X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
תעמולה, לא תקשורת

האוסף של אסף

שורה של אמצעי תקשורת חגגו את טענותיו של אסף רוזנברג מנציבות שירות המדינה נגד בנימין נתניהו - ולא פרסמו מילה כאשר הן נדחו בידי בית הדין
▪  ▪  ▪
לא מתאים לאג'נדה

דוברת בתי הדין לעבודה, מיכל דגן, עשתה (יום ב', 13.3.17) שירות מצוין לכתבי המשפט. היא לא רק שלחה את ההחלטה בעניינו של אסף רוזנברג, אלא גם צירפה תמצית שלה. מה צריך יותר מזה? הרי רבים מעמיתינו לא ממש אוהבים לקרוא פסקי דין ומעדיפים לקבל את הכל פרוס לפרוסות קטנות ומתובלות - וכאן זה גם הונח להם על הצלחת.
עכשיו נעשה ספירת מלאי של אתרי אינטרנט. ynet - אף מילה. ערוץ 2 - אף מילה. גלובס - אף מילה. וואלה - בערך. News1 - פרסום מלא. ולמה בדקתי דווקא את ארבעת הראשונים? משום שהם מיהרו לחגוג כאשר רוזנברג טען שהדחתו המתוכננת נובעת מכך שמנע מבנימין נתניהו לבצע מינויים פסולים.
תזכורת. רוזנברג הוא הממונה על המשמעת בנציבות שירות המדינה. News1 חשף, שהוא מנהל קשר רומנטי עם סגניתו, איילה הוניגמן, ולמרות שמדובר בהפרה של כללי התקשי"ר - "לא נעשה עימו דבר", כלשון המגילה שקראנו שלשום. רק אחרי הפרסום הזה, התערב אביחי מנדלבליט והורה: מישהו מהשניים חייב לעזוב מיידית את תפקידו. כאשר התרבו הטענות נגד רוזנברג גם בנושאים אחרים, הוחלט שהוא יהיה זה שיילך.
הטענות - בכותרות
מה עשה רוזנברג? רץ לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב וטען שמדובר בהדחה זדונית של שומר סף זך וישר, הניצב כחומה בצורה מול ראש הממשלה (וכמובן גם מול אשתו; אי-אפשר משהו בלי שרה נתניהו). אמצעי התקשורת שהוזכרו מיהרו לחגוג.
  • ynet, 26.12.16: "פוטר בכיר בנציבות המדינה: 'רדיפת עובד אמיץ'. אסף רוזנברג, הממונה על המשמעת בנציבות שירות המדינה, יפוטר בכפוף לשימוע. בכירים בנציבות: 'פוטר בשל מאבקו נגד מינוי יועצת לרה"מ, שהעלילה על מתלוננת בעבירת מין'. הנציבות מגיבה: טענות מופרכות והזויות".
  • ערוץ 2, 26.12.16: "למה פוטר בכיר בנציבות המדינה שנאבק בבכירים בלשכת רה"מ? פרסום ראשון: עורך הדין אסף רוזנברג ניהל מאבקים נגד מספר בכירים בלשכת נתניהו, ביניהם נתן אשל, עזרא סיידוף ופרח לרנר. כעת החליט נציב המדינה על פיטוריו, בטענה של 'כשלים מקצועיים' מצידו. 'מדובר ברדיפה', טענה עורכת דינו של רוזנברג".
  • ערוץ 2, 26.12.16: "'לבטל פיטורי הבכיר שלחם בשחיתות'. לאחר הפרסום על פיטורי הבכיר בנציבות המדינה שנאבק בבכירים בלשכת רה"מ, העובדים הכפופים אליו יצאו במאבק - וקוראים למערכת המשפט להחזיר אותו לעבודה. 'היינו עדים לגורמים מבית ומחוץ שניסו לפגוע בו', כתבו העובדים, 'המערכת לא שמרה עליו ולא גיבתה אותו'".
  • וואלה, 26.12.16: "בכיר בנציבות המדינה פוטר: 'סגרו חשבון עם לוחם אמיץ במוקדי הכוח'. עו"ד אסף רוזנברג, הממונה על אגף המשמעת בנציבות, פוטר בנימוק מקצועי וגם עקב סיפור אישי רגיש ובצל מערכת יחסים עכורה עם הנציב. גורמים במערכת המשפט, נציבות המדינה ותנועת אומ"ץ טוענים כי מדובר ברדיפה אישית על-רקע מאבקו בגורמים בלשכת נתניהו. 'שומר סף אמיתי'".
  • גלובס, 29.12.16: "הבכיר בנציבות, הפיטורים המפתיעים - והקשר לשרה נתניהו. עו"ד אסף רוזנברג הצליח להרגיז את האנשים הלא נכונים - ופוטר. מה מידת אחריותו ליחס שהופעל נגדו? תככים, פוליטיקה, מאבקי כוח וזוג שהכיר במקום העבודה".
בקיצור: איש צדיק וישר שנפל קורבן לראש הממשלה האכזר ולרעייתו הכוחנית.
הפסיקה - נעלמה
ואז באה החלטתה של השופטת דגית ויסמן. ההתנכלות לא הייתה ולא נבראה ואפילו משל לא הייתה. רוזנברג קיבל יחס מלטף מצד בכירי מערכת המשפט, שאפשרו לו ולהולצמן להמשיך ביחסי כפיפות חודשים רבים מעבר למותר. ההחלטות בעניינו התקבלו בידי היועץ המשפטי, פרקליט המדינה והמשנה ליועץ המשפטי. נזכיר בסוגריים, ששני הראשונים מובילים כיום את החקירות הפליליות נגד נתניהו.
כל המעורבות של נתניהו בסיפור הייתה החלטתו שאת השימוע לרוזנברג יערוך מנכ"ל משרדו, אלי גרונר, ולא נציב שירות המדינה, משה דיין. החלטה סבירה בהחלט, קובעת ויסמן, לנוכח היחסים העכורים בין רוזנברג לדיין. כלומר: נתניהו מנע שימוע שתוצאותיו היו ידועות מראש. והכי חשוב: בעתירתו לא טרח רוזנברג כלל להזכיר את יחסיו עם הוניגמן.
עכשיו נראה כיצד סיקרו אותם ארבעה אתרי אינטרנט את ההחלטה, שכאמור נשלחה אליהם מוכנה להגשה. היחיד שהזכיר אותה היה וואלה, עם הכותרת הבאה: "פרשת הבכיר בנציבות המדינה: השימוע יערך בפני מנכ"ל משרד רה"מ. ראש אגף המשמעת בנציבות המפוטר, עו"ד אסף רוזנברג, ביקש לקיים את השימוע בעניינו בפני גורם שאינו ממשרד ראש הממשלה בטענה שהוא 'נרדף בשל התנגדות למינויים במשרד'. מנגד, קבעה השופטת כי המנכ"ל גרונר ינהל את השימוע על-רקע ליקויים מקצועיים".
איפה ההחלטה על כך שלא הייתה שום רדיפה? לא בכותרת. איפה ציון העובדה שרוזנברג הסתיר מבית הדין פרטים משמעותיים ביותר? לא בכותרת. איפה השורה התחתונה - שניתן לפטר אותו? לא בכותרת. בקיצור: כל הטענות שהיו בכותרת הידיעה הראשונה והופרכו בידי בית הדין, מוצנעות עמוק בידיעה השנייה.
זה עוד טוב בהשוואה לערוץ 2, ynet וגלובס. הללו לא הזכירו את ההחלטה אפילו במילה אחת. מי שיחפש בהם, ימצא רק את הטענות של רוזנברג נגד נתניהו. ההתנהלות הזאת היא הפרה של חובות חוקיות ואתיות, אבל כנראה לא צריך להכניס לדיון דרישות מופרזות כאלו. היא גם חובבנות מאין כמותה, אבל שוב יש לנו ציפיות מוגזמות. ומעל לכל: זוהי הטיה ברורה, תוך התעלמות מעובדות כאשר הן אינן מתאימות לאג'נדה. זו לא תקשורת. זו תעמולה.

