X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
כל הרפורמות שנוסו על הרשות נכשלו, ואז הוחלט לזרוק לכלבים את הנכסים האינטלקטואליים הלאומיים של הישוב העברי בארץ ישראל, כולל נכסי ההון האנושי המעולה שעמד מאחורי כל הקלקולים של רשות השידור
▪  ▪  ▪
קבורת חמור [צילום: נועם רבקין פנטור/פלאש 90]

רקוויאם הוא יצירה מוסיקלית המתייחסת לתפילה בטקסי אשכבה נוצריים, ובהשאלה גם לאירועים חברתיים או לאומיים בעלי חשיבות שעברו מהעולם. מה שנעשה אתמול בהחלטה חפוזה של כונס הנכסים של רשות השידור ובאישור הכנסת היה מעשה שלתחושתי האישית ייזכר לדראון עולם בקורותיה של מדינת ישראל.
הרקוויאם הלא מכובד הזה הוביל לקבורת חמור של רשות השידור, לצער לאומי של אובדן ערכים, ובעצם להרס של נכסי צאן הברזל הלאומיים שלנו, אלה שליוו את אירועי תחייתו של הישוב העברי בארץ ישראל בשמונים ואחת השנים האחרונות.
כמה סמלי ששידורי הרדיו של "קול ירושלים" המנדטורי במרס 1936 נפתחו בקולה הדרמתי של הדיווה הגדולה של תיאטרון הבימה, חנה רובינא, הקוראת מפרק א במגילת האש של ביאליק: "כל הלילה רתחו ימי להבות והשתרבבו לשונות אש מעל הר-הבית. כוכבים נתזו מן השמים הקלויים ויתכו רשפים רשפים ארצה. הבעט בכסאו אלוהים וינפץ לרסיסים כתרו"?
סגירתה בכמעט גניבה של "מבט" הייתה מעשה של חרפה, ולעומתה שירת "התקווה" של טובי אנשי שידורי החדשות, הייתה סיום מעורר כבוד להחלטה לאומית מטופשת ומרושעת של כנסת ישראל על-ידי ממשלת ישראל, שקיבלו את ההחלטות הגרועות הללו מתוך תחושת חולשה פוליטית וחוסר אונים להתמודד עם החוליים מתמשכים של רשות השידור, שתיפקדה בימיה הגרועים בחוסר שליטה מוחלט הן של ההנהלה והן של ועדי העובדים גם יחד.
אבן יסוד
כל הרפורמות שנוסו על הרשות נכשלו, ואז הוחלט לזרוק לכלבים את הנכסים האינטלקטואליים הלאומיים של הישוב העברי בארץ ישראל, כולל נכסי ההון האנושי המעולה שעמד מאחורי כל הקלקולים של רשות השידור. הון אנושי ונכסים אינטלקטואליים הם הגוף והנשמה של כל ארגון כלכלי, בלעדיהם אין כל אפשרות לשיפור אותו מבקשים ליצור בכל ארגון, יהא כלכלי, חברתי, מדיני, צבאי חינוכי או תקשורתי.
בכל המודלים לשיפור מתמיד בתהליכי היסוד הניהוליים של הארגון בעולם המודרני - שמירת ההון האנושי והנכסים האינטלקטואליים הם אבן יסוד בכל הקשור לפעולות של מיזוג חברות כושלות עם גורם כלכלי יציב, גם אם הדבר נעשה בדרך של השתלטות על החברה הנרכשת. כל זה לא נעשה, לא במחשבה תחילה ולא בדרך של ניסיון להוציא את האבן שהטיפשים והרשעים זרקו לבאר שלנו.
נכסים אלה כדי להבין, כוללים ידע, פרקטיקות חשובות שהושקעו בהם שנים רבות של מאמציי פיתוח, רכש, פטנטים הנדסיים וייצוריים, ניסיון מצטבר להתמודד עם שינויים, יכולת לשחזור הצלחות תהליכיות ויצוריות ולהטמיע שיפור מתמיד שמיועד לממש את היעדים העסקיים או את מטרות הארגונים שאינם למטרות רווח.
חוק התאגיד החדש נולד בחטא של אי-הבנת היסודות הניהוליים הבסיסיים האלה. כך נוצר גוף חדש שבתוכו הושתלו הגנים החולים של רשות השידור הישנה, אבל הגנים החזקים של הגוף הזה הומתו אתמול ונזרקו לבור הקבורה של הטיפשות המרושעת.
כשגילו חכמי הממשלה והכנסת שהתאגיד החדש הוא בבחינת More of the same של רשות השידור הכושלת, החלו בניסיונות ליצור טלאי חדש שהרע הן לעובדי הרשות המפוטרים והן לעובדי התאגיד הציבורי החדש.
וכך אנו תושבי מדינת ישראל שרצינו שידור ציבורי הוגן ומאוזן, לא רק שספגנו שנים ארוכות מכות אנושות מהתקשורת הזו, גם נאלץ עתה לאכול את הדגים הסרוחים שיאכיל אותנו התאגיד החדש תוך אובדן כואב של ההון האנושי והנכסים האינטלקטואליים שישכבו למעצבה בארכיון המדינה או יוותרו מובטלים בשוק העבודה המצומצם של התקשורת שלנו.

תאריך:  11/05/2017   |   עודכן:  11/05/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 רשות השידור
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רקוויאם למותו של השידור הציבורי
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
נכס לאומי ?
ארי כספי  |  11/05/17 14:51
 
- הפרדה בין עיקר לטפל
יוסי בלום הלוי  |  12/05/17 08:18
 
- אין קל מלהאשים את הממשלה
במבה  |  14/05/17 08:10
2
קבורת חמור- בושה וחרפה
הג'וקר  |  11/05/17 16:25
3
מר בלום הלוי מבכה את מותו של
דוקא בלום הלוי?  |  12/05/17 13:27
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות שידור ציבורי
ריבי גדות
מילים בנימה אישית מפי קריינית הרדיו הוותיקה של קול ישראל בתום מהדורת החדשות האחרונה שהגישה
איתמר לוין
כדי להבין כיצד הגענו למצב בו יש שני תאגידי שידור שכנראה יעלו יותר מהרשות המנוחה, צריך לחזור לבסיס הסיפור וגם להבין כמה עקרונות בניהול
ראובן לייב
רקויאם לרשות השידור המיתולוגית, שהיטיבה ללוות ולתעד, לאורך הזמן, אירועים היסטוריים, ובה בעת גם לעצב את התודעה הישראלית. חבל על האובדן
עידן יוסף
חטיבת החדשות מתאגיד השידור הציבורי ותהפוך לתאגיד עצמאי    כל רשתות ישראל משדרות מוזיקה ומהדורות שעה עגולה עד תחילת השידורים ביום שני
איציק וולף
פרופ' דוד האן פנה במכתב לעובדי רשות השידור עם סגירת תחנות הרשות היום    "נעניתי בלב כבד לפניית תאגיד השידור הישראלי ולפניות וועדות הכנסת"    "שאו הלאה בגאון את לפיד השידור הציבורי. אתם מייצגיו הנאמנים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il