|
תאריך:
|
10/05/2017
|
|
|
עודכן:
|
10/05/2017
|
|
1 |
|
|
"איזון" כשלעצמו אינו מבטיח איכות ואינו מקדם או פותר בעיות חברתיות. אין בחברה חופשית איזון. איזון או שוויון זה רעיון נפל מרקסיסטי! מדינת ישראל קמה למרות חוסר איזון קיצוני בין
אוכלוסייתה היהודית. בנטל ההקמה בנטל המלחמה הקשה נשאה קבוצה יחסית קטנה של פחות מ300 אלף מכלל 650 אלף היהודים שהיו כאן ב1948. והקבוצה שהקריבה מתוך חוסר איזון היא גם הקבוצה שתוגמלה לאחר הניצחון ותיקנה את חוסר האיזון בהקרבה, בחוסר איזון בתגמול ובהעדפה. העולם החדשים שהגיעו לישראל מתום המלחמה והלאה לא הקריבו דבר למען הקמת המדינה ורק זכו להנאה מהקרבה של קודמיהם, ולכן גם לא התלוננו באופן כללי לפחות, עבורם חוסר האיזון הזה, היה ברור ומתבקש. בעיית חוסר האיזון מתעוררת בדורות השלישי והרביעי. לצאצאי הדור שהקריב לא מגיעה כבר שום העדפה על פני צאצאי הדור הראשון שנהנה. שני הצדדים שווים מבחינת התרומה לחברה.
וכאן נכנסים למשוואת "האיזון" הערכים והתרבות שהונחלו לדורות המשך אלה, על ידי אבותיהם המקריבים והנהנים. עמוס עוז כאיש רוח, אינו יכול להיכנס אל תוך סבך המאבקים הבן דוריים על דמות ותרבות המדינה מתוך התייחסות רק למרכיב התוצאתי חסר המשמעות שנקרא "איזון". ואם הוא אכן עושה זאת כך זקנתו מאפילה את בחרותו. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
פועה |
|
|
2 |
|
|
שהוא גאה להיות בצד של הבוגדים, והתבטא באנטישמיות סלקטיבית נגד המתנחלים, ואיים 'לפלג את המדינה ואת הצבא, אפילו אם נצטרך להשתטח תחת גלגלי המשאיות, אפילו אם נצטרך לפוצץ את הגשרים" אם נעשה טרנספר לערבים - ותמך בטרנספר רק ליהודים - והרעיל דור שלם בחלומות באספמיה וגרם נזק להסברה הישראלית בעולם - שום חזרה בתשובה לא תועיל לו, לדעתי. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
קורןנאוה טבריה |
|
|
|
|
|
דברי אמת כתבת. הסופר, שלצערי, אני אישית לא הבחנתי ב"גדולתו", ולאחר קריאת כמה מספריו מצאתים משעממים וחסרי השראה, למרות ההלל שזכו מפי מבקרים וחסידים שוטים(זאת דעתי), אך הוא היה הפוליטרוק של השמאל, זוכה בפרסים בינלאומיים לשנאת ישראל משונאי ישראל. אין לו סליחה ומחילה. מקדם מכירות ספריו, סופר בינוני ואוויל מדיני, נאד נפוח מחשיבותו העצמית. המועמד הנצחי מטעם עצמו לפרס נובל. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
עמעד |
|
|
3 |
|
|
עמוס עוז אשם טוען הכותב. אשם במה? האם עמוס עוז ממנה אנשי תקשורת? קובע מה יכתב בספרי הלימוד? הטעות הבסיסית של הכותב שהוא מניח שכל השמאלנים הם מקשה אחת. שאם אחד מהם אומר משהו, אז כולם מודעים לכך. הדעות האלה הופיעו בעבר בהסטוריה, כאשר רדפו יהודים. כי הרי "היהודים" שולטים בתקשורת ובבנקים, ולכן כל יהודי יחיד שנתפוס אחראי לכל עוולות העולם.
