X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
עד היום לא נתן ברק הסברים משכנעים לצעד הפזיז והבלתי מובן שלו סין לא נתנה, לו ולאחרים, כל הבטחות לגבי שינוי היחס לישראל, בתמורה לכלי מלחמה, אסטרטגי שישראל הציעה לנפק לה
▪  ▪  ▪
ברק. גרם נזק לישראל [צילום: פלאש 90]

באחרונה מעלה אהוד ברק קולות מהאוב וסיפורים מסיפורים שונים, בהם הוא מחווה דעתו, לשלילה קיצונית, על בנימין נתניהו, מנהיגותו וכו'... אז תשמעו סיפור המתייחס למנהיגותו של הקצין "המעוטר ביותר": לשם כך עלינו לחזור כ-18 שנים אחורה. אהוד ברק, ראש ממשלה בישראל, מנהל מו"מ מורכב ומסובך, עם סין. סין מארגנת מחדש את צבאה. היא רעבה לטכנולוגיה צבאית מתקדמת. רוסיה מסרבת לספק לענק הסיני המתעורר את משאלותיו. כך, כמובן, גם ארה"ב של קלינטון. ומי קופייץ? ישראל...
בסיומו של מו"מ, חותמת ישראל על הסכם עם מדינת הענק על אספקת מטוסי פאלקון. אלה הם מטוסים מיוחדים במינם - עשויים/עלולים לתרום את תרומתם לחיזוקה האסטרטגי של סין, המצויה בדרך להפוך למעצמה עולמית. המטוס המדובר היה אמור להיות מטוס ביון משוכלל, נושא מערכת רדאר יעילה, לאיתור תנועה באוויר, בים וביבשה, במרחקים גדולים במיוחד.
כאמור, לסינים לא הייתה שום אופציה לרכוש במקום אחר מערכת כזו. בכך, כפי שהתברר, אהוד ברק כמעט המיט אסון, בממדים היסטוריים, על ישראל. העיקשות שלו, חוסר היכולת הנפשית לא רק לשמוע אלא גם להקשיב לדברי אנשים יודעי דבר לידו, הביאו אותו להחלטה שתתברר כאומללה שבאומללות: במערכת המשוכללת נכללו רכיבים שפותחו בישראל.
איומים מפורשים
לטענת האמריקנים, וגם לפי פרסומים בחו"ל, במטוס נכללו גם רכיבים שפותחו בארה"ב או בשת"פ עמה. האמריקנים נחרדו. רבים הזהירו את ברק מפני ביצוע העסקה. אזהרות של אישי ציבור כמו אורה נמיר, שהייתה אז שגרירתנו החכמה בבייג'ינג, נפלו על אוזניים אטומות. איש מבין המקורבים לא הצליח להניא אותו מלחזור בו מהחלטתו. בסופו של דבר, אחרי איומים אמריקניים מפורשים, ובין היתר הודעה של קלינטון לברק, כי אם לא יבטל את העסקה, הוא, קלינטון, מבטל את ועידת הפסגה עמו ועם ערפאת בקמפ דייויד. בוועידה זו אמור היה להחתם הסכם ההסכמים עם הפלשתינים. ערפאת מצידו, כמוסכם מראש, אמור היה להודיע על 'קץ הסכסוך'... ברק האמין לערפאת וכנ"ל גם קלינטון.
בדיעבד, הסתבר, אח"כ, כי ערפאת הוליך אותם שולל, אולם זה כבר סיפור אחר. בנקודת הזמן האמורה קלינטון וברק סברו כי אכן הגיעו ימות המשיח... אולי בדמותו של עראפאת... (הם היו מעוניינים מאוד בהסכם). ישראל השתופפה כמובן, ונאלצה, אלא מה, לחזור בה מהסכם חתום עם הסינים, הביטול נמסר לסינים ביום 12.7.2000. בעקבות מו"מ עצבני, שולם להם סך של 300 מיליון דולר טבין ותקילין, כפיצויים, וגם ישראל נאלצה לחוות ניתוק יחסים כמעט מלא, עם סין, מעצמה גדולה, ששמרה מאז על טינה עמוקה לישראל, למשך שנים רבות. למעשה עד שהופשרו היחסים רק באחרונה, על-ידי נתניהו.
עד היום לא נתן ברק הסברים משכנעים לצעד הפזיז והבלתי מובן שלו. סין לא נתנה, לו ולאחרים, כל הבטחות לגבי שינוי היחס לישראל, בתמורה לכלי מלחמה, אסטרטגי שישראל הציעה לנפק לה. נהפוך הוא. אנשים מוסמכים שמעו מפי הסינים, כי סין לא תשנה את מדיניותה כלפי ישראל וכלפי העולם הערבי והמוסלמי.
העולם מצחיק? אז בא לבכות, לנוכח העדר הסבירות למהלכיו של ברק. אבל רגע, אולי העולם הוא גם מושחת? אולי כאן טמון ההסבר? מחשבה חלפה במוחי, והיא מציקה מאד. מאז הושמעה בערוץ 10 הקלטת, שבה שומעים את אולמרט אומר למזכירתו שולה זקן, במפורש, דברים על השחיתות של ברק (לטענתו ולכאורה). אח"כ הוא חזר על טענותיו ואף הוסיף פירוט. אולי שם מצוי ההסבר? משהו?
בפרקליטות, עסוקים, כמי שכפאם שד (התקשורתי), בעניינים לא עניינים של נתניהו... בסיגרים ובבקבוקים... גם ההפגנות ליד ביתו של היועמ"ש (מי מממן?), אינן תורמות להפסקת חקירות הבל אלו. בינתיים, אולי בורחים להם, לחוקרים בפוטנציה, הסוסים מהאורווה?

