X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מספר פצצצות האטום ירד משיא של 70,300 בשנת -1986, ל-14,900 פצצות בתחילת 2017 עכשיו דורש טראמפ לבנות פצצות נוספות, בניגוד לאמנת START עליה חתומה ארה"ב האמנה "היא הסכם חד-צדדי. סתם עוד הסכם גרוע שארצנו עשתה..."
▪  ▪  ▪
טראמפ. ההסגם גרוע, נעשה חדש [צילום: פבלו מונסיביאס/AP]

כנראה שמישהו המקורב מאוד לנשיא ארה"ב דונלד טראמפ התחיל להזין אותו בנתונים על אודות עוצמתה של ארה"ב, המעצמה שהוא עומד בראשה, ועתה הגיע לסעיף ארסנל הנשק הגרעיני. כיוון שטראמפ מבין במספרים ותמיד רוצה להיות ראשון בכול תחום, הוא החליט לעשות מעשה וזימן את נציגי סוכנות הידיעות רויטרס לבית הלבן, כדי להודיע באמצעותה מה הוא מתכנן בתחום הגרעיני.
וכה אמר טראמפ: "אני רוצה להגדיל את המאגר הגרעיני של ארה"ב כדי לוודא שהוא חזק יותר משל כל מדינה אחרת". את הסיבה להחלטתו הסביר כך: "אני הראשון שאשמח לראות את כולם בלי נשק גרעיני, אבל אנחנו לעולם לא הולכים להיקלע לפיגור אחרי מישהו, גם לא אחרי מדינה ידידותית, לעולם לא נהיה בפיגור; אם למדינות אחרות יש נשק גרעיני, לנו יהיה יותר".
כאשר נשאל הנשיא מה יעשה עם אמנת START שנחתמה בין רוסיה לארה"ב וקבעה שעד 5 בפברואר 2018 שתי המדינות יצמצמו את ארסנל הנשק הגרעיני שלהן לרמה שבה היה לפני עשר שנים, הוא ענה במלים ברורות: "אמנת START היא הסכם חד-צדדי. סתם עוד הסכם גרוע שארצנו עשתה, כמו ההסכם עם אירן. אנחנו הולכים להתחיל לעשות הסכמים טובים".
כדי להבין מה מצבת הנשק הגרעיני בעולם, נכון לתחילת 2017, הנה נתונים שפרסמה "פדרציית המדענים של ארה"ב" הנחשבת לגוף מחקר אמין ביותר.
מספר פצצות הגרעין הקיימות בעולם פחת משמעותית מאז ימי המלחמה הקרה. משיא של 70,300 פצצות אטום ב-1986 ל-14,900 פצצות בתחילת השנה הנוכחית - 2017. 3,800 מראשי הנפץ מוחזקים בידי ארה"ב בשימוש של כוחות מבצעיים, מהם 1,800 ראשי נפץ נתונים בכוננות גבוהה ומוכנים לשיגור בהתראה קצרה באמצעות טילים בליסטיים לטווח בינוני וגם לטווחים בין-יבשתיים.
בעוד שארה"ב, רוסיה ובריטניה הפחיתו עד כה את המלאי הגרעיני שלהן, אם כי בקצב איטי, לצרפת נותר מלאי יציב למדי, ואילו סין, פקיסטן, הודו וקוריאה הצפונית מגדילות, את המלאי הגרעיני, אף כי בקצב אטי.
המספר המדויק של פצצות גרעיניות המצויות בידי כל מדינה הוא סוד לאומי. אולם על-פי המידע שמפרסמת "הפדרציה" בהתאם להערכות המדענים הפעילים שלה, המאגרים הגרעיניים הם אלה: בידי ארה"ב יש 6720 פצצות ורוסיה מחזיקה 7000 פצצות. כלומר: כדי שארה"ב תעלה למקום הראשון בעולם, כפי שמצהיר טראמפ, היא צריכה להגדיל את המאגר שלה ב-281 פצצות בלבד; לצרפת יש 300 פצצות אטום ולסין 260, בריטניה מחזיקה ב-215 פצצות, ואילו לפקיסטן יש בין 120-130 ולהודו 110-120.
כמו בהרבה נושאים אחרים, הנשיא טראמפ כנראה שאינו מבין מהו נשק גרעיני ואיזה כוח הרס עצום טמון בו. הוא כנראה גם לא שמע על ההבדל בין פצצות אטום לפצצות מימן שעוצמתן גדולה בהרבה מאוד - והן מצויות בידי ארה"ב.
עם מאגר של אלפי פצצות אטום יכול הנשיא טראמפ - אם יעלה הרצון מלפניו - למחוק מעל כדור-הארץ את כל האנושות באש וקרינה רדיואקטיבית קטלנית, ועוד יישארו לו ברזרבה הרבה פצצות שלא יהיה צורך להשתמש בהן כדי לממש את המשימה הקטלנית.
הצהרות מן הסוג חסר ההיגיון שהשמיע הנשיא טראמפ בראיון לסוכנות רויטרס, עלולות לחדש את מרוץ החימוש הגרעיני בין ארה"ב לרוסיה ואולי אף לגרור את הצדדים למלחמת עולם. הצהרות נמהרות מן הסוג הפזיז הזה מעידות בצורה ברורה ביותר, כי הנשיא טראמפ מסוכן מאוד לארה"ב ולעולם כולו, ממש כמו פצצת אטום.
מעניין יהיה לראות מתי תתעורר ארה"ב מן התדהמה המשתקת שאחזה בה עם בחירת טראמפ לנשיאות, כדי להתחיל לפעול בדרכים המשפטיות הקיימות להדחתו של הנשיא הזה על-מנת להציל את ארצות הברית של אמריקה ואולי גם את העולם.

