X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אינני יודע מה מקור הטינה העזה שרוחש שליין ללפיד אך אפשר לשדר לו צפירת הרגעה: לפיד לא יצליח להניח על ראשו את "כתר המלוכה" שהוא משתוקק לו בכול מאודו ואותו הוא מנסה "למכור" לעולם הגדול, בהתנשאות יהירה, כאילו הוא "האיש שיצליח להביס את נתניהו
▪  ▪  ▪
לפיד. דיבורים חלולים [צילום: פלאש 90]

ליאור שליין בתוכניתו "גב האומה" התנפל על יאיר לפיד יו"ר "יש עתיד" כאילו הוא מבקש למחוק אותו מעל פני האדמה. וכול כך למה? כיוון שהגיעה לידיו קלטת וידאו שבה הציג לפיד, בכנס הסברה, את הנקודות העיקריות של מצע מפלגתו. אם להודות על האמת נאומו של לפיד היה ערטילאי, סיסמתי וחסר כל מידע ממשי. אולם אילו טרח שליין, לפני ההתנפלות הבוטה שהציג בכישרון לגלגני, לקרוא את מצע מפלגתו של לפיד כפי שהוא מופיע באתר הבית שלו, היה מתברר לו כי למפלגה זו יש מה לומר, בניגוד לדיבורים החלולים של היו"ר.
אינני יודע מה מקור הטינה העזה שרוחש שליין ללפיד אך אפשר לשדר לו צפירת הרגעה: לפיד לא יצליח להניח על ראשו את "כתר המלוכה" שהוא משתוקק לו בכול מאודו ואותו הוא מנסה "למכור" לעולם הגדול, בהתנשאות יהירה, כאילו הוא "האיש שיצליח להביס את נתניהו".
אינני נביא, אף לא בן נביא וגם אינני מתהדר בכך שירד עלי מן השמיים חיזיון מופלא ובו גיליתי את הבשורה. אני פשוט מסתמך על המבנה הדמוגרפי של ישראל כפי שהוא בא לידי ביטוי בעת הבחירות לכנסת הנוכחית. ואלה היו התוצאות:
הליכוד - 30 מנדטים שהם 23.40%; המחנה הציוני - 24 מנדטים שהם 18.67%; יש עתיד - 11 מנדטים שהם 8.82%; כולנו - 10 מנדטים שהם 7.49%; הבית היהודי - 8 מנדטים שהם 6.74%; ש"ס - 7 מנדטים שהם 5.74%; ישראל ביתנו - 6 מנדטים שהם 5.10%; יהדות התורה ודגל התורה - 6 מנדטים שהם 4.99%; מרצ - 5 מנדטים שהם 3.93%; הרשימה המשותפת - 13 מנדטים שהם 10.61%; אלי ישי - לא עבר את אחוז החסימה אך הגיע קרוב ל-4 מנדטים.
נכון שרוב הסקרים מצביעים על עליה בכוח מפלגתו של לפיד ונכון גם שנקעה נפשם של ישראלים רבים מאוד מהליכוד, בעיקר בגלל התנהגותו התמוהה של נתניהו בפרשת "רשות השידור" ו"התאגיד". גם מעמדה של מפלגת "העבודה", הקרויה כיום "המחנה הציוני", מעורער למדי - לפי הסקרים - ולב הציבור אינו נוטה אחריה בעיקר כיוון שלא הצליחה לקנות לעצמה מעמד של אופוזיציה לוחמת. אבל מתוך ניתוח תוצאות הבחירות ניתן להסיק מה נטיית הלב של הבוחרים ועבור מי הם מתכוונים להצביע. ניתוח זה מגלה כי הרוב נוטה ימינה לעבר הליכוד - בראשות נתניהו או אולי גדעון סער שחזר לעיסוק הפוליטי מן הגלות שגזר על עצמו. עם זאת אסור לשכוח, כי מאז הבחירות לפני שנתיים חלה הידרדרות חמורה במעמדו של נתניהו ורבים כבר מתחננים ש"יעוף לנו מהעיניים". לכן סביר להניח כי אם ימשיך נתניהו להוביל, תחול ירידה במעמד הליכוד. את המקום השני בכוונות ההצבעה של הציבור תופסת "העבודה". הערכה זו נובעת גם מן העובדה שמתמודדים רבים נאבקים על ההנהגה, כנראה מתוך הערכה שיש למפלגה זו סיכוי לחזור לשלטון.
אבל, גם אם בבחירות הבאות - יהיו מתי שיהיו - תצליח "יש עתיד" להמריא כפי שחוזים לה הסקרים והנשיא יטיל על יאיר לפיד את המשימה להרכיב ממשלה, תתייצב בפני היו"ר המתאווה לשלוט, בעיה קשה כמעט כמו זו שעמדה בפני ציפי לבני כאשר הוטל עליה בעבר הרחוק להרכיב ממשלה. ומספר המסכימים להצטרף ללפיד לא יספיק כדי להרכיב קואליציה יציבה.
הנה רשימת אלה שככול הנראה לא יסכימו להצטרף ל"יש עתיד": הליכוד, כולנו, הבית היהודי, ישראל ביתנו, ש"ס, יהדות התורה ודגל התורה, אלי ישי (אם יעבור את אחוז החסימה)., וכמובן - הרשימה המשותפת. ומי יסכים להצטרף: המחנה הציוני המשתוקק לחזור לשלטון ומר"צ.
הדרך היחידה לצרף אל כוחותיו של לפיד מישהו מהסרבנים, כדי שיצליח להרכיב ממשלה, תהיה לשלם להם "שוחד בחירות" בהיקף של מיליארדים רבים, הרבה יותר מהמיליארדים שהעניק נתניהו למפלגות הדתיות. אבל אם זו תהיה הדרך שבה יבחר לפיד יהיה זה, ככול הנראה, סוף הקריירה הפוליטית שלו ושל מפלגתו.
מכול הסיבות האלה ראוי להבהיר ללפיד: אל תמהר להכתיר את עצמך עלינו וטוב תעשה אם תפנים את האמרה המקראית החכמה "אַל יִתְהַלֵּל חֹגֵר כִּמְפַתֵּחַ" שמשמעותה: אל לו לאדם להתרברב ולהתפאר בהצלחותיו העתידיות, שמא לא יצליח להוכיח שהוא מסוגל לממש אותן.

