X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
איש השקר מבקש לכפות על איש האמת ועל בניו את "ערכיו", מנסה שילדי איש האמת יהיו דומים לאלה של איש השקר, דורש שאיש האמת ישנה אורחות חייו ויאמץ תרבות יוון
▪  ▪  ▪
אנשי אמת [צילום: יעקב נעמי/פלאש 90]

אנו חיים בתקופה מורכבת שאתגרים רבים בצידה, אל לנו להיכנע, אל לנו לחדול מלהאמין בצדקת הדרך, אל לנו למחול על כבודה של תורה, בנפשנו הדבר.
נציב את הדברים כפי שהם בהווייתם ואחר כך נחזור אל הקלישאות, אל מכבסת המילים, אל השקרים ואל שני המחנות - אחד האוחז בשקר והשני האוחז באמת.
דמו בנפשותיכם את מצב הדברים דלקמן: איש ישר דרך מגדל משפחה לתפארת, מחנך את ילדיו באמונה על-פי תורת ישראל, מצמיח דור ישרים בעלי מידות טובות, מסירות נפש ונכונות להקרבה עצמית עבור נצח ישראל. המאמצים וההשקעה נושאים פרות ורוב ילדיו של גיבור סיפורנו אכן מנחילים כבוד רב לאביהם ומי שגידלם וחינכם תוך שהם מהווים חוליות נוספות, חזקות ומשובחות בשרשרת הנצח של עם ישראל. לאיש הזה ייקרא איש אמת.
מנגד, עומד איש אחר שאבד מזמן את דרכו. ילדיו סרו זה מכבר מדרכי אבותיהם, הנהגותיהם שגויות ומלאות בפריצות, תועבות לסוגיהן, בלבול מושגי, שקר וכזב. למרבה הכלימה מתברר שהבנים של הלז רודפי בצע, מתאווים אל החומר, הולכים שולל אחר תרבות יוון, מפקירים תורתם ואינם רואים בקדושת ארצם, בועטים בערכים מקודשים כגון קדושת הבית היהודי והמשפחה היהודית ועוד מרעין בישין תרבותיים, ערכיים, מוסריים וחברתיים. מידותיהם שנויות במחלוקת, כך גם כיבוד ההורים שלהם, ההערכה אותם הם מעניקים לנשותיהם ולנשים שבסביבתן ועוד.... לאיש זה ייקרא איש שקר.
שני עולמות - עולמו של איש האמת בריא, יפה, שלם ותקין בעוד עולמו של איש השקר שרוי בבוקה ומבולקה, אינו מבחין בין טוב ורע, מפקיר ערכיו ומאמץ לו סטיות והנהגות שאינן מבטיחות בריאות וקיום באושר ובנחת לאורך זמן. בידי איש השקר מרוכזים כוח, שררה, תקציבים והשפעה רבה בתקשורת מעצבת התודעה. לעומתו, איש האמת העוסק ברוח, בחינוך, בהקניית מידות טובות, ובהנחלת ערכים ובקדושה, נעדר השפעה של ממש ומציאות חייו היא כזו בה הוא נסמך אל שולחנו של איש השקר.
בין שני העולמות, בין איש האמת לבין איש השקר, שורר מתח תמידי. איש השקר מבקש לכפות על איש האמת ועל בניו את "ערכיו", מנסה שילדי איש האמת יהיו דומים לאלה של איש השקר, דורש שאיש האמת ישנה אורחות חייו ויאמץ תרבות יוון, פירוק המשפחה, הפקרות ופריצות יהיו מנת חלקו. המתח הזה כרוך בלחצים אותם מפעיל איש השקר על איש האמת, לחצים המהווים סוג של אונס. איש האמת מתקשה מאוד לעמוד בפרץ ויש מילדיו מעטים הנשבים בעולמו של איש השקר וסוטים מדרך הישר.
והרי זה פלא - ביום מן הימים ובגיבוי החברה בה הוא "משגשג", מוציא איש השקר הוראה על פיה אם לא ישנה איש האמת דרכיו ובאם לא יאות לחנך את ילדיו כפי הנהוג בעולמו של איש השקר - כי אז יכה איש השקר באיש האמת, יגזול את לחמו ויענה אותו באופן שיתקשה מאוד להמשיך את גידול בניו כפי דרכו.
עד כאן המשל. אין כל צורך, כך נראה, להסביר את הנמשל.
ובחזרה אל המציאות אשר כשלעצמה עולה על כל דמיון עד כי קשה להאמין כי כך הם פני הדברים. אלא שמציאות זו טופחת על פנינו במלוא כיעורה ומציבה אותנו ברגע מבחן, תחת זכוכית מגדלת, כזו אשר תנציח לדורות ולפרטי פרטים את אופן ההתמודדות שלנו עימה, אם תרצו עם איש השקר מסיפורנו דלעיל.
הכול מכירים את סיפורו/סיפורנו של הרב יגאל לוינשטיין המתייצב בחזית המאבק לשמירה על ערכיה של חברה יהודית בריאה היונקת את לשד חיותה מתורת ישראל הקדושה. המצדדים בסטייה ובסוטים, המעניקים כבוד ויקר לפריצות, לתועבה, להרס המשפחה ולשחיקת כוחו של הצבא, אלה הבזים לשלמות הארץ ורואים בה נדל"ן עובר לסוחר ואלה שזנחו מורשת אבות וסוגדים לאלילי יוון ול"תרבותם" - כל אלה קוראים את הרב לווינשטיין לסדר, מציבים לו תנאים, מגבלות וקשיים ומאיימים אם לא יאות להתאדות ולסור מדרכם, יכו בו ובשכמותו עד אשר יתקשו מאוד להמשיך לפעול את פעולתם הברוכה.
כמו שאמרנו בפתיח. עת מבחן היא לנו. תורתנו היא חיינו אינם יכולים להסתופף בצל הרשע, אינם צריכים לחשוש מפניו, אינם צריכים להיכנע לו ואינם צריכים לגלות סימני חולשה או פחד. חזון הנביאים הנישא לדורות, הכמיהה להקים מלכות בית דוד ולביאת משיח צדקנו הם חזקים מכל דבר בר חלוף, כגון איש השקר בסיפור הנ"ל, הוא וחבר מרעיו הסוטים מדרך הישר.
בדברי ימי ישראל אין מקום לכניעה והתרפסות, גם לא בפני הפריץ התורן. מה שנדרש כעת הוא קידוש השם, כזה שיפאר את הבורא בגדולתו, את תורתנו בקדושתה ואת עם סגולה אשר לא ייחת מבן אנוש. בהיגד "נצח ישראל לא ישקר" טמונים גם הבטחה וגם מחויבות. הברית עם בורא עולם תקוים בע"ה עד לגילוי הייחוד בבוא הגאולה. בינתיים חובתנו היא לדבוק באמת ללא פחד וללא מורא, בגאון ובאמונה.
לפיכך הנני קורא בזאת לרב לוינשטיין ולרב סדן לא להתייצב לשימוע, לא לכרוע ברך בפני הרשע, לא לשתף עמו פעולה ולו למראית עין. שהרי נצח ישראל לא ישקר.