תאריך:  25/02/2017   |   עודכן:  25/02/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נשיא מסוכן - ממש כמו פצצת אטום
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
תמשי לחלום ולחיות בעולם הישן
יוספוס..  |  25/02/17 09:43
2
נשיא מעולה לארה"ב
מקס פאואר   |  25/02/17 10:01
3
כשהיה נשיא איסלמיסט ומסוכן
מה קרה לניוז1?  |  25/02/17 10:52
4
קרוב לודאי
שוחר-שלום  |  25/02/17 11:04
5
פעם שלישית גלידה
באום  |  25/02/17 13:26
 
- ופעם רביעית זה חירט וילדרס
וילדרס ינצח  |  25/02/17 15:55
6
טראמפ יודע, לא מבין, יודע
הגוי..  |  26/02/17 08:12
7
זה קצת שטחי לטעמי
רפי לאופרט  |  26/02/17 11:43
 
- מר רפי לאופרט
עמעד  |  26/02/17 12:02
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמי דור-און
בעיני חלקים נרחבים של הציבור נראה בג"ץ, בעיקר מן הצד הימני של המפה, כבית דין "שמאלני" ועל-כן חלה במהלך השנים האחרונות הידרדרות מתמדת באמון הציבור בבית המשפט העליון
נסים ישעיהו
בעצם, השופטים דורשים מאתנו לקיים את הכלל "נעשה" קודם ל"נשמע" ביחס לפסיקות המוזרות שלהם. בעיני עצמם הם האלקים ולהם חייבים לציית
דרור אידר
הניסיון להשוות את הנעשה במדינת ישראל למדיניות ההפרדה בדרום אפריקה - מגוחך הוא    מי שאינו מסתפק בסיסמאות ריקות, יודע שאין דבר וחצי דבר בהאשמה זו    והיא רק מסכנת את הפרויקט הציוני כולו
איתמר לוין
רוב בני האדם אוהבים לדחות החלטות קשות וצעדים בלתי נעימים. בישראל נוספת לכך הנטייה שלא לעשות היום מה שאפשר לדחות למחר, ולא לדחות למחר מה שאפשר לדחות למחרתיים. יש מקרים בהם הגישה הזאת מובילה למינהל לקוי, ויש מקרים בהם היא עולה בדם
ד"ר אורי מילשטיין
הפגנת הידידות בין טראמפ לנתניהו היא התפתחות חיובית, אך אסטרטגית היא "משענת קנה רצוץ" ועלולה להזיק יותר מאשר להועיל, בכך שתגביר את שאננותם של ראשי המדינה ושל מערכת הביטחון. ההיסטוריה הקדומה והעכשווית מלמדת שאומות ומדינות יכולות לסמוך רק על עצמן, וגם זה בעייתי עקב מאבקים פנימיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il