X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מדוע יש להיאבק עד חורמה בנוער הגבעות משמעות מינויו של הנייה למנהיג חמאס והמבחן הראשון הניצב בפניו תימן הפכה לשדה ניסוי כלים עבור אירן האם מה שעבד נגד פדופיליה יעבוד גם נגד דאעש
▪  ▪  ▪
סכנה חמורה [צילום: עומר מסינגר' פלאש 90]

סכנה למדינה

בתקופה האחרונה חידש השב"כ 17 צווי הרחקה נגד נערי גבעות, מחשש שיבעירו את השטח בצל האירועים האלימים האחרונים בגזרה. נכון להיום, מספר המורחקים עומד על 37 מתחילת השנה. ביישוב יצהר החל מאבק לביטול צו ההרחקה של אלקנה פיקאר, שהוצא נגדו בטענה שהוא מעסיק נערי גבעות, נותן להם מקום לינה ומעורב בפעילות האלימה ביצהר. פיקאר מצידו מכחיש מעורבות למעשי אלימות, וטוען, כי אירוח נערי גבעות אינו סיבה להוציא נגדו צו הרחקה מנהלי.
מצבו של פיקאר דורש חקירה, ואני מאמין על רשויות החוק שיחקרו את הנושא ביעילות וביושר. הנקודה החשובה היא נושא נערי הגבעות. מקור המילה "טרור" בלטינית ומשמעותה הרתעה ופחד. ההגדרה המקובלת ביותר כיום, טרור הוא שימוש באלימות ליצירת פחד מסיבות פוליטיות, דתיות או אידיאולוגיות. לפי הגדרה זו נערים אלו, שמסירים מעליהם עול משמעת וציות, הם פשוט טרוריסטים. פעילותם מכוונת להפחדת התושבים הפלשתינים באזור, או נגד ישראלים שלא מסכימים איתם.
זוהי אחת הבעיות העיקריות כיום בישראל. ישראל יכולה להתמודד חמאס, חיזבאללה ואני מאמין שאף נגד האיום האירני. כל אלו איומים חיצוניים. איומים פנימיים כמו נערי הגבעות ושסעים אחרים בחברה, הם אלו שבאמת יכולים להביא לנפילתה של מדינת ישראל. מדינה שהופלה על-ידי אויביה יכולה לקום, אולם מדינה שהתפוררה מבפנים - אבודה לנצח.

המיתוג של חמאס

שנים רבות שאיסמעיל הנייה הוא אחד מבכירי חמאס. מעמדו הלך והתחזק במהלך האינתיפאדה השנייה, בשל קרבתו לשייח' אחמד יאסין, ממקימי חמאס. הוא היה ראש ממשלת הרשות הפלשתינית קרוב לשנה וחצי, וגם כיהן כראש הלשכה המדינית של חמאס בעזה, ולאחרונה מונה כראש הלשכה המדינית של הארגון בכללותו.
מינויו של הנייה לתפקיד, משמעותו השתלטות רצועת עזה על מעוז הכוח המשמעותי ביותר של החמאס, הלשכה המדינית. כניסתו של הנייה לתפקיד והעובדה שיחיא סינוואר משמש כראש חמאס ברצועה, הפכו את רצועת עזה ללב חמאס, במקום מקומות אחרים בהם הארגון פועל דוגמת יהודה ושומרון ובתי הכלא.
בחירתו של הנייה לתפקיד, מהווה המשך למדיניות החדשה של הנהגת חמאס, והיא הצגת ארגון מתון יותר. מדיניות חמאס כלפי ישראל לא השתנתה ולא תשתנה, אך חמאס פועל כעת על מיתוגו כחלופה עתידית לאש"ף וכנציג הפלשתינים. המתינות היחסית של הנייה גם טובה לישראל, כאשר ידוע שהוא יפעל לאכיפת השקט ברצועה וימנע פעילים סוררים מירי רקטי כלפי ישראל. אולם מנגד, יש את הקיצוניות של סינוואר. כעת יש לבחון מי משניהם יקבע את הטון עבור חמאס.

מלחמה על הבריאות

דובר משרד הבריאות של ממשלת חמאס בעזה, אשרף אל-קודרה, אמר השבוע, כי משרד הבריאות ברשות הפלשתינית הורה על הפסקת העברת תחליפי חלב לתינוקות ותרופות לרצועת עזה, וזאת מטעמים פוליטיים. ברשות הכחישו את הדברים, ואמרו שכל התרופות הזמינות היום בגדה נשלחות גם לרצועה.
גורמי חמאס ברצועה אמרו בעבר שהם יכולים לפעול נגד ישראל, כדי שישראל תפעיל לחץ אל הרשות הפלשתינית. המצב הבריאותי ברצועה, כפי שהציג אותו אל-קודרה, בהחלט מעלה את האפשרות שדבר כזה יקרה. זהו גם מבחן ראשון עבור איסמעיל הנייה. אם, כפי שצוין, הנייה הוא אכן יותר מתון והנהגת חמאס מעוניינת בשינוי תדמיתי של הארגון, הוא ידאג לפתור את המצב ללא הסלמה. אך יש לזכור, כי בצד השני מחכה לו סינוואר, שאכן יכול לנצל את ההזדמנות לתקוף את ישראל, כדי שתפעיל לחץ על הרשות.

