X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
נתניהו אינו עשוי מאבן. גם בו פועם לב אדם. ולכן אין זה סביר להניח שכול המעמסה הזאת הרובצת על כתפיו כלל איננה משפיעה. ההפך הוא הנכון. כדי להיפטר מכול מערכת הלחצים על נתניהו לקבל החלטה אחת נועזת: לקיים מיד מערכת בחירות
▪  ▪  ▪
נתניהו. שומר את הקלפים קרוב לחזה [צילום: מרק ישראל סלם/פלאש 90]

פתגם עתיק ששנו חז"ל קובע "מדבר שקר תרחק" שמשמעותו ברורה: לא זו בלבד שאסור לשקר, אלא שחייבים להתרחק מכל דבר שעלול להיראות כמו שקר. בימינו חל שיבוש באמרה הנושנה הזו שהוביל למשמעות חדשה: מדבק סקר תרחק. כלומר: אל תסמוך על תוצאות הסקרים שעלולים להפילך בפח כיוון שיגררו אותך להאמין במשהו הדומה לסילוף האמת.
מפלגת "יש עתיד", שאולי נכון יותר לכנותה "יש לפיד", מתבסמת בימים אלה מתוצאות סקרים שלפיהם עתידה המפלגה לגבור על הליכוד - אם הבחירות היו מתקיימות עתה - בפער של שני מנדטים, ועל-פי החוק אמור הנשיא להטיל על העומד בראשה את הרכבת הממשלה הבאה.
כדי שיאיר לפיד יהיה הנבחר שיזכה לאישור הנשיא להרכיב ממשלה אי-אפשר להסתפק בסקרים. לשם כך דרושות בחירות. והשאלה הנשאלת האם בכלל אנו עומדים לפני בחירות בשעה שבנימין נתניהו, האיש שבכיסו מצוי המפתח לפיענוח חידה זו, נראה כמי שבעצמו אינו יודע מה הוא רוצה.
לכאורה אפשר להבין את ראש ממשלתנו. בחודשים האחרונים הוא ניצב בפני מספר בעיות שאינן נותנות לו מנוח וכולן מתמקדות בחקירות המשטרתיות. האחת: החקירות המשטרתיות בפרשת טובות ההנאה האישיות שהגיעו לביתו מידידו המיליארדר ארנון מילצ'ן; השנייה: החקירות בפרשת המו"מ שניהל עם מו"ל ידיעות אחרונות ארנון מוזס; השלישית: פרשת הצוללות שהוזמנו מגרמניה. בנוסף לכך הוא ורעייתו שרה נתונים תחת הלחץ הכבד של מתקפה תקשורתית, כמעט יומיומית, בעיקר בתוכניות טלוויזיה סטיריות הלועגת לה ולו, ומנסות למזער את מעמדו. ואסור לשכוח את התחקירים הטלוויזיוניים בתוכניות מובילות כמו "עובדה" ו"המקור".
בימים אלה נוספה בעיה חדשה: החקירות בתעשיה האוירית, שראשי הוועד שלה, שחלקם נעצרו, כולל בנו של אחד משריו, בחשד שכפו באיומים על העובדים להתפקד לליכוד. לכך יש להוסיף את הנזקים שגורם למעמדו שותפו לקואליציה נפתלי בנט, הנוגס בראש חוצות בירכתיו של ראש הממשלה ומנסה להוכיח שרק על פיו ייפול דבר, כאילו הוא השולט בממשלה. ואם אין די בכול אלה פרצה לתודעת הציבור ההססנות של נתניהו בשאלת "רשות השידור" ו"התאגיד", שאיש אינו יודע מה פישרה, בעיקר בגלל החלטותיו של ראש הממשלה בנושא התקשורת, ההולכות ומתהפכות מיום ליום.
נתניהו אינו עשוי מאבן. גם בו פועם לב אדם. ולכן אין זה סביר להניח שכול המעמסה הזאת הרובצת על כתפיו כלל איננה משפיעה. ההפך הוא הנכון. כדי להיפטר מכול מערכת הלחצים על נתניהו לקבל החלטה אחת נועזת: לקיים מיד מערכת בחירות.
נכון שבמהלך כזה קיים סיכון מסוים כיוון שתוצאותיו אינן יכולות להיות ברורות מראש. אך קיימת גם אפשרות שדווקא עכשיו, כאשר חרב חדה מתנופפת מעל שלטון הליכוד, יתעשתו כל גופי הימין, כולל רבים מבין המתנחלים, וינהרו אל הקלפיות כדי למנוע תבוסה. וכבר חזינו בעבר תופעות מסוג זה. לעומת זאת, אם יזכה הליכוד ברוב ברור ומערך הכוחות בתוך הכנסת ישתנה, יוכל נתניהו להמשיך לכהן בראשות הממשלה, בהרכב קואליציוני אחר. ואולי, כדי לקנות לעצמו מעמד מנהיגותי מחודש, הוא יוכל להרכיב ממשלת אחדות לאומית שאליה יצרף את "יש עתיד" של יאיר לפיד ואת מפלגתו המצטמקת של יצחק הרצוג, שככול הנראה יוכל לשכנע את עמיתיו, המשתוקקים לחזור לשלטון, להצטרף לממשלה החדשה.
במתכונת ממשלתית שכזו ככול הנראה תצטמצם מאוד גם מתקפת גורמי השמאל נגדו ונגד בני משפחתו. אולם אם הליכוד לא יזכה במקום הראשון בבחירות, עדיין יוכל נתניהו - אם ירצה בכך - לכהן בתפקיד בכיר בממשלה החדשה או לפרוש מן החיים הפוליטיים ולחיות בשקט ושלווה, בכול מקום שבו יבחר, אף כי לא ברחוב בלפור, וכמו וינסטון צ'רצ'יל, הנערץ עליו, יוכל לכתוב את ספרי זיכרונותיו שבוודאי יכניסו לכיסו סכומי כסף נאים ומהנים.
אך כיוון שנתניהו שומר בחשאי, קרוב מאוד לליבו ולאזנה של רעייתו, את תוכניותיו לעתיד הקרוב, ככול הנראה נצטרך להתאזר בסבלנות. כך או כך הפתרון הראוי ביותר מבחינתו צריך להיות הימור על "בחירות עכשיו".

תאריך:  23/03/2017   |   עודכן:  23/03/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מרדכי ליפמן
כל המייחל לכך שהתקשורת שלנו תחזור לימים אחרים, טובים יותר, חייב להיאבק כדי שיוצבו שוב אותן אבני היסוד לתקשורת
איתן קלינסקי
מקארתי הלך מאתנו לפני כ-60 שנה, אך לחזונו יש עדנה בימים אלו במדינת ישראל    כן, יש גואל, יש יורש באמצעות השר לביטחון פנים ועניינים אסטרטגיים, גלעד ארדן
חיים נוי
ביקורת: "LOVE LOVE LOVE" - מחזה מושחז על פער הדורות - מרגש, עצוב ומצחיק - תיאטרון הבימה
אברהם הללי
לא בכדי הציונות שקמה לתחיה אחרי כאלפים שנה, דגלה בעבודה עברית, ואף חבריה עשו זאת הלכה למעשה
אליקים העצני
המסקנה אינה שלא לקיים את השלום הפורמלי שחתמנו, אלא שלא לתת להם לעולם דבר בחינם    כבוד, סימפטיה וחמלה אנושית לא ניתן לקנות וההשקעה היא לשווא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il