X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בשולי הכותרות: חוק הדיווח על אלימות - חוק בלי שיניים? הטרור עוד כאן - לתשומת לב שר הביטחון הרָשות השופטת והמחוקקת? ולקינוח מה השעה
▪  ▪  ▪
קור. לידיעתך [צילום: מן הטלוויזיה]

איפה היו השכנים?
כידוע, על-פי חוק חלה חובת דיווח לרשויות על אלימות בבתי שכנים (של קטינים וחסרי ישע). השכנים של הנרצחת באשקלון העידו, ששמעו צעקות חוזרות ונשנות שבקעו מבית השכן הרוצח, טרייבוס ולדלן. מדוע אפוא הם לא דיווחו על כך למשטרה או לרשויות הרווחה, ובכך היו יכולים למנוע את הרצח של האישה? ומדוע המשטרה לא אוכפת את החוק, כדי שיהיו לו שיניים?
אין ספק שהפעם הכתובת הייתה קרוב קרוב על הקיר של השכנים, שבחרו לשתוק ולא לדווח בניגוד לחוק.
איפה היו המאבטחים?
אין ספק שהפיגוע ברכבת הקלה בירושלים, שבו נרצחה סטודנטית בריטית, חייב להדליק נורה אדומה בקרב כוחות הביטחון, המשטרה, הנהלת סיטי-פס והעירייה. מדובר בכלי רכב ציבורי הגדול והמשוּנע ביותר בעיר, העמוס לעייפה בנוסעים רבים, וכל פיגוע בו עלול להיות, חלילה, הֲרֵה אסון.
השאלה היא איפה היו המאבטחים של הרכבת, ומדוע לא הבחינו במחבל שהצליח לחמוק מתחת לרדאר שלהם? יתרה מכך, מדוע לא מופעל ברכבת גלאי מתכות מתקדם, שהיה מזהה את הסכין שנשא בכליו המחבל? ואיך זה שהטרור עדיין כאן (אם גם בשיעור מופחת), למרות הבטחותיו של שר הביטחון, אביגדור ליברמן, לגדוע את זרועות הטרור מן היסוד?
זילות החוק
הצעת החוק שתאסור על בג"ץ לבטל חקיקה של הכנסת היא רלוונטית ביותר. 14 החוקים, שביטל עד כה בית המשפט העליון הם אות קלון למערכת המשפטית בפרט, ולמשטר הדמוקרטי בכלל.
עם כל הכבוד לאקטיביזם השיפוטי, מבית מדרשו של אהרן ברק, ביטול חוקי הכנסת שומט את הקרקע מתחת לעקרון הפרדת הרשויות, שהיא אבן יסוד של הדמוקרטיה וכלב השמירה שלה, פוגעת בעצמאותו של בית המחוקקים ומערערת את מעמדו, כמו גם גורמת לזילות החוק. למרבה הצער, בית המשפט פורץ את גבולות החוק ונוטל סמכויות לא לו.
חבל מאוד שעל ההצעה חתומים ח"כים מהימין בלבד. נראה שהשמאל, שרוממות שלטון החוק בגרונו, המככב בעתירות נגד חוקי הכנסת, הוא הנותן יד לפריצתו ולערעור יסודות הדמוקרטיה, מתוך תפיסה פוליטית צרה המשרתת את השמאל, ובכך נחשף דו פרצופיותו.
מה השעה
מה השעה? ותשובת השדרן בגלי צה"ל (אתם שומעים נכון) - שבע וּשְׁבַע עָשָׂר.
אז יש לי חדשות בשבילך, שדרן יקר, ובשביל המאזינים.
'שבע עשר'? אין חיה לשונית כזאת. זוהי צורת הכלאה שגוייה בין שתי צורות: 'שִבְעָה עָשָׂר' בלשון זכר, וּ'שְׁבַע עֶשְׂרֵה' בלשון נקבה. וכשמדובר בשעה יש לנקוט לשון נקבה.
ראוי ששדרנים יעברו קורס מזורז בעברית נכונה, כדי למנוע שגיאות יסוד מסוג זה. לתשומת לב הלְשוֹנַאי ד"ר אבשלום קור.

תאריך:  18/04/2017   |   עודכן:  18/04/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אליהו קאופמן
מאמרו של יוסי קליין בעיתון הארץ היה יכול להיות מאתגר ומקובל לולא...    ברגע של אמת צריכים הדתיים הלאומיים להסביר כיצד תיתכן "דמוקרטיה" שבה ארץ ישראל כולה תימצא בידי מדינת ישראל, אך ללא זכויות לקרוב לארבעה מיליון פלשתינים
יוני בן-מנחם
שביתת הרעב של האסירים הביטחוניים עלולה להוליד אינתיפאדה חדשה בגדה    לישראל ולרשות הפלשתינית יש אינטרס משותף להרגיע את השטח לפיכך הן צריכות לטפל בזהירות בהפגנות
עמי דור-און
המחוקקים בכנסת לא הצליחו לגבש מכלול של חוקי יסוד שיענה על הצרכים לקיומה של מדינה יהודית ודמוקרטית    מאות דברי חקיקה שאין בהם טעם או צורך, אינם עונים על הצרכים הנדרשים לגיבוש מסמך "דמוי חוקה"    שרת המשפטים: "החקיקה בישראל הגיעה לרמה מסוכנת"
איתן קלינסקי
ההתרגשות הדתית, שפיעמה בלבבותיהם של בניה ובנותיה של הציונות הדתית לאחר מלחמת ששת הימים, חיפשה שפה דתית חדשה שתבטא אותה, וזה כבר לא היה מי שנקרא היונה, חיים משה שפירא    מעכשיו הבכורה בציונות הדתית עברה מהיונה לנץ העדוי במלל שמימי-משיחי
בעז שפירא
ברור מהפרסומים שהרכב בעלי השליטה בעיתון כלל בעבר ואולי אף כיום משפחה עם עבר נאצי ואוליגרך שהוגדר בשעתו עבריין נמלט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il