תאריך:  13/04/2017   |   עודכן:  13/04/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפלקון, סין ואהוד ברק
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
ברק, נתניהו, כולם שוחים בים
הגוי..  |  13/04/17 11:12
2
למה נדמה לי
ארי כספי  |  13/04/17 11:21
3
מוזמנים לחפש, לא ימצאו
הג'וקר  |  13/04/17 14:21
4
אהוד ברק לא מושחת.. בעיה!
עזרא מנצור  |  13/04/17 21:56
 
- אבל יש לו בעיה הרבה יותר קשה,
שוחר-שלום  |  15/04/17 10:34
 
- צודק, לצערי!
עזרא מנצור  |  18/04/17 13:05
5
שלוש מאות מיליון דולר
הצדקנית  |  18/04/17 10:24
6
"אבל".. נתניהו צדיק..
הגוי..  |  18/04/17 17:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהודה קונפורטס
ההתייחסות הראשונית לרעיון שעומד מאחור הקמת תנועת "פנימה" היא ספקנות וציניות מהולה בגיחוך    זה בדיוק מה שראשי התנועה רוצים לשנות    לתרגם את השיח הווירטואלי לשיח פנים אל פנים, מתוך תקווה שבמפגשים האישיים סף האלימות וההסתה ייעלם    להסתכל פנימה: הגיע הזמן לדבר
ציפי לידר
בשולי הכותרות: על הצלחת - פסח חג קולינרי מאחד    איפה הפסיכיאטרים?    איחוד הצלה - חַפש את האישה    ולקינוח תסמונת מצרַים
יוסי ברנע
למאמרו "חג ללאומיות, לא לאומנות", הארץ מיום 10.4.17    שעושים אידיאליזציה לשמאל להתקפת הימין (הגם שכיום כנראה בגין לא היה מתקבל לליכוד בשל "שמאלנותו" וז'בוטינסקי, מופת הליבלרליזם, היה נסקל כשמאלן קיצוני), מגיעים למשפט שאינו שייך לשום מציאות פוליטית מוכרת שהייתה בארץ: "במקום שמדינת הלאום היהודית תהיה אור לגויים, היא עלולה לשקוע בתפיסות השוללות את זכויותיהם של השונים ושל מיעוטים".
אהוד פרלסמן
חלק זה של תאורה של פרשת דרייפוס עוסק בהתגלגלות הפרשה מהרגע בו נפל חשד הבגידה על דרייפוס, ועד הגלייתו לאי השדים, כארבעה חודשים לאחר מכן.
אברהם הללי
בחג המצות מקפידים במיוחד בהכשרת כלים, ובהכשרת הבית והסביבה ובראש ובראשונה המזון, כל זה זכר ליציאת מצרים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il