תאריך:  04/04/2017   |   עודכן:  04/04/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לפיד לא יצליח להביס את ביבי
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
מסכים עם השורה התחתונה
ארי כספי  |  4/04/17 09:26
2
לפיד ליצן וזו לא מפלגה
זכות השתיקה שלו  |  4/04/17 11:40
 
- אי אפשר להתייחס ללפיד ברצינות
דוד בן אלון  |  4/04/17 20:03
3
נקעה נפשם
באום  |  4/04/17 14:06
 
- טעות בעריכה
משה מיכאל  |  4/04/17 16:34
 
- צודק ולא צודק
משה דב  |  4/04/17 19:26
 
- להערתי באום בנושא התאגיד
מהלכו של נתניהו  |  5/04/17 11:48
4
תמונת הסקרים תומכת בהערכתך
משה דב  |  4/04/17 16:20
5
הבלים לא עולים כסף.
יוסי מ  |  4/04/17 18:26
 
- ראש ממשלה
באום  |  5/04/17 00:07
6
"התנהגותו התמוהה של נתניהו
לידיעת האדם החולם  |  5/04/17 11:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוני בן-מנחם
תנועת חמאס התחילה במבצע מיוחד למעצר משתפי פעולה עם ישראל ברצועת עזה בעקבות חיסולו של מאזן פוקהא. המבצע נועד לחפות על כישלונותיה הביטחוניים של חמאס בהגנה על בכירי התנועה ולהצלת יוקרתה בעיני תומכיה
מרדכי ליפמן
איילה הראתה לנו בימים אלה, ערב חג החרות, את הדרך אל החרות האמיתית    חרותו של עם ישראל מכל ה"איזמים" למיניהם, בדרכו אל האמת    האמת ההיסטורית ואמת-זכות-קיומנו בארץ הזו
רועי אורן
שוק העבודה ברחבי העולם עובר שינויים, ועל מדינת-ישראל להתאים עצמה לשינויים אלו    לצערי הרב עדיין לא ברור איך אנשים העובדים בתפקידים חיוניים יוכלו ליהנות מהטבות אלו
יצחק מאיר
העיתונאים והעיתונאיות לבדם לא יוכלו לה    תמיד יקום עליהם גברתן שיאמר להם כי הם לא הדמוקרטיה    נכון, הם עבדיה
אברהם פכטר
השוטר הפלשתיני שהשתתף בלינץ' של שני חיילי צה"ל ברמאללה, שוחרר בעסקת טיעון טעונה וגורש לעזה    הזעם, הביקורת, המרירות על שחרורו מובנים וטבעיים    אבל, אבל, אם משחקים לפי הכללים של ישראל, אין מנוס מלקבל את התוצאה גם אם היא מעצבנת    זה מחירה של דמוקרטיה מתקדמת ושמירה על עקרונות החוק, גם אם זה כואב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il