X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
זוהר בן-אשר מנהל אקדמי המרכז האירופי למחקר ומימון
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
הצדקנות של נתניהו דומה לזאת של היהודי "הגאה" מרדכי - זה שהתגרה בצווי השלטון החוקיים וכמעט הביא אסון על עמו כשניסה לעשות מה שהיום ידידיו הפוליטיים של נתניהו היו קוראים לו "תשובה ציונית הולמת"
▪  ▪  ▪
בנימין נתניהו [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

בפורים, כידוע, אנחנו מצוּוֽים להשתכר "עד-דלא-ידע". אז מותר לא לדעת, אבל בדיקה מעמיקה מלמדת שאין כל מצווה שהיא (או אפילו רשות) לשקר או לסלף או להסית.
והנה, זה מה שעושה ראש ממשלת ישראל בפורים. בעת קריאת המגילה בפני תלמידים, גורם נתניהו לילדים לומר - כתגובה לאמירותיו/שאלותיו - כי הַפָּרְסֽים רצו להשמיד את היהודים. כך כתוב במגילת אסתר לשיטתו. ואז בגבורתו כי-רבה הוא מכריז כי לא רק שלא עלה הדבר בידם אז, בימי אחשוורוש, מרדכי ואסתר - אלא שלעולם לא יעלה הדבר בידם של האירנים של היום המתכננים להשמיד את היהודים.
ומי בא לתקן את השגיאה ההיסטורית שעושה נתניהו? לא אחר מאשר מוחמד זריף, שר החוץ האירני, שאומר - בצדק - שלא רק שנתניהו מדבר שטויות באשר לאירוע שבגינו חוגגים פורים, אלא שבדיוק להפך: הפרסים הלכו רחוק, מעל ומעבר, כדי להציל יהודים שלוש פעמים. והוא מונה: פעם אחת, אחשוורוש עצמו היה זה שהציל את היהודים מפני תוכנית ההשמדה של המן האָגָגּֽי; פעם שניה, בימי המלך כורש, עת שֶׁהַפָּרְסֽים איפשרו ואף תמכו בשיבת ציון - זו של עזרא ונחמיה. ופעם שלישית, בעת מלחמת העולם השנייה, עת שֶׁפָּרָס שימשה מקלט ליהודים שהצליחו להימלט מאירופה הנאצית. ובכלל, אמר זריף, מי שרצה להשמיד את היהודים בפרשת פורים היה המן, שלא רק שלא היה פרסי, אלא שהיה אָגָגּֽי - כלומר, עמלקי. ואולי כדאי גם להזכיר שעד לנפילת השאח, ב-1979, אירן הייתה מהידידות היותר קרובות של ישראל.
התייחסותו של נתניהו לרצון פרסי (עממי?) - לא של ממשלת אירן, אלא של האירנים ככלל - להשמיד את היהודים (לא את ישראל שבהנהגתו) עומדת גם בסתירה להכרזותיו שאין לנו דבר וחצי-דבר נגד העם האירני, אלא רק נגד ממשלתו וגם זה, רק בשל המדיניות בה נוקטת ממשלת אירן ביחס לישראל ורצונה המוצהר להשמיד את ישראל - לא את היהודים.
אין זו הפעם הראשונה שנתניהו, בנו של מרצה להיסטוריה יהודית (שהוא, הבן, טוען כי היה מקופח), נוקט גישה פוסט-ליברלית (על משקל ה"פוסט-אמת" ואולי גם ה-"fake news") ביחס לעובדות היסטוריות. העובדות, אליבא גישה זאת, כלל אינן חשובות. מה שחשוב הוא האווירה שאתה יוצר כלפי אותו חלק מן העובדות שאתה חפץ לנפח. כך היה כאשר עמד בראש מסע ההכפשה "פרס יחלק את ירושלים" ב-1996; כך היה כאשר לחש באוזניו של הישיש כדורי (מי שמכונה אצל הנוהים אחריו "זקן המקובלים") שאפשר וכבר לא ידע מה קורה סביבו כי "השמאל שכח מה זה להיות יהודים"; כך היה כאשר שיסה את בוחרי הימין עת שזעק כי הערבים נעים בהמוניהם אל הקלפי, מובלים בהסעות שארגן השמאל.
זה, כנראה ה-modus operandi (שיטת ההפעלה) של נתניהו: שָׁקֵר! סַלֵף! הָסֵת! נראה כאילו האמת חדלה מלהיות אופציה. התוצאות הן הרסניות. החברה הישראלית משוסעת והלכידות החברתית שפעם הייתה סימן ההיכר לישראל שוב איננה בנמצא. מעמד הביניים מוצא עצמו - יותר מתמיד - מממן קבוצות פָּרָזֽיטֽיוֺת ומתקשה לקנות דירה צנועה ולגדל את ילדיו בכבוד. ישראל הופכת יותר ויותר להיות מוקצית מחמס המיאוס בעיני כמעט כל מדינה שאליה היינו רוצים להֽדָּמוֺת. ישראל חדלה להיות ממלכתית. הממשלה משתלטת על התקשורת. וכל זה תוך עשור של שליטת נתניהו והחונטות התומכות בו - אלה של הימין הקיצוני ואלה של הטייקונים.
הצדקנות של נתניהו דומה לזאת של היהודי "הגאה" מרדכי - זה שהתגרה בצווי השלטון החוקיים וכמעט הביא אסון על עמו כשניסה לעשות מה שהיום ידידיו הפוליטיים של נתניהו היו קוראים לו "תשובה ציונית הולמת" (שבסופו של דבר הולמת בכולנו); זה שניצל וסירסר באחייניתו ושינה את שמה מהדסה לאסתר תוך שהוא מצווה עליה להסתיר את מוצאה (אולי כפי שנתניהו הסתיר משך שנים את בּֽתּוֺ מעיני הציבור - או שמא היה זה במצוותה של איזו פסיכולוגית ילדים העובדת בשירות הציבורי); זה שבסופו של דבר גמר כמי שהוא רצוי רק "לרוב אחיו", אולי חוץ לקונצנזוס הלאומי.

