X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
טווח השיוט ללא תדלוק של הדולפין 216 מגיע מעל ל-15,000 ק"מ והיא מסוגלת לשייט בים במשך 80 יום מבלי לחזור לבסיסה אורכה מגיע ל-89 מטר - כמעט כאורכו של מגרש כדורגל
▪  ▪  ▪
[צילום: דובר צה"ל]

תעלומת שלוש הצוללות הנוספות שהוזמנו במספנות "טיסנקרופ" בגרמניה עבור צי המעמקים הישראלי, תיפתר בוודאי כאשר תסתיים הבדיקה לבירור השאלות שהוצגו בפני הציבור בתחקיר החשוב מאוד ששידר רביב דרוקר בתוכנית "המקור" בערוץ 10. עד אז ראוי להסביר לציבור כי הזמנת הצוללות הייתה ראויה ואולי אפילו הכרחית.
כל מי שמתפלא מדוע דווקא עכשיו דרושה לישראל תוספת כה גדולה ויקרה לצי הצוללות, יכול להירגע. הצוללות החדשות מדגם 216, יגיעו לשירות מבצעי בחיל-הים בסביבות 2025 ואולי אף מאוחר יותר. בהקשר זה חשוב לדעת, כי משך החיים לפעילות מבצעית של צוללת מגיע ל-20 שנה ולכן הגיע הזמן להזמין צוללות חדשות.
כאשר רואים צוללת המשייטת על פני המים התמונה הנחשפת לעין הצופה אינה מגלה דבר על תכונותיו האמתיות של כלי השייט המוזר הזה הנראה כמו חבית מתכת. אך על-פי הנתונים הטכנולוגים שמפרסמת המספנה שבנתה את הצוללות מסוג "דולפין" מסתברים הדברים הבאים:
אורכה של הצוללת "דולפין", הראשונה מסוגה שהופעלה בחיל-הים, הגיע ל-56 מ', צוותה מנה 35 איש והיא חומשה רק ב-6 טילי טורפדו בקוטר 53 ס"מ. משקלה של הצוללת עמד על 1,450 טונות. אורכן של הצוללות הבאות בתור - לוויתן ותקומה - גדל עם השנים, כמו גם משקלן, עד שהגיעה תורה של הצוללת דגם 216, אשר מומחים הגדירו את יכולותיה "כמעט כמו אלה של צוללת אטומית".
מה יש בצוללת מן הדגם המתקדם הזה? נתחיל בקטנות: 6 כני שיגור לטורפדו בקוטר 53 ס"מ ועוד 4 משגרי טורפדו בקוטר 65 ס"מ. על-פי מה שפורסם בשבועון "ג'יינס דיפנס" יכולה הצוללת, באמצעות כני השיגור בקוטר 65 מ"מ, לשגר טילי שיוט קונבנציונאליים וגם בעלי יכולת גרעינית, תוך כדי שיוט מתחת לפני הים. זה ועוד: על-פי אתר FAS (פדרציית המדענים האמריקניים) האמין במידע שהוא מפרסם, מסוגלת הצוללת מדגם 216 לשגר טילי שיוט בעלי יכולת גרעינית מדגם "פופאיי טורבו" מתוצרת רפאל. לכך יש להוסיף, כי על סיפונה של ה-216 מיועד משטח נחיתה מיוחד למסוק ימי.
מערכת ההנעה הייחודית של צוללת זו מאפשרת לה לשייט במהירות של 37 קמ"ש כשהיא על פני הים ובמהירות של 20 קמ"ש בצלילה, כאשר עומק הצלילה המרבי מגיע למעלה מ-200 מ'. טווח השיוט ללא תדלוק של ה-216 מגיע מעל 15,000 ק"מ והיא מסוגלת לשייט בים במשך 80 יום מבלי לחזור לבסיסה. והעיקר: אורכה של הצוללת הייחודית הזו מגיע ל-89 מ', כמעט כאורכו של מגרש כדורגל.
רק לצורך הבנת המשמעות של הנתונים האלה ראוי להבהיר, לצורך השוואה, כי אורכה של "נאוטילוס" האמריקנית, הצוללת הגרעינית הראשונה בעולם שהופעלה בשנות החמישים של המאה הקודמת, היה 97 מטרים.

תאריך:  04/03/2017   |   עודכן:  04/03/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 רביב דרוקר / Raviv Druker
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
'דולפין' 216 החדשה: "כמו צוללת אטומית"
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
bribe around it ל"ת
Impresive so much  |  4/03/17 20:25
2
לווינים רוסים יכולים לגלות את
שבץ חלובצ"ה  |  5/03/17 01:21
3
ג׳יהאד נאצי וסכין צוחקים הרבה ל"ת
ואלאור בוכה  |  5/03/17 07:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמי דור-און
יואל סטריק, המיועד לתפקידו החדש כאלוף פיקוד הצפון, מתריע מכך שיהיה צורך לפנות תושבים במרחק של 40 ק"מ מגבול הצפון    וזה אומר: כ-400 אלף, ולא כ-100 אלף כפי שהתריע
איתמר לוין
נשיא ארה"ב הוא ידיד אמיתי של העם היהודי, אך דבריו ומעשיו נגד זרים מוליכים עד מהרה להתלקחות של רגשות אנטישמיים חבויים - הבאים לידי ביטוי בריבוי האירועים הקשים נגד יהודים
נסים ישעיהו
היהודים התעקשו על דבקות בקב"ה עד שאפילו אחשוורוש נאלץ ליישר קו עימם. שלא לדבר על המוני גויים שמיהרו להצטרף אל היהודים
איתמר לוין
טראמפ טועה כאשר הוא תוקף את התקשורת    בדיקת יחסי נתניהו וישראל היום עלולה להוות מדרון חלקלק    בג"ץ בדרך להכשיל שומרי כשרות    למי בדיוק סותמים את הפה    תשוו את היחס למתנחלים אל היחס לבדואים    נחשו היכן חנתה ניידת התנועה
שלומי פרידמן
מכל האמוניה הולך להיות מסולק עד סוף החודש. חל איסור להכנסת מיכלים נוספים. קול האזרח סוף-סוף ניצח אבל הניתוק עדיין קיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il