X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
בעוד אנו טרודים בימי הזיכרון ובחגיגות יום העצמאות, העולם ממשיך להתנהל. לצד הזירות החמות בקוריאה הצפונית ובסוריה, צץ סיפור יוצא דופן על ריגול שווייצרי בגרמניה
▪  ▪  ▪
בניגוד לתדמית [צילום: ולטר בייארי, AP]

ביקור בזירה מתוחה

ראש ה-CIA, מייק פומפאו, ביקר לאחרונה בקוריאה הדרומית, כדי לדון במתיחות הגוברת באזור. דובר שגרירות ארה"ב במדינה דיווח על הביקור, אך לא מסר פרטים נוספים. כך למשל, לא ידוע מתי פומפאו הגיע ומתי חזר לארה"ב.
פרטים על הביקור פורסמו בתקשורת המקומית. ידוע, כי פומפאו נפגש עם מקבילו הדרום-קוריאני, ראש המודיעין הלאומי לי ביונג הו, כמו גם עם בכירים במשרד הנשיא. נאמר, כי הביקור נועד לתאם את המודיעין בין המדינות, לאור הפרובוקציות של קוריאה הצפונית. עוד דווח, כי פומפאו קיים פגישות עם גורמי מודיעין וצבא אמריקנים הנמצאים במדינה, ביניהם הגנרל וינסנט ברוקס, מפקד הכוחות במדינה.
זהו הביקור הרביעי של בכיר אמריקני במדינה בשבועות האחרונים. בתקופה האחרונה ביקרו במדינה גם סגן הנשיא מייק פנס, מזכיר המדינה, רקס טילרסון, ושר ההגנה ג'יימס מאטיס. במקביל לביקורים אלו, הבית הלבן ארגן תדרוך ביטחוני על קוריאה הצפונית לכל חברי הסנאט, בו הוצגו מצגות של דיפלומטים ואנשי צבא בכירים.

מתכוננים להסלמה

בכיר בצבא האמריקני אמר לאחרונה, שלקוריאה הצפונית יש היכולת להרכיב ראש נפץ גרעיני קטן על טיל. עם זאת, אותו בכיר אמר שהמשטר במדינה לא עובד כרגע על היכולת להרכיב ראשי נפץ גרעיניים על טילים לטווח ארוך. בשנה שעברה, קוריאה הדרומית דיווחה שקוריאה הצפונית יכולה להרכיב ראשי נפץ גרעיניים על טילים לטווחים בינוניים.
שאלה ראשונה היא, האם דיווחים אלו נכונים. מאחר שקוריאה הצפונית סגורה ומסוגרת, קשה לאסוף מודיעין עליה. אם דיווחים אלו נכונים, שאלה נוספת היא מה הולך לקרות. האם קוריאה הצפונית באמת תשגר טילים בכלל או טילים גרעיניים בפרט לעבר קוריאה הדרומית וארה"ב. האם המצב ידרדר לכדי מלחמה, וכיצד ארה"ב תגיב. כרגע נראה כי המצב הוא בגדר התדרדרת איטית, שדורשת מנהיגות נחושה כדי למנוע הסלמה.

בינתיים בסוריה

ארה"ב עוסקת כעת בנושא הקוריאני, אך לא שוכחת את דאעש. דונלד טראמפ וולדימיר פוטין שוחחו על כך השבוע, בשיחת הטלפון הראשונה ביניהם מאז ההפצצה האמריקנית בסוריה. דווח כי השיחה הייתה טובה, והם אפילו דנו באפשרות של פגישה פנים אל פנים.
הבית הלבן מסר, ששני המנהיגים הסכימו, כי כל הצדדים חייבים לעשות כל שביכולתם כדי לשים קץ לאלימות בסוריה, וכי הם דנו בעבודה משותפת נגד חמושים איסלאמיים במזרח התיכון. עוד נאמר שארה"ב תשלח נציג לקזחסטן, לשיחות בנוגע להפסקת האש בסוריה. שני המנהיגים דנו גם במצב בקוריאה, אך לא נאמר מה הם אמרו בנושא. בנוגע לפגישה ביניהם, הקרמלין אמר שישנה אפשרות שפגישה בין השניים תיערך כבר בחודש יולי, בה ידונו בין היתר בהפסקת האש בסוריה.
זוהי שיחת הטלפון השלישית בין טראמפ לפוטין, כאשר השיחה הקודמת נערכה לאחר הפיגוע בסנט פטרסבורג. השיחה הראשונה נערכה לאחר שטראמפ הושבע לנשיא. היחסים בין שתי המדינות התערערו אחרי התקיפה האמריקנית האחרונה בסוריה, כאשר ארה"ב האשימה את אסד בשימוש בנשק כימי, ורוסיה האשימה את ארה"ב בקנוניה להפלתו של אסד.

הוכחה מוחלטת

דוח מקיף שפרסם השבוע המודיעין הצרפתי הראה מעל לכל ספק, כי המשטר הסורי הוא העומד מאחורי המתקפה הכימית ב-4 באפריל. הדוח מתבסס על מקורות מודיעיניים וניתוחים מדעיים של דגימות שנאספו מאתר המתקפה, והצביע על כך שהגז שהשתמשו בו הגיע ממאגרי הנשק הכימי הסורי. שר החוץ הצרפתי, ז'אן מארק ארו, אמר שהדוח מוכיח בצורה חד-משמעית שסוריה היא העומדת מאחורי המתקפה. עוד נאמר, שנמצאו הוכחות לפיה המתקפה בוצעה מהאוויר, בעוד למורדים במדינה אין יכולות אוויריות.
דוח דומה, המאשים את המשטר הסורי בביצוע המתקפה הכימית, פורסם גם על-ידי ארה"ב. מספר ימים לאחר המתקפה, רופאים טורקים טיפלו בקורבנות והוכיחו שהם נפגעו מגז, אולם לא הראו, כי המשטר הסורי הוא העומד מאחורי המתקפה.

