X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בשולי הכותרות: הרצח במרפאה - איפה היו השומרים? ואיפה הפסיכיאטרים, ששגו באבחנה? ההיבריס של הרופאים ולקינוח יש אלוקים
▪  ▪  ▪
הכתובת היתה על הקיר [צילום: שמואל קורייב]

למרבה הצער גם אצל הרוצח אשר פרג', ששפך חומר דליק על האחות טובה קאררו, כמו במקרים רבים אחרים, הכתובת הייתה על הקיר. קדמו לרצח המצמרר קללות של פרג', כמו גם הרקע הנפשי המעורער שלו, ודי היה בשילוב שני נתונים אלה כדי להדליק נורה אדומה בקופה ולהרחיקו מהמרפאה.
יתר על כן, היכן היה השומר בפתח הקופה? כיצד לא הבחין ב"בקבוק התבערה" שפרג' נשא באמתחתו כדי למנוע את כניסתו למרפאה? למרבה הצער השומרים לא אחת אינם ממלאים תפקידם כראוי, ואפשר לחמוק להם מתחת לרדאר, כמו במקרה שלפנינו. ומדוע לא מותקן בקופות החולים גלאי חומרים זרים?
השביתות במערכת הבריאות והרווחה - חוץ מהפגיעה בציבור הרחב -לא הוּכחו כנשק יעיל, ונראה שהן פוליטיות מובהקות, תחת שרביטו של יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, המתמודד על ראשות הארגון. דומה כי גם תגובתו של בוז'י, מיד בעקבות הרצח, כי יש להעלות את שכר האחיות, אינה אלא ניצול פוליטי ציני של התקרית המחרידה.
איפה הפסיכיאטרים?
כפי שפורסם, הרוצח של האחות בקופ"ח בחולון היה מעורער בנפשו, ובבדיקה פסיכיאטרית נקבע שאינו מסוכן לציבור, ושוחרר לביתו. למרבה הצער הרצח שביצע, באמצעות חומר דליק, מוכיח אחרת.
אלא שההיסטוריה הפסיכיאטרית מוכיחה שהרוצח לא לבד. לא אחת, חולי נפש, שמסוּכנוּתם לא אובחנה, שוחררו לביתם, מה שהתברר בסופו של דבר כשִחרור קטלני, לאחר שהחולים רצחו בני משפחה או אנשים זרים, ולחלופין התאבדו.
מדוע הלקח ממקרים טראגיים אלה לא נלמד, והפסיכיאטרים - בצד התסמונת ההפוכה של 'קן הקוקייה', לפיה אנשים מתחזים מאופיינים כחולים - שוב אינם זהירים דיים באִבחון מידת המסוּכנות של המטופלים, ובכך נושאים באחריות
עקיפה לקֶטֶל? האם זה חוסר מוּדעות לנושא ולכובד אחריותם בו? ואולי יש צורך ברִענון החומר ובהשתלמות המטפלים בקורסים מזורזים בסוגיה כבדת משקל זו? די לאדישות!
לתשומת לב שר הבריאות, יעקב ליצמן.
כישלון המערכת
למרבה הצער, למרות הבדיקות התקופתיות המוקדמות, שעברה לימור סולומון, שעלתה לאחרונה לכותרות בעקבות מחלת הסרטן שלקתה בה, מתברר שהמחלה התגלתה אצלה רק בשלביה המתקדמים ביותר, כאשר הסרטן כבר שלח גרורות לכל עֵבר בגופה.
כידוע, קופות החולים מציפות את הציבור בקריאה לבדיקות מוקדמות, כדי למנוע את התפרצות המחלה. אלא שהפעם, כמו במקרים אחרים, הקופה כָּשלה ולא אבחנה בהן את המחלה הקטלנית. טענת הרופאים המומחים שלא ניתן היה לאבחן את הסרטן אצל החולה בבדיקות המוקדמות היא עלבון לאינטליגנציה שלהם ולרפואה המודרנית העומדת לרשותם. אם זה לא היה עצוב, זה היה נשמע כמו בדיחה.
דומה כי כישלון המערכת הרפואית נעוץ בעובדה שהיא אינה מודה בטעויות, ובמקום זאת מנסה להתגונן תדמיתית, תקשורתית ומשפטית. וכך הטעויות, שעלולות להיות קטלניות, כמו במקרה של סולומון, חוזרות ונשנות, מבלי שיבואו אף פעם על תיקונן. ההודאה היא כידוע תנאי בסיסי לתיקון.
התוצאה היא שאנו עדים מצד אחד לאי אבחנת המחלה הקטלנית, ומצד אחר למקרי קיצון של אבחנת המחלה, בשעה שזו אינה קיימת, כמו במקרה המתוקשר של השחקן אמיר גוטמן. עד מתי הציבור יהיה קורבן להיבריס של הרופאים?
יש אלוקים
האם ראיתם מאמר או שיר נכתבים מאליהם? המקלדת מאֵלֶיהָ צֵרפה אות לאות למילים בעלות משמעות, עימדה, ערכה, עיצבה והדפיסה יצירה לתפארת? וכל זאת בלי כותב, עורך או מתכנת? (על-פי רבנו בחיי בעל 'חובת הלבבות'). והאם ראיתם חשמל נדלק מאליו בחדר בלי לחיצה על המתג באופן אמצעי או בלתי אמצעי?
אז עם כל הכבוד לתיאוריית המפץ הגדול, מעֵבר להנחה שמיליוני מאמינים בעולם לא טועים, איך ייתכן שעולם כה מורכב, סימביוטי ופונקציונלי להפליא (ובכלל זה גוף האדם) נברא מאליו ופועל בלי מפעיל? לתשומת לב כל אותם אנשים נאורים בעיני עצמם, המחשיבים את המאמינים למטומטמים. האם לא ראוי שהם יעברו קורס מזורז בלוגיקה בסיסית?

תאריך:  15/03/2017   |   עודכן:  16/03/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
המועמדים לראשות מפלגת העבודה מצאו ערוץ קל ונוח לפרסום: עתירות לבג"ץ. אחרי הרצוג בנושא מס הדירות ומרגלית בנושא פרשות נתניהו - בא גבאי עם עתירה הזויה נגד חוק בן עשר
אלעזר לוין
עיון מדוקדק בהצעת החוק להמשך הפעלת שדה התעופה מגלה שכל הסיפור על פינוי השדה הוא בלוף. לא נאמר מתי יפונה השדה, איו לאן להעביר אותו, אין פיצוי לבעלי הקרקע, לא מוזכרת העתקת מסוף הנוסעים    התחזית: כשהמשיח יגיע, הוא ינחת בשדה דב
רפי לאופרט
פקידי ניהול בכירים המשיקים או קשורים קשר הדוק לתחומי-התמחות מקצועית מובהקת; והשאלה היא: האם המנהל הבכיר בארגון הוא בראש וראשונה מנהלן או אותוריטה מקצועית?
יהודה קונפורטס
רצח האחות בקופת חולים מזעזע והוא לא אופייני רק למערכת הבריאות. מדובר בתופעה חולנית בחברה הישראלית שהפכה לאתוס מי שמשרת ציבור, בין אם הוא עובד מדינה או בחברה שנותנת שירותים, דמו הפקר
איתן קלינסקי
כשם שוילדרס ההולנדי מרשה לעצמו להחליט עבור הציבור המוסלמי החי בהולנד, שמקומו לא בהולנד, אביגדור ליברמן מרשה לעצמו להחליט בשם שררה הנתונה בידיו, כי הוא זה שיבהיר לילידי הארץ איזו אזרחות תהיה להם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il