X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כוחה של מסורת מחברת בין הדורות ונצח ישראל במלוא הדרו מתגלה שוב ושוב במה שהופך לשגרה מבורכת
▪  ▪  ▪
קבר רחל [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]

ידיעה כגון זו שפורסמה היום באחד האתרים מותירה אותי (פעם אחר פעם יש לומר) מתפעל, שמח ובעיקר מתרגש. באחד מלילות השבוע בקרו למעלה משמונת אלפי יהודים בקברו של יהושע בן נון השוכן בכפר כיפל חארס בשומרון. ההמונים כללו אישי ציבור, קבוצה מחו"ל, נציגים מהמועצה המקומית שומרון ובעיקר עמך ישראל - יהודים שנשמתם קשורה בזו של אבות האומה, כאשר בגופם ובנשמתם הם ממחישים את הקרבה הזו, היום, אחרי למעלה משלושת אלפים ומאתיים שנים.
אנו מכירים היטב את הלעג המושמע כלפינו היהודים. המשטינים הם מהזן ההולך וכלה, יקירי התקשורת על-פי רוב. "מנשקי קמעות ועובדי אלילים" ניסה אחד מהם להסית המונים, "אנשים טיפשים מנשקי מזוזות" ליהג ריקא אחר, "משתטחים על קברי קדושים", ו "קומץ פרימיטיביים" קרקר האוויל המשריש התורן...
ועם ישראל בשלו, כמעין המתגבר יש לומר.
מפורסם הסיפור על נפוליאון אשר בעת ששהה בקהיר בליל תשעה באב ראה מקום חשוך עם מעט נרות דולקים. כשהתקרב ראה שמדובר בבית כנסת בו יושבים יהודים על הארץ מייללים ובוכים מרות. כששאל את הבוכים לפשר הבכי נענה שהם אבלים על חורבן בית המקדש ומששאל "מתי זה קרה?" נענה: "לפני אלפיים שנה". אמר נפוליאון למפקדי צבאו שהיו עמו - "עם המסוגל לבכות כך על עברו, יש לו עתיד".
למי שאינו יודע, בארצנו הקדושה טמונים אבות האומה וכמה וכמה מגדולי מנהיגיה. במערת המכפלה שנרכשה בכסף מלא מעפרון החתי טמונים אברהם יצחק יעקב ונשותיהם שרה רבקה ולאה (מילות השיר אשת חיל מספרות על שרה ש"זממה שדה ותקחהו" והמפרשים יודעים לומר שהכוונה למערת המכפלה). על דרך אפרתא בואכה בית לחם טמונה רחל אמנו, בתוככי שכם קבור יוסף הצדיק וכאמור בכיפל חארס נח מנוחת עולם יהושע בן נון.
וכך, בליווי כוחות צבא הנסחפים גם הם להתרגשות וזוכים לחוות ברוחם את ההתעלות והחוויה הרוחנית, פוקדים שמונת אלפים יהודים את קברו של יהושע בן נון ומתפללים יחדיו את "עלינו לשבח" אותה תיקן בן נון על-פי המסורת. יש גם כניסות מסודרות לקבר יוסף בשכם, רבבות רבות מבקרים את רחל אמנו במקום קבורתה, כנ"ל גם במערת המכפלה. עם ישראל חי, נצח ישראל מתקיים, כאז כן היום.
סיפור קטן - לפני כמה שנים זכיתי לקבל פני שבת מלכתא בקבר רחל. הגעתי למקום כשעה לפני כניסת שבת. במקום פגשתי בחורה יהודיה צעירה, רווקה על-פי מה שספרה, לא דתיה אבל מסורתית. מה מיוחד בה תשאלו. מתברר שבכל יום ששי הבחורה מתייצבת במקום שוטפת וממרקת את רצפת המתחם הפנימי באזור הציון. אחר כך היא נעמדת ליד הציון מתעטפת בקודש ובאהבה ונושאת תפילה חרישית. כך בשקט ובאמונה - בינה לבין אלוהים לבין רחל אמנו. שם הבחורה דנה וזכור לי כיצד רגשה אותי עד דמעות. משמיים ישלמו לך גמולך דנה.
היכולת הזו של עם ישראל להרגיש בהווה את העבר, לקדשו, ואם צריך למסור את הנפש על אמונתנו, היא סוד קיומנו. מבחינת עם הנצח העבר ההווה והעתיד חד הם וחוט בל יינתק מחבר בין הדורות.
יהושע בן נון עז הנפש קבל משימה בלתי אפשרית, להחליף את גדול הנביאים משה רבנו אתו דבר בורא עולם פנים אל פנים. המשימה קשה מנשוא והקשיים נוחתים בזה אחר זה ואינם מרפים. מבין שנים עשר נשיאי השבטים שיצאו לתור את הארץ רק הוא וכלב בן יפונה שבו ושבחה בפיהם. הוא שהנהיג את שבטי ישראל והעבירם את הירדן, הוא שחילק נחלות על-פי גורל לשבטי ישראל, הוא שהוביל את כיבוש הארץ המובטחת והוא שלימים תיקן תקנות שנועדו לאפשר חיים משותפים בארץ, תקנות הנלמדות על-ידי יהודים בכל הדורות עד עצם היום הזה.
והיהודים להם יש עבר ולהם מובטח העתיד אינם שוכחים והקשר הנפשי עם אבות האומה ומנהיגיה מתקיים במלוא עוזו. כל הרוצה לחוש את עצמת החוויה מוזמן להשתתף ולחוות באופן בלתי אמצעי את הקדושה.

תאריך:  23/04/2017   |   עודכן:  24/04/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יצחק יעקב
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ה"קומץ" בקבר יהושע בן נון
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
בתנ"ך לא כתוב שיהושע נקבר
מורה דרך  |  23/04/17 14:34
2
לפלסטינים האומללים,
מלוא הטנא אמפתיה,  |  23/04/17 14:45
3
עם ישראל היקר והנפלא
מורל  |  24/04/17 19:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק מאיר
אולי ביקשו שם מחנה רובינא נוחה עדן לומר בשם כל דרי מעלה שלנו את תיבות קבלת הפנים הענוגה הזאת
אליהו קאופמן
את מר בן-גוריון - האנטי דתי, ואת חבריו, זה לא עניין כאשר הם קבעו את התאריך הזה על סמך "מרד גטו וורשא", כביכול, ולמעשה בתאריך שבו בכלל המרד בוורשא לא החל
רפי לאופרט
אנטומיה פוליטית של משבר אורגני: מרשות - לתאגיד - מתאגיד - לרשות (+) - מרשות (+) - לרשות (+1/2) או לתאגיד (1/2-)
הרצל ובלפור חקק
בתקופה זו נוהגים בשבתות של ימי ספירת העומר לקרוא את "פרקי אבות",כל שבוע פרק אחד, עד יום השבועות שהוא יום מתן תורה. לכבוד הימים הללו שקוראים את "פרקי אבות" כתבנו מקאמה, שבה יצרנו קשר בין "פרקי אבות" ובין הנחלת התרבות העברית לדורותיה, מעשה אבות סימן לבנים. בשולי המקאמה שלנו הבאנו את מראי המקום של פסוקי המקאמה הזאת
יוני בן-מנחם
הנהגת הפתח שומרת על שתיקה בכל הקשור לשביתת הרעב של האסירים הביטחוניים כדי שלא לפגוע בפגישתו של מחמוד עבאס עם הנשיא טראמפ. מרוואן ברגותי מנסה להסלים את האווירה בגדה כדי ללחוץ על ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il