ריגול בנקאי

כאשר אנשים שומעים את השם שווייץ, הם בטח חושבים על שעונים, שוקולד או בנקים. לשווייץ יש תדמית של מדינה משעממת. באחד המופעים שלו, אמר רובין ויליאמס כי אם תפרוץ מלחמה גרעינית בעולם, שווייץ תהיה המדינה היחידה שתשאל "מה היה הרעש הזה?". לכן, די מפתיע לשמוע על פרשיית ריגול ששוויץ מעורבת בה.
הרשויות בגרמניה הודיעו השבוע על מעצרו של אזרח שווייצרי, שלטענתם ריגל אחר חוקרי הונאה בפרנקפורט. החשוד הוא שווייצרי בשנות ה-50 לחייו שזוהה בשם דניאל. עוד נאמר, כי המעקב אחר החשוד נמשך למעלה משנה, ובדצמבר האחרון הוצא נגדו צו מעצר והמתינו למעצרו כאשר יחזור לגרמניה.
לפי דיווחי התביעה, החשוד עבד בתחום הבנקים והפיננסיים בגרמניה עד תחילת 2012. לאחר מכן, סבורים החוקרים, הוא הועסק על-ידי שירות מודיעין זר. למרות שהבכירים הגרמניים סירבו להגיד מהו אותו "מודיעין זר", התקשורת פרסמה, כי החשוד הועסק על-ידי שירות הביון הפדרלי של שווייץ, ה-NDB.
עוד נאמר, כי משימתו של אותו חשוד הייתה לעקוב אחר חוקרי הונאות מיסים גרמניים, שכבר שנים מנסים למנוע מאזרחים גרמניים לפתוח חשבונות בנק חשאיים מחוץ לגרמניה. הממשלה הגרמנית מאמינה, כי מיליארדי אירו הופקדו על-ידי אזרחיה במדינות המשמשות מקלטי מס. בעשור האחרון, הרשויות בגרמניה ניסו לפתות כספית אנשים מחוץ לגרמניה, ביניהם בשווייץ, כדי שיחשפו שחיתות בארגוניהם ויעבירו את זהות הגרמניים המסתירים את כספיהם בחשבונות זרים. ההערכה היא, שהרשויות הגרמניות שילמו יותר מ-100 מיליון דולר לאותם אנשים. ממשלת שווייץ מתחה ביקורת על המהלך, שלעיתים מפר את חוקי הפרטיות המחמירים שלה.
ההערכה היא, שהמעקב של החשוד אחרי חוקרי ההונאות הגרמניים, נועד לגלות את אותם אנשים בשוויץ שגרמניה פנתה אליהם. אם יימצא אשם, אותו דניאל צפוי לעמוד בפני עשר שנות מאסר בגין ריגול.

תאריך:  04/05/2017   |   עודכן:  04/05/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות דאעש
יוני בן-מנחם
ארגון דאעש נכנס לעימות אלים עם כמה שבטים בדואים בצפון סיני על-רקע מאבקי שליטה באזור. השבטים הבדואים התאחדו נגד ארגון דאעש והחלו לשתף פעולה עם הצבא המצרי דבר שמגביר את סיכוייו להביס אותו
אריאל י' לוין
עיתונאי של Foreigh Policy ביקר בשכונות המופצצות במוסול והוא מדווח על המחיר הכבד שמשלמים האזרחים בתקיפות האוויריות של הקואליציה בראשות ארה"ב נגד מעוזי דאעש
אריאל י. לוין
השבועון דר-שפיגל מתאר את קורותיהם של ילדים ומורים תחת שנתיים של שלטון דאעש במוסול. באמצעי הפחדה אופייניים לו, החל הארגון לשטוף את המוחות הצעירים – וכעת המשימה היא לנקז מהם את הרעל
איציק וולף
המחבל - כרים שרפי - היה מוכר לרשויות בצרפת כקיצוני    ארגון דאעש קיבל אחריות לפיגוע    פרנסואה פיון ומרין לה פן השעו את קמפיין הבחירות למשך יום    סקר שפורסם הבוקר מצביע על היחלשות של מרין לה פן ב-1.5%, אך הוא אינו כולל את השפעת הפיגוע
אריאל י' לוין
בעוד העולם חושש מהתנגשות בין מעצמות גרעיניות סביב רוסיה או קוריאה הצפונית, מתפתח שוב משבר בין שתי מעצמות גרעיניות אחרות    ובינתיים אצלנו: ברגותי, החמאס ודאעש
רשימות נוספות
דאעש  / מי ומי    | 
ארה"ב הטילה את "אם כל הפצצות"  /  עידן יוסף
הנחתים שנרצחו יקבלו עיטור  /  אביתר בן-צדף
נעצרו תומכי דאעש שתיכננו פיגוע בונציה  /  מירב ארד
יצואנית הטרוריסטים  /  אריאל י. לוין
המלחמות הנשכחות  /  אריאל י. לוין
דאעש מתחזק במצרים  /  יוני בן-מנחם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il