X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הכל פתוח בצרפת לקראת 4 במאי. אבל, יש להתכונן לשתי האפשרויות, ובמיוחד להתכונן לאפשרות שמארין לה פן תנצח. ועל ישראל להתכונן לקראת התרחיש שאם יתממש יפתיע את העולם כולו
▪  ▪  ▪
מארין לה פן [צילום: ליונל בונונטור/AP]

ייתכן מאוד שכולנו נופתע במוצאי יום ראשון הקרוב, אם מנהיגת "החזית הלאומית" של צרפת, מארין לה פן, תוכתר לנשיאה הבאה של הרפובליקה. לא! איננו נשענים על סקרי דעת הקהל המורים על עדיפות לעמנואל מאקרון על פני מועמדת הימין הקיצוני. אין זה משנה כלל וכלל מה אומרים בסקרים, ובודאי פחותה מאד, לפחות בעיני, דעת פרשנים ואלה המכונים "מומחים לצרפת".
סליחה, אבל לאחר הבחירות לנשיאות ארה"ב, בנובמבר שעבר, הופתעו כל אלה שהוגדרו "מומחים", שהיו משוכנעים בכל מאת האחוזים, כי טראמפ יוכה שוק אל ירך על-ידי הילרי קלינטון. בימים אלה הוא מציין מאה ימים לכהונתו. לי לא ידוע אם הפרשנים והסוקרים התנצלו בפני אזרחי העולם על טעותם הקולוסאלית הנ"ל. ותופעה דומה, אם כי לא זהה, חוזרת על עצמה בעצם הימים האלה. כן, אומרים לנו, מאקרון מצמצם את הפער, אבל הוא עדיין נראה כנשיא הבא של צרפת.
עלינו, על אמצעי התקשורת, להפיק את הלקח. יש לנקוט בלשון הספק לגבי הצפוי ביום ראשון. אל להם, לנו, לאמצעי התקשורת, להתבטא בלשון של ביטחון מוחלט כלפי האפשרות של ניצחון צפוי של מאקרון. אסור שתישנה תופעת התחזיות שנתגלו כמוטעות ובגדול! - אלה ששודרו ונדפסו לפני 4 בנובמבר 2016, היום שבו הובסה הילרי קלינטון. כן, מאקרון נראה המנצח, אבל אין להוציא מכלל אפשרות את ניצחון היריבה.
מתמטיקאי צרפתי, סרג' גאלאם, ניתח את תופעת ההצבעה בצרפת, או ליתר דיוק את תופעת ההימנעות מהצבעה, בסיבוב הראשון. את מחקרו פירסם לפני ימים אחדים העיתון הבריטי "אינדפנדנט" ולפיו אין להוציא מכלל אפשרות כי מאקרון יהיה המנוצח. איך אומרים? הכל פתוח בצרפת לקראת 4 במאי. אבל, יש להתכונן לשתי האפשרויות, ובמיוחד להתכונן לאפשרות שהיא תנצח. ועל ישראל להתכונן לקראת התרחיש שאם יתממש יפתיע את העולם כולו.
ישראל, במקרה כזה, עלולה להיתפס כמופתעת ובלתי מוכנה, מן ההיבט המדיני, מן ההיבט של יחסינו עם צרפת. הרי עד כה, כפי שאמר לנו מקור מדיני, שליחיה של ישראל בפריז לא קיימו כל קשר לא עם מארין לה פן אישית ולא עם מקורביה, או שלוחותיה הפוליטיות. הנימוק מובן: היא נחשבת לאנטישמית, למכחישת שואה - למרות שנקטה צעדים, לא לגמרי משכנעים לטעמי, כדי להשיל מדמותה הציבורית כל שריד מנימות אלה. "והיה אם?", והיה אם היא תוכתר לנשיאה? מה אז? התשובה שאני קיבלתי היתה: "במקרה זה נצטרך לחשב מסלול מחדש".
מה יהא בקצה ה"מסלול המתחדש"? מה אז? הרי אי-אפשר גם להסתמך על "תקדים ישראל-היידר" באוסטריה. בשעתו, הופתעו הכל כאשר "מפלגת החרות" של יורג היידר התחזקה באורח משמעותי בבחירות שהיו באוסטריה בספטמבר 2008. כעבור חודש נהרג היידר בתאונת דרכים. זה קרה שנים אחדות לאחר שמפלגתו של היידר הצטרפה לממשלת הקואליציה בוינה. שגריר ישראל שב הביתה, במחאה, אך שגריר אוסטריה בישראל נותר במקום כהונתו, ישראל. זה היה צעד של "ניתוק היחסים - כאילו".
אבל אוסטריה איננה צרפת! כל נער יבין זאת. האם ישראל תנתק, או תשעה, את יחסיה עם צרפת, אם וכאשר?! הלוא זה נראה כחלום בלהות. לח"מ אין פתרון מדיני-דיפלומטי באשר לתגובה של ישראל, אם תוכתר ביום ראשון מארין לה פן, לנשיאת צרפת. הדילמה קשה, אין לקנא במי שיהא חייב לקבל החלטה: ראש הממשלה ושר החוץ, בנימין נתניהו.

