X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הרב יאשיהו יוסף פינטו ראש מוסדות "שובה ישראל"
האמונה צריכה להיות תמימה, האדם צריך לסנן מה ששומע ומה שיודע, כי השמיעה המרובה של דברים ריקים ולשון הרע מטמטמת את הדעת. והידיעות הרבות מסיפורי העולם, משחיתות את הנפש של האדם ומביאות את האדם לראיה עקומה ולא בריאה על חייו
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

התאוות של העולם וזרם החיים הרסו את הטוהר של הנפש. האדם שקוע כל היום בהבלי העולם הזה וחושב על הכל, ומשתדל לדעת על מה שקורה בכל העולם, ואצל חברו. אך דבר אחד אינו משתדל להבין ולדעת - את עצמו, את הנפש שלו. וכך האדם מאבד את הטוהר והאמת והחבויה בעצמו. הידיעות הרבות מה קרה באפריקה, ומה קרה באמריקה, ומה קרה אצל פלוני ואצל אלמוני, גורמות לאדם לאבד מה קורה אצל עצמו.
ואז כאשר הוא עומד להתפלל לבקש על עצמו, לחשוב על עצמו, האדם חושב דרך כל מה ששמע וקרא על כל העולם כולו. חושב דרך הלשון הרע ששמע על פלוני, ודברי הסרה ששמע על אלמוני, ומה שקרה שמתרחש במקומות רחוקים. אך את האמת שבו הוא מאבד, ולכן אינו מגיע לאמת שבו, ואינו מגיע לעולם לשקט נפשי, ונמצא בבלבולי דעת עצומים.
אך ידע האדם, ככל שמתנתק ומתרחק מכל ספורי והבלי העולם, וככל שפחות חי את השקר של העולם, ונהיה יותר ויותר עצמו ולומד לשמוע‏ ולהקשיב לעצמו, מגיע ל"אלוקי נשמה שנתת בי טהורה היא". ואז השקט הנפשי הולך לאט-לאט ומתעורר בתוכו, עד אשר משתלט עליו במקום הפסולת ששומע ורואה כל היום.
ורואים זאת בחוש מתינוק שנולד, איך שיוצא מרחם אמו יודע לנשום לבד בלי שמלמדים אותו לנשום, בלי שמספרים לו איך נושמים, התינוק נושם בכוחות עצמו. נדמיין בנפשנו שהיו כל מיני רופאים ופרופסורים יושבים עד שמלמדים התינוק איך נושמים ומה עושים, היה התינוק צריך כמה שנים ללכת לבית הספר ללמוד לנשום, ובינתיים איך היה חי רגע אחד בלי נשימה?
כך בכל ענייני החיים, תשמע לעצמך, לפנים שלך, החכמה וההשכלה שבידיעות שמחדירים בך ומשמיעים לך עם ההרס הגדול של הטוהר של הנשמה שלך. כמה שתלמד לנשום תתרחק מלדעת לנשום, ותאבד את החיים שלך. יש דברים שהם צומחים ובאים מהקב"ה, וככל שתדרוש ותחקור ותמלא את ראשך תתרחק מן האמת.
האמונה צריכה להיות תמימה, האדם צריך לסנן מה ששומע ומה שיודע, כי השמיעה המרובה של דברים ריקים ולשון הרע מטמטמת את הדעת. והידיעות הרבות מסיפורי העולם, משחיתות את הנפש של האדם ומביאות את האדם לראיה עקומה ולא בריאה על חייו, וכך נכנס האדם לחיי עצבות וריקנות.
כל דבר בחיים יש את הזמן המיוחד שלו, וכאשר בא טהור מהקב"ה בלי לימודים והסברים, הוא כמו הנשימה לבד, בריא חזק ונצחי. אך כאשר האדם מכנס את שכלו וידיעותיו, הדבר נהיה קשה ומסובך, ולעולם אינו מושלם כפי שברא בורא עולם.

תאריך:  19/04/2017   |   עודכן:  19/04/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 העולם הזה / Haolam Haze
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלמה פרידן
לאט, לאט עולות הכותרות על מצבם של ניצולי השואה והתעלמות העולם בזמן המלחמה    השרים מבטיחים, האופוזיציה תוקפת ואז החיים ממשיכים    איך יכול להיות שמדינת ישראל חיה בלופ של 69 שנים ואיש לא מרים את הכפפה
יוני בן-מנחם
התמיכה של הרחוב הפלשתיני בשביתת הרעב של האסירים הביטחוניים היא מאופקת ורבים רואים בה חלק מקרב הירושה ברשות הפלשתינית    הרשות תומכת בדרישות האסירים הביטחוניים באופן רשמי אך פועלת מאחורי הקלעים כדי להכשיל את מרוואן ברגותי
אפרים הלפרין
סוף פברואר 2015, זמן קצר לפני הבחירות, עושה שלי יחימוביץ' הון פוליטי על גבם של אנשים אשר סבלו מאפליה בטיסה לבולגריה, תוך כדי הכלמתם ברבים    היום כאשר שלי יחימוביץ' רוצה להנהיג את מעמד הפועלים, מעניין מה היא אומרת על הנוסע "שהתפרע" בטיסת יונייטד, ומעניין יותר מה יגידו לה הבוחרים בקלפי
עו"ד ורד כהן, עו"ד רענן בר-און
פסק דין שניתן לאחרונה שב ומלמד, כי מוטב שלא לחתום על זכרון דברים לרכישת דירה, אלא לבצע את כל הבדיקות הנחוצות ורק אז לחתום על ההסכם
עמי דור-און
אני משוכנע שתלמידי הישיבות המסרבים בכול תוקף לצאת לעבודה כדי להתפרנס, במקביל ללימוד התורה, לא קראו מימיהם את דברי הגותו של א"ד גורדון. אבל האם לא די להם בדברי הרמב"ם הנחשב לאחד האישים החשובים והנערצים ביותר ביהדות ושעליו נוהגים לומר "ממשה עד משה לא קם כמשה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il