תאריך:  27/03/2017   |   עודכן:  27/03/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לא להתייצב לשימוע
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
מסכים עם רוח הדברים, אך לא עם
ברוך שטיין  |  27/03/17 11:18
2
בעז- הרגת אותי !
אבנר צפוני  |  27/03/17 11:42
 
- לא שכחת מישהו , צפוני ?
שלמה המגיב  |  27/03/17 17:19
3
פילטון לא רע
יאיר 4  |  28/03/17 03:17
4
תקרא להם לותר על הכסף...
תלמיד ישיבה  |  28/03/17 06:58
 
- ועל מה עוד "לוותר" ?
שלמה המגיב   |  28/03/17 09:39
5
כמה הערות לחלק מהמגיבים:
בעז ש  |  28/03/17 09:35
 
- התייחסות לבועז
שלמה המגיב   |  28/03/17 14:22
 
- לשלמה
בעז ש  |  28/03/17 15:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - דמם סמוק יותר, מי קבע? משולש, יש דרג והפקרות    שבוע טוב וחודש טוב    "בניסן נגאלו ובניסן עתידים להיגאל" (מסכת ראש השנה י"א, דף א')
יוני בן-מנחם
סעודיה בתיאום עם הממשל האמריקני מפעילה לחצים על הרש"פ ומדינות ערב להסכים לתוכנית חדשה להסדר עם ישראל. מדובר בהקמת מדינה פלשתינית זמנית על 60 אחוזים משטח הגדה ללא ירושלים ובקעת הירדן
איתמר לוין
מה ניתן לעשות כאשר הצדק והמשפט אינם נפגשים, והתוצאה היא פגיעה במי שפעל בתום לב? אם נפנה למקורות היהדות נמצא, כי לדוד המלך הייתה תשובה: המדינה כיסתה את הנזק
יעקב שטרכר
בנק ישראל בדק את הבנק בזכוכית מגדלת מאחר שחשב שהבעלים מסוכן    מתחת לאפו גנבה אתי אלון מאות מיליוני שקלים
רפי לאופרט
מבחנה של הדמוקרטיה הוא יכולתה לספק לנוהים אחריה דרך-חיים מעשית, חיובית והוגנת, בעולם משתנה במהירות. היכולת לחיות בדמוקרטיה, דורשת תנאי-סף תרבותיים המכשירים את היחיד לחיים חברתיים פעילים במסגרת חברתית זו, תוך ניצול יתרונותיה, תיקון מתמיד של ליקוייה ומבלי ל"שפוך את התינוק עם המים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il