X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
מכתב לאשת ראש הממשלה, שרה נתניהו - יהיה אשר יהיה, טיב השירות הציבורי, האחריות ההדדית, רגישותו והתחשבותו של הממשל בציבור הרחב הזקוק לשירותיו, הם באחריותו המלאה של ראש הממשלה
▪  ▪  ▪
נתניהו. האיצי בביבי [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

גברת נתניהו הנכבדה,
שלום רב.
אני למד מהתקשורת כי עמדותיך, דעותיך ורצונותיך מהווים משקל רב ואולי אף מכריע בהחלטות של ראש הממשלה, לכן, אומר בכנות אני פונה אליך, על-מנת שתשמשי גשר ביני לבין אלופך, ראש הממשלה, בכל האמור לתיקון שיש לתקן – ותעמידי אותו בהקדם על הדחיפות הרבה והסכנות האורבות לנו אם לא יכריע ויעמיד לשם כך את מיטב האמצעים, המוחות והמשאבים – כי הקלקול בישראל כמדינה חסרת חמלה מדרדר אותנו ביגון שאולה ללא שליטה להיכן שנטרפת הדעת.
גברת נתניהו, מאחר שהפנים שלנו כמדינה הם טיב השירותים שאני, האזרח, מקבל ומכאן נגזרים מדדי איכות החיים, אין ספק, זאת יודע כל בר בי רב, שאנו בשיאה של אנדרלמוסיה פנימית רבת תחומים. אפשר להניח, כי כפסיכולוגית בעלת מודעות גבוהה מהרגיל, את בוודאי ערה לצביעות, לחזירות ולאכזריות כלפי המוחלשים וכי התהום שנוצרת כאן בין המועשרים, לבין העניים המעונים, אינה אלא פשיטת רגל מוסרית של המדינה היהודית. יותר מדי אזרחים נרדפים, נרמסים ונבעטים על-ידי הממסד לכל הרוחות כל בוקר מחדש. מאות אלפי אנשים נטולי לוביסטים, סוחבים על גבם מעמסה גדולה ממשקל גופם כאילו היו חמורים.
גברת נתניהו, ברור כשמש כי נחלנו כולנו כישלון חרוץ במבחן הערבות ההדדית. שהיא מאבני היסוד של הדמוקרטיה. החמצנו לאורך הדרך כולה את הזכות להיות חברה צודקת משום שעוד לא פענחנו את הצופן מהי דמוקרטיה. יותר מדי אזרחים חשים נבגדים על-ידי הממסד הישראלי הלוקה בעיוורון הדעת. זהו מצב נפיץ. הלוא תסכימי מכאן ולהלן, כי למעשה, חצינו את הגבול ולכן פג תוקף רישיונה של המדינה להתעלל באזרחיה. אין לגיטימציה לשום ממשלה, מפלגה, קואליציה וגם לא לכנסת כולה את הזכות לצאת חוצץ כנגד תומכי ומחוללי סדר חדש.
יהיה אשר יהיה, טיב השירות הציבורי, האחריות ההדדית, רגישותו והתחשבותו של הממשל בציבור הרחב הזקוק לשירותיו, הם באחריותו המלאה של ראש הממשלה. המלך, הנשיא, יקרא המושל כיצד שיכונה, עליו חלה האחריות המלאה לאיכות השירות הציבורי, זה שמספקת מדי יום המדינה לתושביה – ואצלנו, כל עוד אנחנו שומעים יום יום עוד ועוד עדויות כיצד מדינת ישראל בוגדת ומפנה עורף לאזרחיה, מתנערת מאחריות בכול הזדמנות, ראי כיצד מטפלת המדינה בנכים, בפליטי השואה, בהלומי הקרב, בפגועים, הקשישים המרוששים ושאר החלשים, העובדות המצערות מדברות סרה בעצמן, גברת נתניהו, כאשת מקצוע תגלי קרוב לוודאי אמפתיה רבה, גם למקרה האישי שלי. לאכזבה הפרטית שלי מהתנהלות הביורוקרטיה מולי.
מתחתית התהום הכלכלית אני מתייצב על-מנת להציג את הקשר ההדוק בין אפיסת הכוחות שאחזה בי ואינה מרפה מזה כמה שבועות, לבין האידיאולוגיה הכלכלית שבנימין נתניהו מייצג והשליט כאן. מחלה שפרצה באחת ומשפיעה על חיי עד כדי כך, שכל קימה מהמיטה הפכה עבורי מאמץ, הגילוח מצריך תעצומות נפש ושטיפת כלים היא מאמץ עילאי – לא כל שכן, הסיכול הממוקד שהמדינה עשתה לי הצליח להפוך כל יציאה שלי מהבית למסע מפרך. אני רואה קשר ישיר בין ההתרסקות הבריאותית שלי לבין הקונספציה הכלכלית הימנית הזדונית השלטת. עליה אוסיף בהמשך.