עם דעות פשטניות כאלה, מוטב לו ל"פובליציסט" שיקרא כמה ספרים, יצא קצת להכיר את העולם ובאופן כללי יצבור ידע ודעת. ועד אז עדיף שישמור את הגיגיו למגירה. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אישששש |
|
|
|
|
|
הידוע של השמאל.ישור הקו לפי המנהיג.פעם זה היה יערי או טבנקין ואחר כך עמוס עוז ועוד כמה.השמאל מכור למדורת השבט,הביחדנס הוא הדבק שמחזיק אותו ויש מי שקובע.השמאלן הממוצע לא ממש יכול לחשוב לבד כי אם הוא יעשה כן,החברה תוקיע אותו.כמי שגדל וחי שם בשמאל,אף אחד לא יוכל לספר לי שזה לא כך.בשמאל לא יודעים לחשוב,רק לצעוק.לכן,כל תפנית של עמוס עוז היתה משנה את מחנה השמאל.היום זה כבר כנראה מאוחר כי עמוס עוז כבר מבוגר מדי אבל לפני שנים בהנף קולמוס הוא היה יכול לשנות את כיוון העדר. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
באום |
|
|
4 |
|
|
ואני חייב להודות שגם לא ממש חשוב לי. לא ראיתי בו אורים ותומים בעבר, ואינני מצפה שיהיה כזה גם כיום. הרעלת הבארות שעמוס עוז היה שותף פעיל לה במשך תקופה ארוכה, חוללה כבר את נזקיה כמעט בכל מגזר אפשרי של הלכידות החברתית וההוויה הישראלית. קו השבר כבר מאחורינו ומעתה יכריעו הדמוקרטיה הטופוגרפיה, הדמוגרפיה ותחושות הבטן של הציבור שכיוונן הכללי הוא משמאל לימין.
השגיאה המכרעת של השמאל הייתה מיד אחרי מלחמת ששת הימים, כאשר עשה כמעט כל שלאל ידו בכדי למסמס את "הנס הלאומי" הזה, לגמד אותו ולהעלימו. מלחמת יום הכפורים הבהירה זאת היטב ולאחריה התחיל התהליך הנמשך עד היום.
אין צורך בסליחות או בהתפלפלות אידאולוגית חדשה ומשוכללת. הפתרון הוא להתייצב מאחורי המדינה ומוסדותיה הנבחרים, להשיל את נגע הפוסט מודרניזם והפוסט-ציונות ולהערך במשותף מול האתגרים הבאים. במקום שיש צורך בתיקונים - לתקן יחד.
מדינה יהודית אינה יכולה להתקיים ללא ארץ-ישראל ומי שמבין זאת הגיע אל סף האמת ומי שאינו מבין זאת - יגיע או יפלט.
לא היינו אף פעם סניף של ניו-יורק, איננו סניף כזה גם כיום ולא נהיה בעתיד. מי שמרגיש שהוא חייב לחיות בני-יורק או ברלין, שיסע לשם ואל ינסה להביא אותם לכאן.
|
|
כתובת IP: |
192.115.113.247 |
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
רפי לאופרט |
|
|
|
|
|
המכרעת בתום מלחמת ששת הימים לא היתה של השמאל.היא היתה בפירוש של המנהיגות.מר אשכול שלא הורה להשתלט על העיר העתיקה על הר הבית על השטחים המשוחררים,מפחדו מפני שתום העין שהאג'נדה שלו היתה לחלוטין למען עצמו.באין חזון יפרע עם.מר אשכול היה איש של כלכלה,של " לא תחסום שור בדישו...",בעוד מר שתום העין חשב רק על עצמו ועל התועלת האישית שיוכל להפיק מהמצב החדש.השמאל השתלב בחוסר ה מעש של הממשל הישראלי הרופס מאז יום ירושלים יום רביעי הכ"ח באייר התשכ"ז בו הכריז אל"מ מוטה גור כי " הר הבית בידינו..."😆. והכרזתו נותרה לרישום בדברי ימי מדינת ישראל ותו לא,ללא ישום כל שהוא.שם,אז,באותו יום,נקבע גורלנו מאות השנים הבאות.
|
|
כתובת IP: |
109.253.144.116 |
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
שמ |
|
|
5 |
|
|
עוז כתב ספר חדש שלם, לא טרחת לקרוא אותו, אין לך מושג מה כתוב שם, לא חשבת עליו אפילו חצי דקה ובכל זאת הצלחת לפלוט כאן 300 מילים על חזרה בתשובה של עמוס עוז על סמך עשרים מילים שמצאת באיזה חתיכת עיתון מחורבן...
אכן דברי מופת. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
הירונימוס |
|
|
|
|
|
מי קבע שחייבים לקרא את ספריו של עמוס עוז? אם קוראים כמה עמודים של אחד מספריו, רואים מייד שזו ספרות בינונית ומשעממת. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
להירונימוס |
|
|
|
|
|
שום דבר. גם מירי גרב לא קוראת שום דבר והנה היא מיניסטר.
