X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
בנק ישראל בדק את הבנק בזכוכית מגדלת מאחר שחשב שהבעלים מסוכן מתחת לאפו גנבה אתי אלון מאות מיליוני שקלים
▪  ▪  ▪
cbe hartk [צילום: אורל כהן/פלאש 90]

בעשרת הימים האחרונים התוודענו לשתי תופעות מאוד לא סימפטיות. האחת פרשת המעצרים בתעשיה האוירית והשנייה המעילות בבנקים.
המפקחת על הבנקים דווחה על הקפי המעילות בבנקים ב-2016 בהשוואה ל-2015. בעוד שבמספר המעילות חל גדול קל מ-10 ל-13 הרי שבסכום המעילות הגדול משמעותי, מ-1.36 ל-3.45 מיליון שקל. הנתונים אינם נוראים אך מה שמתגלה שעל הבנקים לדווח לפקוח על הבנקים על מעילות העולות על 15 אלף שקל לכל מעילה בארץ ו-15 א' דולר בחו"ל. במילים אחרות הפקוח על הבנקים אינו יודע דבר על מעילות "קטנות" והאם יש גידול במספר המקרים. אם, לדוגמה, בבנק מסוים יש עשרות מקרים בסכומים קטנים הם לא ידווחו וזאת כשברור שמערך הבקרה בבנק אינו תקין. צריך לדאוג שמספר המעילות לא יהיה בבחינת "זה הקטן גדול לא יהיה".
לפני מספר ימים נפטר שמיל ובר בעלי הבנק למסחר אותו מוטטה אתי אלון. לפני ההתמוטטות. בנק ישראל בדק את הבנק בזכוכית מגדלת מאחר שחשב שהבעלים מסוכן. מתחת לאפו גנבה אתי אלון מאות מיליוני שקלים. כל מקצוען היה מגלה שתיק האשראי של הבנק גדל בקצב בלתי סביר. בנק ישראל לא זיהה שאתי אלון מבצעת הלוואות פיקטיביות שאת תמורתן היא לוקחת לכיסה.
הגדת הוועד
רצוי היה שבנק ישראל ידווח וידווח על כל המעילות. אחד האמצעים שיש לנקוט כדי להקטין את מספר המעילות הוא ההרתעה המושגת בין השאר עם פרסום המעילות בזמן אמת כולל העברת התיק לחקירה משטרתית. משום מה איננו שומעים כמעט על פעילות המשטרה בנושא. לפי מספר המעילות, 13, ב-2016 היינו אמורים לשמוע על מקרה אחד בכל חודש ולא היא. בנק הוא חנות של כסף ונקיון כפיים הוא תנאי קריטי לקיומו.
הגדת הוועד ונספחיו בתעשיה האוירית מסופרת ועוד תסופר. לרבים לא ידוע שבתעשיה האוירית יש למעלה מ-70 חברי ועד שאינם עובדים ועוסקים אך ורק בענייני הוועד זאת ללא הגבלה במספר הקדנציות. בצד זאת שבאופן טבעי חבורה זו חותרת יותר ויותר, ואף מצליחה, להיות מעורבת בניהול החברה הרי עלותה היא כ-40 50 מיליון שקל לשנה. עלות מצטברת ל-20 השנים האחרונות מסתכמת,ערך נוכחי, בכ-1.5 מיליארד שקל. כל זאת תחת הנהלה המוחלשת על-ידי הוועד. אם נסרוק את החברות הממשלתיות האחרות נמצא שהמצב דומה גם שם. חברת החשמל, הנמלים, רשות שדות התעופה וכד' לא טובים מהם. העלות המצטברת על פני השנים הגיעה ל-5-10 מיליארד שקל.
חיים לסקוב מי שהיה רמטכ"ל ואף מפקד חיל-האוויר למרות שלא היה טייס אך מונה כדי ש"יעשה סדר" בחיל לא הצליח להנהיג סטנדרד ניהול רצוי ברשות הנמלים אותה ניהל. התפטרותו מהניהול קבעה למעשה שהניהול בחברות ממשלתיות הוא בידי הוועדים. אין ספק שרמת הניהול בחברות אלה נפגעה ובהכרח רמת הניהול הייתה נמוכה מהרצוי.
רק חקיקה יכולה לכפות מגבלה של מספר חברי ועד במשרה מליאה ואורך קדנציה וכמובן את התערבותם בניהול. עלותם הנמדדת והווירטואלית, בדמות התערבות בניהול, היא בלתי נסבלת.

תאריך:  26/03/2017   |   עודכן:  26/03/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אתי אלון  שמיל ובר
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רפי לאופרט
מבחנה של הדמוקרטיה הוא יכולתה לספק לנוהים אחריה דרך-חיים מעשית, חיובית והוגנת, בעולם משתנה במהירות. היכולת לחיות בדמוקרטיה, דורשת תנאי-סף תרבותיים המכשירים את היחיד לחיים חברתיים פעילים במסגרת חברתית זו, תוך ניצול יתרונותיה, תיקון מתמיד של ליקוייה ומבלי ל"שפוך את התינוק עם המים"
רון בריימן
על ראש הממשלה, יחד עם הנשיא טראמפ, לצאת מן הקופסה של "פתרון"/"חזון" שתי המדינות, ולהשתחרר מהמושגים הקפאה וגושים הנגזרים ממנו, להימנע מלדון ברעיונות גזעניים, ולהמתין בסבלנות ליום שבו יופיע הפתרון היחיד האפשרי, אם בכלל
איתן קלינסקי
המצלמות, שאפשרו את צילום הסרטון, ניתנו לפלשתינים על-ידי ארגון ב"צלם"    נראה, שלא רק לעבר עורכי עיתון הארץ מכוונים דבריו המבחילים של השר לביטחון פנים שלנו בדף הפייסבוק שלו, אלא גם לעבר פעילי ב"צלם"
אבי הורוביץ
בית המשפט קבע כי לכאורה אין טענות לגבי התקנה עצמה והיא נראית סבירה לכל הדעות, מה שנבע ככל הנראה מחוסר ידיעה. לכן, אני בהחלט סבור כי בית המשפט סלל את הדרך לכיוון של בקשה לשינוי חוסר ההיגיון והסבירות של התקנה הקיימת
דרור אידר
הימין מטפל בסרבול רב בשידור הציבורי, במקום לפתוח את ערוצי הרדיו והטלוויזיה לכל דכפין    השמאל אשם בכך שאין באמת פלורליזם באמנות הישראלית    ואביגדור ליברמן הוא "המבוגר האחראי" שמבעיר את השטח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il