X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בשולי הכותרות: הפרמדיקית החרדית הראשונה חיילות במִטווח? מדיניות הענישה החדשה לגבי צריכת סמים קלים ולקינוח חוכמת חנוך
▪  ▪  ▪
לוינשטיין. סגנון בוטה

מתנדבות כהלכה
מי אמר שחרדים מדירים נשים? תשאלו את מנכ"ל איחוד הצלה, אלי ביר. אז אחרי נהגות חברה קדישא, קַבלו קורסי הכשרה לנשים פרמדיקיות מצילות חיים עבור נשות ישראל, כשהבוגרת הראשונה היא, איך לא, אשת המנכ"ל בכבודה ובעצמה. בכך היא נותנת אור ירוק לנשים רבות אחרות לצעוד בעקבותיה ולהתנדב לארגון חרום חשוב זה, כתגבורת נשית, ומשמשת להן מודל חיקוי בנושא.
וכל זאת בתיאום מלא עם הרבנים ובהנחייתם ומתוך כפיפות להלכה היהודית, זמינוּת גבוהה ביותר, טכנולוגיה מתקדמת ומכשירים רפואיים משוכללים, המשמשים את המילה האחרונה בעולם הרפואה. כל הכבוד!
פגיעה בצנעת הפרט
נכון הסגנון של הרב יגאל לוינשטיין בנאום לפני תלמידיו נגד גיוס בנות קרביות היה בוטה ולא הולם. אולם דומה שהתגובות הקיצוניות והמוגזמות לדבריו בכלי התקשורת, כמו אלו ששלחו אותו לדאעש(!) היו לא פחות בלתי הולמות ובלתי ענייניות ומעידות יותר על דובריהם מאשר על הרב.
לגופו של עניין, על-פי ההלכה היהודית איסור ייחוד אוסר על גבר ואישה בלתי נשואים לשהות יחדיו במקום סגור. אולם מעבר להיבט הדתי השאלה היא, כיצד חייל וחיילת יכולים לשהות באותו טנק, לילות כיָמים, כשכל גבולות האינטימיות נפרצים לחלוטין, ומדובר אפוא בפגיעה חמורה בצנעת הפרט של האישה? ואני תמהה שארגוני הנשים, שמתנגדות לתצוגות של מלכות יופי, אינן משמיעות דעתן בנושא.
סם עליו
שינוי המדיניות לגבי המשתמשים בסמים קלים הוא מבורך. לא רק שבניגוד לדעה הרווחת, היא אינה מתירה את השימוש בסם בדלת האחורית, אלא אוסרת אותו ובצורה מושכלת ביותר.
אלמנט בולט במדיניות הענישה החדשה הוא המִדְרָג, מהקל אל הכבד. בשתי הפעמים הראשונות של צריכת הסם, העבריין יחויב בקנס כספי. וכאן יש החמרה לגבי המדיניות הישנה, כאשר כבר בשימוש בפעם הראשונה, יוטל קנס על המשתמשים בסם בסך אלף שקל. ובשימוש בפעם השנייה יוכפל הקנס. וכידוע, לא סוד הוא שהענישה דרך הכיס היא המשמעותית ביותר עבור הישראלי.
שלבים אלה ילוּוו בהסברה ובטיפולי מניעה. ורק בשימוש בפעם השלישית תיפתח חקירה משטרתית ובפעם הרביעית - יהיה הליך פלילי. אז מדוע לא לתת צ'אנס לגמילה, שזו המטרה העיקרית, ובכך גם לחסוך מחלות, תאונות והשלכות פליליות הכרוכות בהתמכרות לסם, כמו גם להקל על העומס בבתי המשפט והכלא, בצד החיסכון בעלויות הכספיות הגבוהות הכרוכות בהן?
חוכמת חנוך
בעקבות "בריחת מוחות" מאת חנוך דאום, 7 ימים 3.2.17
העידן הווירטואלי המודרני מזַמן לאנשים תופעות בילוי ופנאי מוזרות. בעבור שעשוע אינטלקטואלי או אחר הם מוכנים לשלם לא רק מחיר פיננסי, אלא לא פחות מחיר נפשי של התעללות עצמית מסוימת. שהייה בחדר אפל? אזיקים? לשם מה? האם אין אלה טקסים סמליים של העבדוּת המודרנית? וחדר הבריחה אינו אלא סמל לרצון של האדם לברוח ממנה? ובגלל סמליוּת זו אנשים נמשכים לטרנד זה?
מכל מקום כמי שמודע לעצמו חנוך הוא חכם. שהרי החכם החליט שאינו נכנס עוד למקום שהפיקח המתמטי יודע איך לצאת ממנו. וּבכך אולי הוא ימצא נחמה.

תאריך:  08/03/2017   |   עודכן:  08/03/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
אין בגינויים לדברי הרב לוינשטיין כדי לטשטש את הוויכוח הנוקב שבין היהדות לתרבות המערב. את התיוג והדמוניזציה של האמירות יחליף בירור ערכי של מהות הדברים ועומק המחלוקת
יצחק מאיר
הפור משחק משחקי זימה עם הזמן    הפור הוא הפורנוגרפיה של סתמיות החיים    חיים של אדם אחד    של אישה אחת    של משפחה    של עיר    של עם    של כולם    בסופו של דבר של כולם
בסוף דצמבר 2016 הצהיר דובר מועצת שומרי החוקה האירנית, עבאס-עלי כאדח'ודאא'י, כי נשים יורשו להתמודד בבחירות הקרובות לנשיאות אירן הצפויות ב-19 במאי    הוא הדגיש, עם זאת, כי המועצה טרם הכריעה בנוגע לפרשנות החוקתית המחייבת בעניין זה
בעז שפירא
שורשי הבעיה הנראית בחוסר התגובה של החיילים המותקפים אינם נעוצים במקרהו של אלאור אזריה, אל תתפסו לטעות זו
איתן קלינסקי
מצער, שרק סיעה אחת, המארגנת בתוכה מורים יהודים וערבים, סיעת המורים הדמוקרטיים, מעלה את הנושא הכאוב של עובדי קבלן במערכת החינוך. אין בכוחה של סיעה אחת להשתלט על סדר היום הציבורי במערכת הבחירות, שעלה על שרטון של רק התנצחויות אישיות, ומה שיותר אישיות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il