X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מוטי ברטון מנכ"ל שלמה רכב חדש מקבוצת שלמה Sixt
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
אם בעבר התפיסה הייתה שבעלות על רכב היא מאסט לכל משק בית שמכבד את עצמו, יותר ויותר צעירים היום מבינים שהם לא חייבים לספוג את ירידת הערך של הרכב שלהם - אם רק לא ירכשו אותו מלכתחילה. כך השיטות החדשות הופכות את הרכב ל"מוצר צריכה" ולא "נכס"
▪  ▪  ▪
[צילום: משה שי'/פלאש 90]

בשנת 2016, כמו בשנים שקדמו לה, נשבר שיא נוסף בשוק הרכב בישראל עם עלייתם של עוד כ-300 אלף רכבים חדשים על כבישי הארץ. אין ספק שהדיונים הערים סביב תחלואי התחבורה הציבורית במקביל לתרעומת על יוקר המחיה, לא מאפשרים לישראלי הממוצע להישאר אדיש, והוא ממשיך לחפש פתרונות יצירתיים שיאפשרו לו להתנייד בעלות נמוכה.
בשנים האחרונות אנו עדים לתהליך של שינוי שעובר על הצרכן הישראלי. אם בעבר נחשבה קניית רכב להוצאה הדומיננטית השנייה בגודלה לאחר רכישת דירה, הרי שהיום רוב הציבור כבר הפנים שקניית רכב משולה לרכישת מוצר צריכה לכל דבר. בעוד שמחירי הדירות ממשיכים להאמיר, הרכב דווקא מאבד מדי חודש מערכו. בשלב ראשון, מרגע המכירה הערך יורד בכ-10-15% בשל הפיכתו העתידית לרכב משומש, בשלב שני, כל חודש שעובר הרכב על הכביש, מביא לירידה של עוד 1-1.5%. בסיכום, רכב חדש יאבד בממוצע כמעט 50% משוויו תוך שלוש שנים. קראתם נכון, מחצית מערך הרכב. אז בניגוד לדירה או בית, כאשר רכישה היא הגיונית ואף חכמה, רכישה של רכב היא הפסד לכל דבר: כי מכירתו בסופו של דבר לא תכסה את עלות רכישת רכב חדש. לצורך העניין, אם הבתים שלנו היו מאבדים כמעט 50% מערכם תוך 3 שנים, משבר הדיור היה כנראה בעיה של מדינה אחרת.
ישנם פתרונות יצירתיים - הם כבר כאן, והם הולכים ונעשים יותר ויותר פופולריים: שיטות חכירה חדשות, דוגמת הליסינג התפעולי לפרטיים והליסינג הפרטי מימוני, מאפשרות לנו לנהוג כל שלוש שנים ברכב חדש, בלי כאבי הראש של ביטוח ושל תחזוקה, ובעיקר, בלי הצורך להתמודד עם ירידת הערך המובטחת של הג'יפון שלנו.
אבל אם אנחנו רוצים שהפתרון היצירתי ייושם ויניב לנו ערך מוסף, עלינו לאמץ אותו ולהיות יצירתיים בעצמנו. אם בעבר התפיסה הייתה שבעלות על רכב היא מאסט לכל משק בית שמכבד את עצמו, יותר ויותר צעירים היום מבינים שהם לא חייבים לספוג את ירידת הערך של הרכב שלהם - אם רק לא ירכשו אותו מלכתחילה. כך השיטות החדשות הופכות את הרכב ל"מוצר צריכה" ולא "נכס". כך גם נחסכת מאתנו דאגה נוספת - והיא הליך המכירה. מי מכם שחווה ניסיונות למכור רכב מיד שנייה בשנים האחרונות, יודע עד כמה הדבר לא פשוט. זהו מצב של "win-win" וכל שנדרש הוא שינוי קל בגישה הצרכנית שלנו ובאופן שבו אנו תופסים את הרכב - והתוצאה חוסכת לנו הרבה כאב ראש.
אבל קצת כמו תמיד, כשהעובדות ברורות לנו אבל ההרגלים ברורים לנו יותר, אנחנו מתקשים להשתנות ומהססים ברגע ההכרעה, ורבים מדי בישראל עדיין בוחרים להוציא את הצ'ק ולהיות הבעלים הגאים של עוד מכשיר שכבר איבד מזמן את ערכו. אם נסתכל על הנעשה מעבר לים, הרי שתמונת המצב שונה דרמטית. בארצות הברית למשל, למעלה מ-90% מהלקוחות הפרטיים משתמשים בשיטת ליסינג כזו או אחרת.
באירופה הנתונים אומנם נמוכים יותר ועומדים על כ-60%, אולם עדיין מדובר באחוז גבוה משמעותית בהשוואה לשוק הישראלי, בו נכון להיום המספרים נעים סביב ה-20% ובמגמת עלייה. הדרך לשינוי השוק המקומי עוד ארוכה, אבל ניצני המהפכה כבר כאן.

הכותב הוא מנכ"ל שלמה רכב חדש מקבוצת שלמה Sixt.
תאריך:  22/02/2017   |   עודכן:  22/02/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוני בן-מנחם
המינויים החדשים שעשה יו"ר הרש"פ בצמרת פתח רק מגבירים את המחלוקות בתנועה ואת קרב הירושה על תפקידו של מחמוד עבאס. בכירים בפתח פועלים להדיח את ראש הממשלה ראמי חמדאללה מתפקידו
עו"ד ורו"ח רמי אריה
חבות המע"מ על מי ששוכר דירות ולאחר מכן משכיר אותן בשכירות משנה: בית המשפט קובע שהמס יחול על ההכנסות נטו מן השכירות
ראובן לייב
השופטים הצבאיים, מבית הלל, נענו לבקשתו של הלוחם אלאור אזריה ודנו אותו לקולא, חרף פגיעתו הקשה בערכי היסוד של צה"ל
מרדכי ליפמן
כלל הבסיסי, עליו מושתתת התקשורת, אפילו לטענתה היא: זכות הציבור לדעת, הפך להיות מייסוד מוסד לעבודתה, למושג בזוי, נתון לזלזול, מרמס לרגלי מדיה דורסנית במיוחד כלפי מי שאותם היא מזהה כאויבי השמאל
זוהר בן-אשר
בעיני שניהם הישרדותם הפוליטית ויכולתם להתגבר על מה שהם רואים כאיומים (שלא תמיד הם אמיתיים) ועל אויבים אמיתיים וְדֽמְיוֹנֽיֽים חשובה מכל. והם גם דומים בנטייתם להסית כנגד כל מי שהם רואים כְּאֽיוּם (אף כי יש לומר כי טראמפ גובר על ביבי בעניין זה ומגיע לשיאים שאפילו נתניהו בימיו הפרועים ביותר לא הגיע אליהם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il