הכותב הוא עורך ומגיש התוכנית "רואים עולם", ערוץ 1.
תאריך:  01/05/2017   |   עודכן:  02/05/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לה פן - הכל פתוח
תגובות  [ 13 ] מוצגות  [ 13 ]  כתוב תגובה 
1
האם במקרה שכחת?
עמעד  |  1/05/17 15:23
 
- איני בטוח שהוא שכח, אך הוא
ברוך שטיין  |  1/05/17 16:13
2
אחימאיר ידיד י טול קורה
רון ה.  |  1/05/17 16:18
 
- כיצד אפשר רק אחרי 100 ימים
לרון ה.  |  1/05/17 16:54
 
- אנסה להסביר
רון ה.  |  2/05/17 06:48
 
- נראה שהפנית אותנו אל מאמר של
מר רון הנכבד,  |  2/05/17 19:05
3
התקשורת שלנו שותלת בלב
לה-פן? לא נורא  |  1/05/17 16:28
4
הלוואי ולה פן תזכה ומאות אלפי
בני בנקר  |  1/05/17 16:58
5
לה-פן טובה לצרפתים.
א.ל. רמת-גן  |  2/05/17 00:32
 
- לה פאן: טוב ליהודים
שמילו  |  2/05/17 08:57
6
כותב המאמר ממשיך את הקו של
נבואות שחורות  |  2/05/17 07:54
7
נניח שמקרון ייבחר
ארי כספי  |  2/05/17 08:25
8
אני מהמר על הסוסה למרות
הגוי..  |  2/05/17 22:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ציפי לידר
בשולי הכותרות: מול בנט: התמודדתם - התפרסמתם!    ביהייביוריזם? הבסיס לתורה    מחלת אלצהיימר- למה לא שִכָּחון, למשל?    ולקינוח שתי שקל?
ציפורה חלפון‎
בבוא היום וישראל ישכון לבטח, נדע כי אתם הייתם חומת המגן לעמנו, אלוקים, תן לנו, רק עוד הרבה 2 דקות שמחה, של ביחד, 2 דקות אופטימיות של חיבור זה מה שחסר לעם הזה, לעם ישראל, עוד הרבה 2 דקות של ביחד    מי ייתן שנדע להתגבר על היגון העמוק ולהוביל את מדינת ישראל לחוף מבטחים של ביטחון ושלום    מי ייתן ועם ישראל ימשיך ללכת זקוף קומה מול רוצה רעתו
יוני בן-מנחם
מחמוד עבאס עשה "הפגנת שרירים" מול תנועת חמאס ברצועה כדי להתחנף לנשיא טראמפ. חמאס הפכה לכוח אזורי חשוב ועבאס איננו יכול לכופף אותה, בינתיים מהלכיו מסכנים את ישראל
עמי דור-און
ממציא הפצצה סם (שמואל) כהן הסביר לממשל האמריקני: "זה הנשק היעיל ביותר נגד לוחמי הוייטקונג הנחבאים במחילות תת-קרקעיות; שימוש בפצצות אלה יכול להביא לסיום מהיר של המלחמה בווייטנאם ולחסוך חייהם של אלפי חיילים אמריקנים". הממשל סירב לממש את ההצעה בטענה שלא ישתמש שוב בנשק גרעיני
יאיר דקל
קבלתי ממנו מכתב תודה ולא ידעתי עד כמה פגע בו הפרסום בעיתון    רק עכשיו מצאתי שהוא אמר בראיון בידיעות אחרונות: "החטטנות התקשורתית... השאירה צלקות קשות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il