אבל אם אתה לא קורא את עמוס עוז אתה גם לא יכול לכתוב על דבריו או על ספריו. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
הירונימוס |
|
|
6 |
|
|
כשמישהו טועה ומטעה, פליטת פה של טעיתי...איננה מודה ועוזב.
הדרישה הראשונית היא התנצלות, מכל אלו ששיקרו להם, במשל עשרות שנים. כלומר לא לחישת המילה טעיתי לתוך המטפחת,אלא באותה פרופורציה שהביצוע המוטעה היה.
אבל מחויבת גם פעילות מתקנת, הפעילות חייבת להיות מול אותם גופים שעדיין ממשיכים להטות לרעה את השיח ,לשקר, ולהטעות את עם ישראל,כאילו כל הימין הזוי בתחושות האפייה.
רק הודאה מלאה במידתיות, ופעילות מתקנת ,תהא תואמת לסיסמא שזרקת.
עד אז,לא הייתה הודעה, לא הודאה, ולא עזיבה
אנא בדוק את דברייך,שהם למעשה חוסר הבנה ,וטיוח
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מרק_טווין |
|
|
7 |
|
|
רק אהבל ותמים מאמין לאיש כמוך, אתה בשבילנו כמו הערבי, 40 שנה בקבר ואין מאמינים לו.
לך לברגותי התאום הרוחני שלך, לך לעראפת התאום הפוליטי שלך, לך לכל צוררי ישראל אתם כמו תאומים סיאמים.
תכתוב תצהיר אלף פעם.
מילותיך אינן שוות את הניר עליהן הן נכתבות.
עשה עימנו חסד.
ותעוף לנו מהעיניים. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מדמוני אסף |
|
|
8 |
|
|
יהיה זה מוגזם הוא רק ערך בחכמה מבחינתו את דבריו ברכות לעומת התלהמותו בימים קודמים. ייתכן וזה נובע מנסיון קידום ספרו החדש. אך אין ספק שכאמן של מילים הוא נשמע מרוכך הרבה יותר בראיון עם דרור אידר. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
צורי |
|
|
9 |
|
|
קראתי חלק מהראיון והפסקתי. איני מבזבז זמן על טיפשים. להערכתי עוז הגיע למסקנה שהשמאל שהוא היה ממנהיגיו כשל מול המציאות שמתגלמת בהצבעות החוזרות ונשנות של הציבור הרחב.
ממרום שנותיו הוא חושב על המורשת שיותיר והראיון בא לייפות ולעדן מורשת זו.
לטעמי הוא ,כמו רבים מחבריו הסופרים הדגולים בארץ, היה טיפש פוליטי גדול מאוד. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
פסח |
|
|
ציפורה בראבי
התנהגות שלילית של יהודי שומר תורה ומצוות גורמת לחילול שם שמים במיוחד תלמיד חכם, ממנו מצפים ליותר, להרבה יותר ככל שרמתו התורנית גבוהה יותר מצפה ממנו הציבור להוות סמל ודוגמה למוסר גבוה, לערכים נעלים "הכל לפי גודלו של חכם, צריך שידקדק על עצמו ויעשה לפנים משורת הדין" (הרמב"ם, הלכות אסורי תורה ה, יא) "ולא תחללו את שם קדשי" (ויקרא כב, לב) עם סגולה
|
|
|
|
|
|
מנחם רהט
40 שנות כיבוש של השמאל נדרשו לימין כדי ליזום את חוק הלאום, שיאזן בין ה'דמוקרטית' ל'יהודית'
|
|
|
|
|
|
נפתלי גוטמן
עיתון הארץ בשנים האחרונות דורש תשלום עבור תכני אותם הוא מכנה פרימיום, כל זאת כדי למלא את קופתו המדלדלת.
|
|
|
|
|
|
איתן קלינסקי
קשה לקרוא בספר את השורות, המבטאות את יגונה של זהרה
|
|
|
|
|
|
דוד וינברג
מבקרי ישראל כבר החלו לרקום סיפור כוזב ונבזי לציון חמישים שנות "הכיבוש" גילון צבע את ההיסטוריה הפוליטית של ישראל בצבעים קודרים, "הכיבוש מוביל את ישראל לאסון", אמר, "המדינה הזאת קמה על ערכי הדמוקרטיה הליברלית, וכיום אנחנו מתכחשים להם לגמרי
|
|
|