מנהל אקדמי ומדען ראשי, המרכז האירופי למחקר ומימון.
תאריך:  13/03/2017   |   עודכן:  13/03/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נתניהו, זריף, אירן וּפָרָס: שיעור בהיסטוריה והסתה
תגובות  [ 14 ] מוצגות  [ 14 ]  כתוב תגובה 
1
אותי מעניין באיזו חוצפה ביבי
דוסים לא אזרחים!!  |  13/03/17 12:32
 
- במקומך הייתי מתאבדת. ל"ת
קורןנאוה טבריה   |  13/03/17 14:27
 
- נאול'ה, את יכולה לחזור.
נתנק'ה זהבי  |  13/03/17 15:44
 
- התבלבלת,ימניים לא מתחננים לעול
קורןנאוה טבריה   |  13/03/17 16:27
 
- למה את מדברת אלי ככה?
נתנצ'יק החבר שלך  |  13/03/17 17:05
 
- לא זכור לי פעם אחת שנעלבתח מאי
קורןנאוה טבריה   |  16/03/17 07:43
2
ה"פרופסור" האידיוט מאשים את
יוני84  |  13/03/17 14:08
3
נתניהו מספק לעם בידור גדול,
למה להתלונן?  |  13/03/17 14:39
 
- 0מולן מושתן
לולינקה  |  13/03/17 18:10
4
פרופסור כל כך הרבה שטויות כותב
אניהי  |  13/03/17 17:53
5
השקר ההסת והסלף
אורי... .  |  13/03/17 18:43
6
מסכים עם כל מילה
הג'וקר  |  13/03/17 19:12
7
עוד אינטלקטואל מטומטם המשמש
פלא יועץ  |  13/03/17 20:39
8
זוהר בן אשר עבריין מתאים לרמתו
מצאתי  |  14/03/17 14:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלברט שבות
תורת ההסתברות המציאותית שלנו ולמעשה נשברה בכל המלחמות, אולם וכאשר באים החוקרים הצבאיים ובוחשים בכל מקרה ובכל מלחמה וקרב לחוד, הם מגיעים בוודאי אל סיבת הניצחון ברמה הנקודתית וברמה החטיבתית וברמה האוגדתית, ואף מגיעים אל הרמה הלאומית ומצביעים על השרשרת המוזרה שבנתה את המהלכים שהביאו לניצחון: הנה כי כן ההגיון שגרם לתפנית
רמי גבעוני
מכתב לאשת ראש הממשלה, שרה נתניהו - יהיה אשר יהיה, טיב השירות הציבורי, האחריות ההדדית, רגישותו והתחשבותו של הממשל בציבור הרחב הזקוק לשירותיו, הם באחריותו המלאה של ראש הממשלה
אהוד פרלסמן
הסקר של מינה צמח, שלפיו לראשונה מזה שנים למחנה הימין-דתיים אין רוב, מתקבל בלעג על-ידי אנשי הימין    מוטב להם לימניים להשוות את תוצאות הסקרים שערכה צמח בעבר לתוצאות האמת, ולהבין שיש להם מקום לדאגה
עמי דור-און
נראה כי הגיע הזמן, דווקא ב"גלובס", לשקול ברצינות אפשרות של מינוי אישה לעורכת ראשית, בעיקר נוכח העובדה שקיימת בתוך הבית אישה מתאימה לתפקיד: סטלה קורין-ליבר. היא מכירה היטב את העולם הכלכלי ואת האישים המובילים אותו, היא מכירה גם את רוב הפוליטיקאים העוסקים בנושאים הכלכליים. למרות ההיכרות הקרובה היא מעולם לא חששה למתוח ביקורת עניינית ומנומקת על כל מי שסטה מהדרך הראויה
אלון חן
מדרך העולם לומר שעקרון ה"ונהפוך הוא", מתבטא בעמוד התליה שהכין המן כדי לתלות עליו את מרדכי, ונהפך לשמש לגרדום שלו בעצמו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il