ניסוי כלים

גורם ביטחוני בכיר אמר השבוע שאירן הפכה את תימן למעבדת ניסויים גדולה בחסות מלחמת האזרחים במדינה. משנת 2004 הממשלה בתימן והחות'ים מנהלים מאבקים לסירוגין, ששורשיהם נעוצים עוד בשנות ה-60. בשנים האחרונות מאבק זה החמיר והביאה לפרוץ מלחמת אזרחים במדינה. בדרך זו תימן הפכה גם למאבק בין אירן וסעודיה, כאשר אירן תומכת בחות'ים וסעודיה פועלת כנגדם.
התמיכה האירנית במורדים באה לידי ביטוי בהעברת טילים, רקטות, כלי טיס לא-מאוישים ותחמושת. בנוסף, קצינים אירנים ומדריכים מחיזבאללה מסייעים לחות'ים ומכשירים אותם. בדרך זו, אירן יכולה לראות כיצד הנשק שלה עובד ולשפר אותו בהתאם. בסופו של יום, אירן תוכל להעביר את אותם נשקים לחיזבאללה ולחמאס, כדי שביום פקודה ישתמשו בהם נגד ישראל.

אלגוריתם נגד דאעש

דאעש וארגונים הדומים לו לא יכולים לעבוד בלי האינטרנט. דרכו הם מעבירים ידע חבלני, מציגים את פעולותיהם, מעלים את חומרי ההסתה שלהם ובסופו של דבר משפיעים על תומכיהם לבצע פיגועים. הרשתות החברתיות כמעט ולא פועלות בנושא, וכאשר הן כבר פועלות, אותם ארגונים מוצאים דרך לעקוף את החסימה.
ד"ר הני פריד, ממחלקת מדעי המחשב באוניברסיטת דורטמות' היוקרתית, מאמין שהוא מצא את הפתרון. פריד עבד בעבר עם מיקרוסופט כדי למצוא ולהסיר תוכן פורנוגרפי של ילדים באינטרנט. הוא פיתח אלגוריתם שנקרא Photoדנ"א, שמאתר את החתימה הדיגיטלית של התמונות וכך הוא יכול להסירן. לדבריו, אותו אלגוריתם יכול גם למצוא ולמחוק וידאו ותמונות המקושרות לטרור. מנגד, יש החוששים מהפעלת צנזורה שכזו, שתוביל בסופו של דבר לצנזור חומרים לגיטימיים באינטרנט.
בשורה תחתונה, הטכנולוגיה קיימת. כפי שהוכח בעבר, מחבלים שונים קיבלו השראה והשפעה ממה שראו וקראו באינטרנט. השאלה שנותרה פתוחה היא, האם אלגוריתם זה ייושם גם במלחמה בטרור, ואם ייושם - האם כיצד ארגוני הטרור יצליחו לעקוף אותו.

תאריך:  11/05/2017   |   עודכן:  11/05/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נוער הטרור
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
אין למחבר מושג קלוש על שכותב..
בעז ש  |  11/05/17 10:27
 
- למה שפובליציסט יבין על שהוא ל"ת
מדבר?דרישה מוגזמת  |  11/05/17 19:51
2
נוער הגבעות של השמאל
סב  |  11/05/17 12:46
3
מעניין
באום  |  11/05/17 15:35
4
מה רע שהמשטרה תחקור נערים?
מפוכח  |  11/05/17 19:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות דאעש
אריאל י. לוין
שש שנים אחרי חיסולו של מנהיג אל-קאעידה, הארגון חי וקיים - ומה שעוד יותר חמור: האידיאולוגיה שלו פורחת, הן בארגון עצמו והן בדמותו של דאעש
אריאל י' לוין
המעורבות האמריקנית במלחמה נגד דאעש בסוריה הולכת ומסתבכת, כאשר למעשה היא נאלצת להגן על הכוחות הכורדיים הפועלים בחסותה מפני טורקיה - החברה לצידה בנאטו
אריאל י. לוין
בקרב לשחרור העיר א-רקה ישתתפו גם נשים – מעטות, אך חדורות אידיאלים. בינתיים מנסים אזרחים לברוח מן העיר, שהקרבות בה עלולים להיות עקובים מדם
אריאל י' לוין
בעוד אנו טרודים בימי הזיכרון ובחגיגות יום העצמאות, העולם ממשיך להתנהל. לצד הזירות החמות בקוריאה הצפונית ובסוריה, צץ סיפור יוצא דופן על ריגול שווייצרי בגרמניה
יוני בן-מנחם
ארגון דאעש נכנס לעימות אלים עם כמה שבטים בדואים בצפון סיני על-רקע מאבקי שליטה באזור. השבטים הבדואים התאחדו נגד ארגון דאעש והחלו לשתף פעולה עם הצבא המצרי דבר שמגביר את סיכוייו להביס אותו
רשימות נוספות
דאעש  / מי ומי    | 
"הוא היה יכול לירות ולהרוג יותר אנשים"  /  איציק וולף
ארה"ב הטילה את "אם כל הפצצות"  /  עידן יוסף
הנחתים שנרצחו יקבלו עיטור  /  אביתר בן-צדף
המבצע להשמדת מוסול  /  אריאל י' לוין
שיעורים בעריפות  /  אריאל י. לוין
שימו לב להודו ולפקיסטן  /  אריאל י' לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il