X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מסתבר כי מזה שנים אחדות מעסיקות כל החברות האלה אלפי מומחים המפתחים מערכות מחשוב לרכבים האוטונומיים שהן עתידות לייצר ולשווק. כלומר: "אינטל" יכולה להציע לכול יצרניות הרכב מערכות ממוחשבות לרכב אוטונומי, אך יצרניות אלה אינן חייבות לקנות את הסחורה
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

כנראה שרק אלוהים יודע מה היו השיקולים העסקיים של חברת הענק "אינטל" שגרמו לה להשקיע סכום אסטרונומי של 15 מיליארד דולר בחברה הישראלית "מובילאיי", מפתחת תוכנת מחשב להפעלת מכונית אוטונומית. כנראה שהמדובר בהימור עסקי מחושב שאולי יביא ל"אינטל" רווחי ענק, אך לעומת זאת ייתכן שההימור הזה יוביל אותה עד אל עברי פי פחת. ויגרום לקריסתה.
כדי להבין את הסכנה דרוש הסבר קצר: "אינטל" איננה יצרנית מכוניות. כדי לשווק את הסחורה הממוחשבת שרכשה עליה לפנות ליצרניות המכוניות הגדולות בעולם כמו קבוצת פולקסוואגן, קבוצת פיאט, קבוצת פורד וקבוצת ג'נרל מוטורס, אשר לפי נתוני 2014 מכרו ברחבי העולם כ-90 מיליון כלי רכב, מהם כ-67 מיליון רכבים פרטיים והשאר מסחריים. לכאורה שוק נפלא בעבור מוצרי המחשוב החדשים של "אינטל". אך מסתבר כי מזה שנים אחדות מעסיקות כל החברות האלה אלפי מומחים המפתחים מערכות מחשוב לרכבים האוטונומיים שהן עתידות לייצר ולשווק. כלומר: "אינטל" יכולה להציע לכול יצרניות הרכב מערכות ממוחשבות לרכב אוטונומי, אך יצרניות אלה אינן חיבות לקנות את הסחורה. במצב כזה לא יהיה ל"אינטל" מנין להחזיר לעצמה את ההשקעה האדירה.
אבל קיימות עוד בעיות כלכליות שיעמיסו עול כבד על כל מי שעוסק בפיתוח רכבים אוטונומיים. הראשונה שבהן: המחיר. לפי הערכות מומחי רכב יהיה מחירו של רכב אוטונומי גבוה פי 5 ממחירו של רכב רגיל. אם נבחן את השוק הישראלי שבו כמעט מחצית עלות הרכב היא מיסים שגובה המדינה, ברור כי גם המיסים שיוטלו על רכבים אוטונומיים יעלו פי 5, כי המדינה בוודאי לא תסכים לוותר על נתח ההכנסות שלה. לדוגמא: הרוכש מכונית לא גדולה שמחירה רק 100 אלף שקל ייאלץ לממן מכיסו, או באמצעות מימון בנקאי, 500 אלף שקלים. במחיר כזה רק מעטים יוכלו להרשות לעצמם לרכוש מכונית אוטונומית. פרט לכך אסור לשכוח כי חלק מעלות רכישת רכב הוא הביטוח. הגיוני מאוד להניח כי גם זה יתייקר מאוד, עובדה שתרחיק יותר מן האזרח הפשוט את האפשרות לרכוש מכונית ממוחשבת. וכששוק רכישת רכב אוטונומי יצטמק מאוד, בגלל העלויות הגבוהות, יצטמצמו מאוד גם ההכנסות של היצרנים. על-רקע זה ברור כי האפשרות של "אינטל" למכור ליצרניות הרכב את המערכות הממוחשבות שהשקיעה מיליארדים ברכישתן - תשאף לאפס.
החגיגה שחוגגים בישראל על העסקה שעשתה "מובילאיי" מחממת את הלב. אבל ישראל איננה יצרנית רכב וכול ההכנסות ממיסוי שיזרמו לקופת המדינה הן אירוע חד-פעמי. וכיוון שהשליטה על המיסים האלה תהיה בידי פוליטיקאים הפועלים רק על-פי האינטרסים שלהם, כלל לא ברור לאן יזרמו המיליארדים האלה. אולי - אף כי בספק - הם יועברו לשיפור תנאי חייהם של ניצולי השואה שעדיין חיים בינינו, אולי להרחבת ההתנחלויות, ואולי לכיס של המפלגות הדתיות שבזכותן קיימת הקואליציה הנוכחית.

תאריך:  14/03/2017   |   עודכן:  14/03/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ההימור האוטונומי של "אינטל"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
גיבוב של שטויות, פשוט מביך! ל"ת
מבין יותר ממנו  |  14/03/17 22:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - צפיפות בבתי-החולים, מערכת שלטונית, הדפיסו אותו, קיבלה חֶזקה ומאמיר
רפי לאופרט
הפוסט-מודרנה מחשיבה מילים ומגמדת עובדות ובהוויה כזו הולכים הסקרים והופכים מכלי מדידה לכלים לעיצוב תפיסה    כאשר סקרים מיועדים להשפיע על דעת הציבור ולא למדוד אותה, הם חלק אורגני מהתעמולה הפוליטית
עו"ד יוסף ויצמן
אימוג'ים שצירפו בני זוג להודעות ששלחו למי שהציע להם לשכור את דירתו, סייעו לבית המשפט לקבוע שהם ניהלו את המו"מ בחוסר תום לב. שימו לב למשמעות המשפטית שיכולה להיות לסימנים תמימים-לכאורה אלו
הראלה ישי
לאחר שעוברים עלינו דברים קשים, סכסוכים ומריבות, אנו יכולים בקלות להישאב אל הקושי והכאב, אל המועקה והצער
אליהו קאופמן
החוצפה עולה כאשר אותם מבקרים כנגד הרב לווינשטיין מנסים להדיחו מתפקידו, למרות שמדובר באדם המזהה את הסכנה הקיומית של כל אזרח אם הצבא אומנם יהפוך ל"צבא האמזונס" ההיסטורי, שבו נתקל אלכסנדר מוקדון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il