X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בשולי הכותרות: חוק שעות עבודה ומנוחה - חוק הוא חוק! נטו משפחה? - חַכו להתייקרות הבאה תוכנית פוליטית מובהקת ולקינוח, תנועת חב"ש מכירים?
▪  ▪  ▪
לשמור את השבת [צילום: שרה שמן/פלאש 90]

זילוּת החוק
לא סוד הוא שרוב העם הוא דתי או מסורתי, שמעוניין בשמירת צביון השבת במדינה. המתנגדים הם, כמו תמיד, מיעוט קולני ומתוקשר היטב בעיקר ממדינת תל אביב, הנותן את הטון בסוגיה זו כמו בסוגיות דתיות אחרות. כך אין ספק שחוק שעות עבודה ומנוחה, האוסר על פתיחת עסקים בשבת, הוא אחד החוקים המזולזלים ביותר במחוזותינו, ששנים כמעט לא נאכף.
אלא שמעֵבר להיותו חוק דתי, מדובר לא פחות בחוק סוציאלי מובהק, שבא להגן על זכויות בעלי העסקים הקטנים הסגורים בשבת מפני הפסד, כשרשתות המזון פתוחות בשבת. ראוי לציין שזלזול חמור בחוק הזה, כחוק, בלי שום קשר למשמעותו הדתית, הוא זלזול במערכת החוקים כולה. חוק הוא חוק הוא חוק, ויש לקיימו גם אם אינו מוצא חן בעיני מישהו, או אינו עולה בקנה אחד עם השקפת מחנה מסוים. לתשומת לב ה'מחנה הנאור', שרוממות החוק בגרונו והפרתו הסלקטיבית הבוטה בידיו.
אין ארוחות חינם
זוכרים את תוכנית חינוך חינם לגיל הרך, שיזם נתניהו בעקבות המחאה החברתית? אז נכון זה היה מהלך פופוליסטי של ראש הממשלה להרגעת השטח, אך כידוע אין ארוחות חינם. בסופו של דבר הציבור הרגיש זאת היטב בכיסו, ושילם על הטבה זו בריבית דריבית בדמות התייקרויות אחרות במשק.
תוכנית 'משפחה נטו', שהגה שר האוצר, משה כחלון, דינה יהיה דומה. הציבור נהנה עכשיו מחיסכון של מאות שקלים בהוצאות, עם ההקלות במס, ומתוספת הכנסה? יופי! רק חַכו כבר להתייקרות הבאה המחכה בפתח בעקבות התוכנית, שעולה מיליארדי שקלים לקופת המדינה.
תמיכה פוליטית
תוכנית 'משפחה נטו', שהגה שר האוצר, משה כחלון, זכתה כידוע לתמיכת הממשלה והכנסת מקיר לקיר - ובראשם ראש האופוזיציה בוז'י הרצוג, ויו"ר מפלגת 'יש עתיד' יאיר לפיד, הלוטש עיניו לראשות הממשלה.
ובעצם, מדוע לא? התמיכה לא נעשתה מאהבת כחלון או מאהבת התוכנית. מדובר במהלך פופוליסטי מובהק, שמניעיו פוליטיים נטו, ולא רק אצל כחלון.
כמו אצל שר האוצר כך לגבי תומכי התוכנית הפופולרית, המוסיפה מאות שקלים להכנסת האזרחים ממעמד הביניים, מטבע הדברים התמיכה של הפוליטיקאים מעלה את הנכס האלקטורלי שלהם, ומוסיפה להם מנדטים ונקודות בדעת הקהל. והכיסא, מה לעשות, מקַדש את כל האמצעים, אפילו תמיכה ביריב פוליטי דוגמת כחלון.
תנועת חב"ש מכירים?
עוד לפני שיושם "חוק שעות עבודה ומנוחה", שהיה בהקפאה עמוקה במשך שנים רבות, ולפני עידן הקניונים הנפתחים כיום בשבת ליד כל עץ רענן, הגה הסופר אהרן מגד ז"ל את הרעיון להקמת תנועה בשם חב"ש. לא, אין מדובר בארץ של שכנתנו האפריקנית, אלא בתנועה של חילונים בעד שבת. היה זה על-רקע חילולי שבת המוניים על מגרשי הכדורגל, מתוך ריקנות ושעמום, שהסופר קרא להפסיק את המשחקים ולהפוך את השבת כנכס לאומי ליום המנוחה השבועי.
מגד יזם את התנועה לא מטעמי נוחות, כדי להפסיק את ההמולה המפריעה לשכנים, אלא מנימוקים אידיאולוגיים צרופים, בדומה לנימוקי השופטים בפסיקתם נגד הקמת המרכול בזמנו בגבעתיים.
דומני כי במקום התעסקות ציבורית עם תוכניות ריאליטי הריקות מתוכן, דוגמת "האח הגדול", או עם כיסאולוגיה פוליטית, הגיעה השעה להקים את תנועת חב"ש למען האקולוגיה הרוחנית של העם.

תאריך:  24/04/2017   |   עודכן:  24/04/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שבת שלום
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לא זילות החוק אלא חוק מזלזל
אחד העם  |  24/04/17 22:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מנחם רהט
איך מסבירה קשת ההגות האורתודוקסית את פשר השואה    הירהורים אמוניים ליום הזיכרון    היו שהסיקו בעקבות הקטסטרופה ש"השמים ריקים: אין אלוקים"
יוני בן-מנחם
משלחת פלשתינית יצאה לוושינגטון להכין את פגישתו של יו"ר הרש"פ עם הנשיא טראמפ. ברש"פ חוששים ממלכודת מדינית של הממשל החדש למחמוד עבאס
ראובן לייב
על ארץ הפמפס נגזר לעבור מטמורפוזה קשה. מצבה הכלכלי - על הפנים, והארגנטינאים שידעו לעלוז בעבר, איבדו את שמחת החיים שלהם ומתהלכים יותר ויותר שפופים לנוכח ההידרדרות הגדולה של ארצם
יצחק מאיר
אני נצר לדורות הרבה, מי ימנה, כמוני כנער או הנערה, שייחדו את יהדותם בעמידת גבורה עילאית בכל גלויות ישראל בכל שנות הלחץ והעינוי
חיים משגב
חשוב לי לומר שמי שמגנה את "גנדי" על מורשת הטרנספר שהוא הוריש לכולנו, לא יכול להתכחש לעובדה שזאת הייתה המדיניות הרשמית של התנועה הציונית - והפלמ"ח סייע לה בכל מאודו. אז לבוא עכשיו ולומר ש"גנדי" פסול להנצחה בגלל מורשתו - וזאת האמת ואין כל "אמת" אחרת - זאת התחסדות שלא היה לה מקום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il