תאריך:  14/03/2017   |   עודכן:  17/03/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האוסף של אסף
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
"כלבלביי התשקורת" בשיא עליבותם ל"ת
א. וינשטיין  |  14/03/17 09:45
2
התקשורת היא אסופה של
בני בנקר  |  14/03/17 09:55
3
שירות המדינה
אורי פ  |  14/03/17 10:24
4
לוין לא מודע - רוזנברג ישר !
ללא קשר !  |  14/03/17 18:52
5
הלוואי כל הנש"מ היו רוזנברג ! ל"ת
על הנש"מ  |  14/03/17 19:37
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בלפור חקק
חברה צריכה להקצות מתוכה כוחות ומשאבים לא רק לצרכי החומר, אלא גם למטרות רוחניות. וכך האדם - עליו לקבוע לעצמו מטרות רוחניות
יוני בן-מנחם
הפגישה הצפויה של מחמוד עבאס עם הנשיא טראמפ כובלת את ידיו במימוש תוכניותיו לנגח את ישראל בזירה הבינלאומית. למרות ההזמנה לבית הלבן הממשל החדש עדיין לא סומך על יו"ר הרש"פ
אורי שרגיל
בעקבות הצהרת בלפור באו אל ה'חפץ חיים' תלמידיו המשולהבים וסיפרו לו בהתרגשות גדולה כי עוד מעט תקום ליהודים מדינה. מדינה ממש, כמו אלבניה. פרץ ה'חפץ חיים' בבכי מר    הוא מלמל: מה, לאחר שנשחקנו בגולה ובייסורי תופת העמים אלפים שנה, נהיה עכשיו כמו אלבניה?
ציפי לידר
בשולי הכותרות: שיכרוּת כהלכה    הַכירו את תסמונת מצרים    במוּמם פוסלים    יש לי יום יום חג המעשים הטובים    ולקינוח הליצן העצוב
מיכאל קורניאלדי
מוסד הידועים בציבור אינו משמש תחליף ראוי לנישואין, ולא קיים שוויון זכויות בינם לבין בני זוג נשואים. חולשת המוסד נובעת מהיעדר פתרון כולל למעמדם המשפחתי, בשל התנגדות חוגים חרדיים ודתיים, המשאירים את ישראל במצב ירוד בהשוואה למדינות המערב, שבכולן קיימים הסדרים של נישואין אזרחיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il