אשר לצמצום הפערים, ההישגים שלכם, גברת נתניהו, דלים ביותר וההפך הוא הנכון. הנזקים הולכים ומצטברים וכל יום שעובר הוא בזבוז זמן מיותר ומקומם. זה המקום בו אני קורא לראש הממשלה, חלילה - לא למהר ולהתפטר, עליו להיות הראשון לתקן. לבצע את המהלך ההיסטורי חסר התקדים ופורץ הגבולות, שהוא מיועד להוביל, שינוי שהוא גדול בהרבה משינוי שיטת הבחירות. שינוי כללי במבנה הממשל, בשיטת הבחירות ובדרך של הרכבת ממשלות, שדרוג מערכות – שהם כולם פועל יוצא של הוצאת המפלגות אל מחוץ לחוק. לא פחות. כל צעד שיעשה ראש הממשלה, בנימין נתניהו לטובת פיזור המפלגות, שינוי מיוחל של שיטת השלטון ואופן הבחירה של האזרח את נציגיו, לא רק שיחסוך מהציבור את החרמת הבחירות הבאות או הטלת פתקים לבנים בקלפיות, אלא אף יתרום תרומה מכרעת והכרחית לטובת יכולת המשילות וישמש יסוד היסטורי לדמוקרטיה החדשה. הדמוקרטיה הפרסונלית, או אם תרצי, הדמונרכיה.
הסדר הטוב וההיגיון הצרוף מחייבים גברתי, שתפנו מיד אחרי-כן את בית השרד ברחוב בלפור בירושלים, זאת בהקדם האפשרי, אבל לא לפני שמתחולל הנס, ובזכות תבונתו, אומץ ליבו וגבורתו של ראש הממשלה הוא יעשה הכל על-מנת לקדם את פירוק המפלגות בפרט ואת הדמוקרטיה הפרסונלית בכלל.
צעד ראשון בכיוון הנכון. תודה שהקדשת לי מזמנך.
האיצי בביבי והיכנסי לפנתאון.

תאריך:  13/03/2017   |   עודכן:  13/03/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אהוד פרלסמן
הסקר של מינה צמח, שלפיו לראשונה מזה שנים למחנה הימין-דתיים אין רוב, מתקבל בלעג על-ידי אנשי הימין    מוטב להם לימניים להשוות את תוצאות הסקרים שערכה צמח בעבר לתוצאות האמת, ולהבין שיש להם מקום לדאגה
עמי דור-און
נראה כי הגיע הזמן, דווקא ב"גלובס", לשקול ברצינות אפשרות של מינוי אישה לעורכת ראשית, בעיקר נוכח העובדה שקיימת בתוך הבית אישה מתאימה לתפקיד: סטלה קורין-ליבר. היא מכירה היטב את העולם הכלכלי ואת האישים המובילים אותו, היא מכירה גם את רוב הפוליטיקאים העוסקים בנושאים הכלכליים. למרות ההיכרות הקרובה היא מעולם לא חששה למתוח ביקורת עניינית ומנומקת על כל מי שסטה מהדרך הראויה
אלון חן
מדרך העולם לומר שעקרון ה"ונהפוך הוא", מתבטא בעמוד התליה שהכין המן כדי לתלות עליו את מרדכי, ונהפך לשמש לגרדום שלו בעצמו
עליס בליטנטל
כיצד הפך אחד מקבוצת הציונים הסוציאליסטים של ראשית המאה שעברה, ליחיד בדורו, לנערץ מכל עד היום, בעוד כל חבריו נשארו כדמויות-משניות בלבד? הכרך הראשון במסגרת הסידרה "יובלות לישראל 70-75" מאת ד"ר אורי מילשטיין - "בן-גוריון -פוליטיקה ואסטרטגיה "מגלה צדדים אפלוליים שהיו נסתרים לגבינו עד היום, מהם נוצקה דמותו של בן-גוריון ובזכותם ניצח את כל יריביו. מרתק ומאיר עיניים עבור כל ישראלי
יוני בן-מנחם
גורמים בתנועת חמאס אינם פוסלים את האפשרות להגיע להסכם רגיעה ארוך טווח עם ישראל. האם הנשיא טראמפ יאמץ את הרעיונות שהעלה בזמנו טוני בלייר לרגיעה תמורת הסרת המצור ובניית נמל ימי צף?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il