X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
טיוטת חוק הכשרות השקופה כדי לקדם את פני הרעה שוקדים ברבנות על הצעת חוק כשרות שיקרא "כרצון איש ואיש" מנסחי הטיוטות נתבקשו לשלב בו את המילים האולטימטיביות 'שקיפות' ו'רגולציה'
▪  ▪  ▪
[צילום: יעקב נחומי/פלאש 90]

מיהו מכ"ש (מוסמך כשרות)?
נושא הכשרות בישראל שוב עלה לסדר היום הציבורי בעת האחרונה. בחודש אייר (יוני) אימץ הבג"ץ את עמדת הרבנות הראשית שלא לאפשר תעודות כשרות אלטרנטיביות, גם אם הן עומדות בסטנדרטים הלכתיים (כגון של הרב אהרן לייבוביץ מירושלים או הרב נתן-נחמן ישמח מאומן). כמה ח"כים וח"כיות כשרים (כמו רחל עזריה, עליזה לביא, אלעזר שטרן) האשימו את הבג"ץ בהתנכלות למורשת היהדות ואי אמונה באחד מעיקריה, ב'השגחה הפרטית'. עוד טענו ששופטי הבג"ץ הרימו ראש כנגד ה'השגחה העליונה' שעמדה לאבותינו ולנו בכל דור ודור.
במחוזות הרבנות הראשית נרשמה ציפיה דרוכה לפסיקת הבג"ץ בסוגיא זו; האם ינטוש את פסיקתו הקודמת שהעניקה לה בלעדיות, או שמא יחזרו למוטב ויתנו כבוד ל'השגחה דלעילא'? כדי לקדם את פני הרעה שוקדים ברבנות על הצעת חוק כשרות שיקרא "כרצון איש ואיש". מנסחי הטיוטות נתבקשו לשלב בו את המילים האולטימטיביות 'שקיפות' ו'רגולציה'.
כאמור, בחדרי חדרים עובדים על ניסוחים מתאימים. אני חושף כאן אחת הטיוטות שהתגלגלה לידי בדרך לא דרך. היא עדין חסויה, ויתכן שבינתיים שונו בה פרטים רבים;
מסמך: חוק הכשרות המכילה
דברי הסבר: מסמך זה נכתב במגמה לרצות את הבג"ץ, הרה"ר, המפלגות החרדיות בקואליציה והד"לים [=דתיים לאומיים] מתמרדי המימסד. מסמך זה מיועד לבתי אוכל, כולל קייטרינגים וגלידריות-פיצריות. מסמכים דומים יתנו מענה למפעלים, למשחטות ולצרכני כשרות נוספים.
א. לכל תעודת הכשר בבית אוכל יצורף נספח שיוצג בגלוי (בחוברת על הדלפק, בטאבלט או בהקרנה רציפה רצה על הקיר) ובו רשימת כל העדות, כאשר סימון V מציין את העדה הרלוונטית אשר הכשרות המופעלת בבית האוכל מקובלת עליה. יכול שתסומנה כמה עדות.
ב. לשם השקיפות ולצרכי פיקוח ורגולציה יש לסמן לפחות 2 רבנים זצוקלה"ה שהכשרות הכללית האמורה מסתמכת על פסיקתם. הסימון ייעשה בתוך כרך מיוחד של רבני ישראל לתפוצותיהם מאז המאה הי"ד שיוצב על הדלפק ויהיה נגיש לכל סועד. רשימת הרבנים תהיה ממוספרת, לטובת השקיפות, וכדלהלן.
ג. בהכשר 'מהדרין' ומעלה (ראו להלן) קיימת חובת סימון גם למראה-מקום בספריהם או בתשובותיהם של הרבנים המכשירים נוחם עדן.
ד. בכל רמות הכשרות, כל פריט מזון המוגש במקום, בין אם הוא מבושל/אפוי/מטוגן או מסופק באריזה מקורית (שלגון המכונה ארטיק למשל) יצויין בכרך הפריטים בליווי מספרו הסידורי של הרב המכשיר (לפחות שנים, כנ"ל).
ה. קטיגוריות הכשרות; הכשרות תחולק לפי תריסר קטיגוריות הלכתיות ראשיות; בשרי, חלבי, חרקים, שבת, תרומות ומעשרות, כלאים, תקרובת ע"ז, שמיטה, 'ונשמרתם', ערלה, בישול נכרי, שפחה כנענית. בכרך הקטיגוריות שיוצג במקום נגיש יופיעו הלכות כל קטיגוריה לפי השיטות השונות, ובראשן תמצית לחסרי הסבלנות.
ו. רמות הכשרות; בתי האוכל הסטנדרטיים יחולקו לי"ב רמות כשרות (יתכן שלפי תפיסת בג"ץ על עומק ה'שקיפות' הנדרשת ייתכן שמספר הרמות יעפיל לתרי"ג), כדלהלן; רגיל מינוס-מינוס, רגילה מינוס, רגילה, רגילה פלוס, רגילה פלוס-פלוס. מהדרין מינוס, מהדרין, מהדרין פלוס, מהדרין פלוס-פלוס, סופר מהדרין, אוכלי בחזקת טהרה אשכנזית, אוכלי בטהרה ספרדית.
ז. השגחה: ההשגחה תתבצע במצלמות אינפרה. בבית אוכל תוצבנה י"ב עד פ"ד מצלמות, בהתאם להנחיות הרגולטור. מקור תקציבי: שכר המשגיחים הנוכחי שיתבטל מעת תחולת החוק.
ח. הערה כללית: כל הנספחים וכרכי הרבנים והפריטים וספרות ההלכתית יוצגו לפי א"ב עברי, כולל הפניות לפי חתכים. במסעדות מדרגה 2 ומעלה יוצגו הכרכים גם בשפה האנגלית והרוסית. תרגום לשפות אחרות ימצא ברשת האינטרנט הפתוחה שתותקן כהוראת חובה בכל בית אוכל.
בברכת "ויאכלו ענבים".

תאריך:  12/03/2017   |   עודכן:  12/03/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר יואל רפל
שורה של ביטויים בשפות זרות, ובראשן פרסית, מופיעים במגילת אסתר - וחלקם נכנסו לשימוש יום-יומי אפילו בעברית המודרנית
עמי דור-און
סלע המחלוקת בין הניצים פשוט. ההנהלה בראשות פרופ' זאב רוטשטיין, מי שהיה מנהל "שיבא" המצליח, רוצה לנהל על-פי תפיסת עולמה הקובעת, כי החלטת המנהל היא הקובעת. הרופאים אומרים: אנחנו רגילים להתנהגות ניהולית אחרת. המדובר הוא בהבדל שבין התייעצות עם הרופאים לבין קבלת הסכמתם מראש של הרופאים
אריה גל
האם אנחנו מבינים שבעידן המוסלמים המאמינים האדוקים אישה יהודיה לוחמת איננה שוות ערך לגבר יהודי לוחם אלא היא חשובה אלף מונים ממנו?
יוני בן-מנחם
סגנו של מחמוד עבאס בתנועת פתח קורא לבחון מחדש את התיאום הביטחוני עם ישראל ולהעמיק את הניגוד עמה. מחמוד אלעאלול מאשר כי מעמדה של תנועת פתח נפגע ברחוב הפלשתיני ויש לשקמו
איתמר לוין
הפרקליטות סבורה שהמרכז לרפואה משפטית הוא שלוחה שלה, מתנהגת בהתאם ובוחשת בניהולו ובחוות הדעת שלו. כל עוד זה המצב, עלולים להיגרם עיוותי דין חמורים תוך ביצוע עבירות פליליות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il