X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ההסכם המיוחד במינו בין יאנגו הסינית ליונל כהן חושף את חששותיה ודאגותיה של ראש רשות הביטוח אחד החששות: עשרות ומאות מיליוני שקלים של חוסכים ישמשו לרכישת נדל"ן בסין - כי יאנגו היא בעצם לא חברת ביטוח, אלא קבוצת נדל"ן לא בטוח שסלינגר תירגע
▪  ▪  ▪
דורית סלינגר [צילום: משה שי, פלאש 90]

ההסכם הלא-שיגרתי והיחיד במינו, שקבוצת יאנגו הסינית חתמה ( יום א', 30.4.17) עם איש הביטוח הוותיק יונל כהן, חושף את דאגותיה וחששותיה של ראש רשות הביטוח, דורית סלינגר. ההסכם גם מסביר מדוע לא אישרה סלינגר את העסקה עד היום, ומדוע לא אישרה עסקות דומות אחרות בעבר. אבל גם אחרי ההסכם המיוחד הזה אין ביטחון שסלינגר תאשר את הרכישה.
אחד מסעיפי ההסכם יאנגו-כהן קובע, שהפניקס בבעלותה החדשה תוכל לרכוש נכסים לא נזילים בחו"ל רק באישור הדירקטוריון וועדת הביקורת. סעיף זה חושף ממה מודאגת סלינגר: הפניקס, בשליטת יאנגו, תוכל להשתמש בעשרות ומאות מיליוני שקלים של חוסכים ישראלים, לכדי לרכוש נדל"ן ונכסים אחרים בסין ובמדינות אחרות.
מה אין ליאנגו? עסקי ביטוח
יש לזכור: יאנגו איננה חברת ביטוח, אלא חברת נדל"ן גדולה, אחת מ-20 הגדולות בסין, עם נכסים ב-19.3 מיליארד שקל. יש לה גם בנק, בתי ספר פרטיים, מסחר ושירותי בריאות. מה אין לה? חברת ביטוח או סוכנות ביטוח.
אם כך, לשם מה מבקשת יאנגו, בכצם, לרכוש את השליטה בחברת ביטוח ישראלית גדולה? האם לא כדי - בין היתר - שתוכל השתמש בכספים הנזילים העצומים של חברת הביטוח, כדי לרכוש נדל"ן בסין, או במדינות אחרות?
נכון, רכישות כאלו טעונות אישור של רשות הביטוח. אבל ידוע ההבדל בין חכם לנבון: חכם יוצא מבעיה, שנבון, אדם או חברה, לא נכנסים אליה.
ההצעה של יאנגו אינה מרגיעה. אומנם 9 מתוך 12 הדירקטורים של הפניקס יהיו ישראלים. אז מה? הדירקטוריונים של מגדל, כלל, הראל ומנורה אישרו השקעות במיליארדי שקלים בחו"ל. אולם שם דובר על רכישת נדל"ן מוכרים ובטוחים בארה"ב ובאירופה, ולא בסין, קוריאה הדרומית או מדינות עלומות אחרות. זאת ועוד: הבעלות על חברות הביטוח האחרות בישראל היא בידי יזמים ישראלים שעיקר עיסוקם בביטוח, ולא בנדל"ן או ניהול בתי ספר.
ההתחייבות, שיונל כהן, בעל 4% בחברה, ישתתף בבחירת חברי הדירקטוריון אינה מרגיעה. הוא יכול להציע מה שירצה. יאנגו, בעלת 50.1%, תוכל למנות את מי שתרצה.
ליונל כהן תהיה זכות ווטו על עסקות מסוימות בין יאנגו וחברות אחרות שלה. זה לא ברור, ומכל מקום לא נוגע ככל הנראה לכספים החוסכים והגמלאים של הפניקס.
אין הבטחה שכהן יהיה יו"ר החברה וועדותיה למשך 15 שנים או תקופה אחרת כלשהי. יום אחד נקום ונגלה שהוא לא יו"ר ולא דירקטור, אלא רק בעל מניות קטן, עם זכויות מסוימות, שאסור לו למכרן במשך 15 שנה.
האם סלינגר תאשר, לאור זאת, את העסקה שבה תרכוש יאנגו את השליטה בהפניקס בכ-1.9 מיליארד שקל? בכלל לא בטוח.

תאריך:  03/05/2017   |   עודכן:  03/05/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מנחם רהט
מה לומדים לומדים מסיפור ארבעת המצורעים שקראנו בהפטרת השבת שעברה, וכיצד לא נותנים בעלי ה'השקופע' לעובדות לבלבל אותם
איתן קלינסקי
לאורך כל הדרך הקצרה וגם בפתחו של האולם ליוותה אותנו קבוצה אלימה, שלא הסתפקה בגידופים, אלא ירקה והשליכה חפצים במיוחד לעברם של רכבים בדרך למגרש החנייה של אולם הספורט
יורם אטינגר
ב-1991, אמר מזכיר ההגנה האמריקני, ריצ'רד צ'ייני: "במלחמת המפרץ הייתי אסיר תודה לישראל על המבצע הדרמטי מ-1981 [כאשר ישראל השמידה את הכור הגרעיני בעירק]"    הפעולה הישראלית מנעה עימות גרעיני ב-1991    ב-2007 הרסה ישראל את הכור הגרעיני בסוריה, ומנעה מהעולם סיוט של אסד גרעיני
עו"ד אלון קוחלני
בפסק דין ראשון מסוגו ביטל בית הדין לעבודה חיוב אישי שהוטל על בכירים בעיריית טירה, בשל פגמים בהליך. אם פסק הדין לא ישתנה בערעור, עשויות להיות לו השלכות רוחב
אלכס טנצר
שיעור ההשתתפות הנמוך בקרב צעירים, עולי ברית המועצות לשעבר ובעלי מעמד כלכלי-חברתי נמוך, משקף את אי-האמון שלהן במפלגות הקיימות בישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il