X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
התחרות מצד התקשורת "הציבורית" עתידה להצטמצם מאוד וערוצי השידור הציבורי ייאלצו לפעול בפיקוח של מערכת פוליטית שראשיה משוכנעים, בטעות, כי שליטה בתקשורת תוכל למנוע חשיפה של כישלונות השלטון ומקורביו ולהבטיח את המשך קיומם
▪  ▪  ▪
הפגנת עובדי התאגיד כאן השידור הציבורי [צילום: פלאש 90]

הדגל הלבן של הכניעה שעליה חתם שר האוצר משה כחלון במאבקו מול ראש הממשלה בנושא "התאגיד" ו"רשות השידור", הוא הזדמנות פז לתקשורת ה"לא ציבורית" להתחיל לפרוח. התפתחות כזו אפשרית עתה, כיוון שהתחרות מצד התקשורת "הציבורית" עתידה להצטמצם מאוד וערוצי השידור הציבורי ייאלצו לפעול בפיקוח של מערכת פוליטית שראשיה משוכנעים, בטעות, כי שליטה בתקשורת תוכל למנוע חשיפה של כישלונות השלטון ומקורביו ולהבטיח את המשך קיומם.
המאבק על צביון השידור הציבורי בישראל לא נוצר במטרה להגיע לשליטה בתקשורת, כפי שהייתה בימי קום המדינה כאשר יצחק נבון, יד ימינו של ראש הממשלה דוד בן-גוריון, היה מנחה את "קול ישראל" מה ואיך לשדר ומה לא לשדר. הנושא האמתי של המלחמה הנוכחית הינו: חופש העיתונות הנחשב בעיני רבים לאחד מערכי היסוד של מדינה דמוקרטית. על-מנת להבטיח תפקוד נאות של כל שלטון, יש להבטיח את אי-תלותה של העיתונות ולהגן עליה מפני איומים שלטוניים. כדי שהעיתונות תוכל למלא את תפקידה באופן מיטבי יש להבטיח את עצמאותה ואת יכולתה לתפקד כראוי, כמו גם את יכולתה לבקר את השלטון ולחשוף את כשליו ללא חשש מסתימת פיות.
ואלה הגורמים המסוגלים לייצר לחץ תקשורתי כבד על הממשלה על-מנת שתשפר את ביצועיה כדי שלא תצליח להשתלט על התקשורת: ערוצי הטלוויזיה 10, ו-2, עיתון הארץ שלמרות תפוצתו הדלה השפעתו ניכרת, ידיעות אחרונות, "גלובס" בבעלות המחודשת של משפחת בר-און, אתרי חדשות ייעודיים רב-גוניים כמו News1, תחנת השידור גלי צה"ל השייכת למערכת הביטחון ועוד.
עם זאת עדיין מוקדם מדי עבור ראשי השלטון לחגוג את הצלחתו של ראש הממשלה, כי מהמורות רבות ממתינות בדרך. למשל: כדי לממש את השינויים בניהול התאגיד צריך קודם כל לקבל את אישור הכנסת לחקיקה הנדרשת. ואף אם סביר להניח כי חקיקה כזו תאושר בזכות הרוב פרלמנטרי, אסור לשכוח את בג"ץ שלפתחו כבר הוגשו מספר עתירות ובוודאי יוגשו נוספות. וכיוון שגם בג"ץ ניצב בימים אלה מול כוונת השלטון לשנות את מוצא פיו באמצעות צירוף שופטים "משלנו", כלל לא ברור מה תהיה החלטתו שתכריע את הכף.
ראש הממשלה בנימין נתניהו הינו "אמריקנולוג" ידוע ועל כן סביר להניח שלא נעלמו מידיעתו שתי עובדות. האחת: התיקון הראשון לחוקה האמריקנית אוסר על חקיקה העלולה לפגוע בחופש הדיבור ובחופש העיתונות. השנייה: לפני קצת יותר מ-20 שנה קבע האו"ם את ה-3 במאי כיום חופש העיתונות, כדי להדגיש את חשיבות הנושא. טועה בנימין נתניהו אם הוא מאמין שבעולם של תקשורת רב-ערוצית, כולל דיגיטלית, ניתן למנוע פרסומים שליליים וביקורתיים על הממשלה. טוב יעשה נתניהו - לעצמו ולשלטונו - אם יפסיק לבחוש בתחום התקשורת, כדי שישראל לא תידרדר למצב שבו אולי ממתין לנו, אי-שם מאחורי הקלעים, חוק המבטל את זכות חופש הדיבור.
סוף דבר: על בסיס המלים שהשמיע באוזנינו פעם פזמון ישן "השיר לא תם, הוא רק מתחיל", אפשר היום להשמיע המנון חדש מתחום השידור הציבורי: "המאבק לא תם, הוא רק מתחיל".

תאריך:  01/04/2017   |   עודכן:  01/04/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המאבק רק מתחיל
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
למי שייכת הבאר
באום  |  1/04/17 12:00
2
מאמר חסר היגיון, בלשון המעטה
אהוד פרלסמן  |  1/04/17 17:06
 
- האדיוט הקבוע של האתר
נווד  |  1/04/17 22:31
3
צר
שמ  |  1/04/17 23:50
4
אני חולק על התיזה המרכזית
רפי לאופרט  |  2/04/17 10:09
5
תוספת להערה הקודמת
רפי לאופרט  |  2/04/17 10:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
כלי התקשורת בישראל וחלק ניכר מהעיתונאים והעורכים עושים כל שביכולתם לחבל בלגיטימיות של השידור הציבורי - קודם פעלו נגד רשות השידור, ועכשיו נגד התאגיד 'כאן' ונגד תאגיד החדשות המיועד    מאחורי הצביעות והדה-לגיטימציה המתמשכת עומדים אינטרסים כלכליים: מאמצי ההישרדות של כלי התקשורת הפרטיים בישראל לסכל תחרות רצינית שתנגוס במעמדם
איתמר לוין
מאבק בטרור הנעזר בטכנולוגיה המודרנית    זכותם של הזוכים בהליכים לקבל הוצאות ריאליות    ועדות איתור צריכות לאפשר לשרים בחירה    חובתם של נותני שירותים לבעלי הון ועוצמה    העונה הבאה של מכבי תל אביב    לא להשתגע בהכנות לפסח
נסים ישעיהו
ככל שהאדם חווה את עצמו, את האגו שלו, כך הוא רחוק יותר מה'. הישות שלו מונעת קירבה אמיתית וזה, אגב, נכון גם ביחסי אנוש
בעז שפירא
בעבר לפני שנים הרבה הייתי תמים. יום יום, בבית הקפה השכונתי הייתי מעיין בעיתונות היומית, מרפרף, מתעכב, מתרשם    היו שם כל הידיעות כולן, בכל תחומי חיינו. אותי עניינו במיוחד ענייני השעה, הביטחון ויישוב הארץ בראשם
איתן קלינסקי
מסתבר, מה שמותר לשר גלעד ארדן אסור לכל אזרח    רק לשר לביטחון פנים שמורה זכות לשפוך את דמו של חבר הכנסת עודה איימן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il