודרת בקול, בתמונה ובסייבר - מועסקים כשכירים לפי הסכמי עבודה קיבוציים תאגידיים ולא ברמה הענפית כפי שהיה בעבר    כן הם מועסקים גם בחוזים אישיים    צורות התקשרות נוספות הן: פרילנסרים או ככותבי חינם באתרי רשתות הסייבר    העיתונאים מואגדים במספר התאגדויות מקצועיות המשפיעות על מעמדם המקצועי, תנאי עבודתם ועל כל הקשור בתיגמולם
איתן קלינסקי
חיי הקשישים עולים על שרטון. מצד אחד חייהם נתונים בסד של מוסדות, שלהנהלות יש עניין רווחי. מצד שני ישנה מציאות של העדר פיקוח
אהוד פרלסמן
ב-27 השנים האחרונות תרמו העולים כשליש מהגידול באוכלוסייה היהודית. בשנת 1989 תרמו היהודים 70% לתוספת האוכלוסייה, והערבים 30%, ואילו בשנת 2016 הייתה תרומת היהודים (והאחרים) 77%, והערבים 23%
ראובן לייב
יש לברור כל עובד בשבע עיניים ולשלם את שכרו בעין יפה, וגם לא להסס בניהול מעקב, כדי למנוע בכך הישנות של מחדל, שניתן מן הסתם עוד למנוע מראש
יוני בן-מנחם
תנועת חמאס תשלים בקרוב תהליך של התרעננות מדינית וצבאית ותחדש את ההתקרבות לאירן. התנועה תאמץ אמנה חדשה יותר פרגמטית אך השמדתה של ישראל ניצבת בראש מטרותיה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il