X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הנשיא טראמפ אמור לסגור "עסקה" עם סעודיה לאספקת נשק במאות מיליארדי דולרים. טראמפ משלב את האינטרסים הכלכליים האמריקנים עם מדיניותו החדשה במזה"ת ושומר בסוד את "העסקה" שהוא מתכנן עבור ישראל והפלשתינים
▪  ▪  ▪
שר ההגנה הסעודי מוחמד בן סלמאן, דונלד טראמפ [צילום: איוואן ווצ'י/AP]

מסתבר ש"העסקה" שהנשיא טראמפ רוצה לעשות בין ישראל לפלשתינים איננה ההעסקה היחידה שהוא רוצה לעשות במזרח התיכון, למרות בחירתו לנשיא ארה"ב הוא ממשיך לחשוב גם כאיש עסקים.
גורם בכיר בבית הלבן מסר לסוכנות הידיעות "רוייטרס" כי כבר בתחנתו הראשונה בביקורו במזרח התיכון, שתהייה בסעודיה, צפויה להיחתם שורה של עסקות נשק לסעודיה בסכום עתק של למעלה מ 100 מיליארד דולר בשלב הראשון וכי העסקה בכללותה תעלה על 300 מיליארד דולר במהלך 10 השנים הקרובות. מטרת העסקות לחזק את יכולות ההגנה של סעודיה אל מול האיומים שבפניהם היא עומדת.
העסקות כוללת מערכות נשק אמריקניות הגנתיות בתחום ההגנה האווירית, ספינות וחוזי אחזקה. בהדלפה ל"רוייטרס" הודגש כי העסקות האלה לא יפגעו בישראל וכי יישמר יתרונה האיכותי.
אכן הנשיא טראמפ בהחלט מודאג ממצב ביטחונה של סעודיה שהינה מנהיגת העולם הסוני מול התפשטותה של אירן השיעית, כשהסכם הגרעין שחתם עמה הנשיא אובמה משמש לה כרוח גבית במזרח התיכון, סעודיה גם עומדת בראש הקואליציה הערבית הנלחמת בתימן נגד המורדים החות'ים השיעים שהינם שלוחיה של אירן.
אבל, היא אפשר להתעלם מחשיבות העסקות האלה עבור הכלכלה האמריקנית, מי שסבר כי הנשיא טראמפ בחר בסעודיה כתחנתו הראשונה בביקורו באזור רק בגלל חשיבותה הדתית לאיסלאם (בה נמצאות הערים מכה ומדינה), יכול לראות כיצד הנשיא טראמפ מתנהל גם כאיש עסקים הדואג לכלכלתה של ארצות הברית ולאינטרסים של תעשיית הנשק האמריקנית.
המסר בעסקות הנשק האלה הוא כפול, מסר אחד לסעודיה ולמדינות המפרץ האומר כי "אין ארוחות חינם", ארה"ב מוכנה לשמור עליכן מפני אירן אולם יש לזה מחיר גבוה והיחסים הידידותיים צריכים להיות הדדים, והמסר השני לישראל ולידידיה בקונגרס האומר כי ממשל טראמפ מחויב לביטחון ישראל ולשמירה על יתרונה האיכותי בכל עסקת נשק שיעשה במזרח התיכון עם מדינות ערב. מי שהניח את הבסיס לעסקות הנשק האלה היה שר ההגנה הסעודי מוחמד בן סלמאן שהיה בין המנהיגים הערבים הראשונים שהנשיא טראמפ פגש מייד עם כניסתו לבית הלבן.
סעודיה יודעת בדיוק מהו המחיר הגבוה שהיא נדרשת לשלם, אבל היה חשוב לה מאוד לייסד יחסים טובים כבר מההתחלה עם הממשל האמריקני החדש ולמחוק את הזכרונות הרעים מממשל אובמה אשר העדיף את אירן על פניה ועל פניהן של מדינות המפרץ.
לא ברור מהיכן תגייס סעודיה הסובלת ממצוקה כספית ומגרעון שנתי של 84 מיליארד דולר את הסכומים האלה, אבל כנראה שהסעודים יצליחו להסתדר, מה שחשוב להם יותר הינו היציבות השלטונית של בית המלוכה והיחסים ההדוקים עם הממשל האמריקני החדש המהווה "תעודת הביטוח" שלהם מול אירן.
בישראל עוקבים בעניין רב אחרי עסקות הנשק הצפויות עם סעודיה וזה כנראה יהיה גם אחד הנושאים שיעלה בשיחות בין הדרג המדיני בישראל לבין הנשיא טראמפ בביקורו בירושלים.
כדאי לשים לב ל"עסקה" הזו של הנשיא טראמפ עם סעודיה המשלבת את העקרונות שקבע, עקרון "אמריקה תחילה" ביחד עם המדיניות החדשה שלו במזרח התיכון שמטרתה להקים ציר ערבי סוני חדש שיבלום את התפשטותה של אירן.
ב"עסקה" הזו עם סעודיה היא השיג שתי מטרות חשובות ויייתכן בהחלט שגם "העסקה" שהוא רוצה לעשות בין ישראל לפלשתינים תהייה עסקה יצירתית שכמה צדדים ירוויחו ממנה.
הנשיא טראמפ משחק בינתיים בזהירות רבה בכל הקלפים שברשותו, גם בקלף של העברת השגרירות האמריקנית מתל אביב לירושלים,אמש כבר "גלגל" שר החוץ רקס טילרסון את הכדור הלוהט הזה לפתחה של ירושלים.
הנשיא טראמפ עושה הכל כדי לנסות ולהגיע למקסימום הישגים במהלך ביקורו במזרח התיכון, לא רק מול סעודיה אלא גם מול ישראל והפלשתינים.

תאריך:  15/05/2017   |   עודכן:  15/05/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"העסקה" של טראמפ עם סעודיה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
יוני היקר
כבש 44  |  15/05/17 22:51
2
יוני היקר
כבש 44  |  15/05/17 22:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשל טראמפ
ראובן לייב
העיתונאי וההיסטוריון גד נחשון, מניו-יורק, נתייחס לאזהרתו של איגוד הפסיכיאטרים האמריקני, הקובעת נחרצות כי דונלד טראמפ אינו כשיר לתפקד כנשיא בשל מצבו הנפשי הרעוע, ובכך גם סבורים רבים מחברי המפלגה הרפובליקנית, שתמכו בו בזמנו בבחירות
אריאל י' לוין
טראמם טען שנאטו הוא ארגון מיושן – עד שגילה שהמזכ"ל שלו, ינס שטולטנברג, שותף לרבות מדעותיו. בשבוע הבא הוא יבקר במטה נאטו וינסה לשכנע את חברות הארגון להצטרף למאבק בדאעש
איתמר לוין
ג'ניפר רובין מפריכה בוושינגטון פוסט את ההסברים שנותנים תומכיו של טראמפ להחלטתו לפטר את ראש הבולשת וטוענת: מדובר בשיבוש חקירה
איתמר לוין
הדחתו של ראש ה-FBI מזכירה כיצד נשיא אחר, ריצ'רד ניקסון, פגע אישית בצורה קשה בסגן ראש ה-FBI של זמנו - שהפך להיות המדליף המרכזי בפרשה שעלתה לו בנשיאותו
איציק וולף
העיתונאי האמריקני קרל ברנסטין טוען כי יש לו מעט מאוד ספק ביחס להנחה שדונלד טראמפ פיטר את ראש ה-FBI בכדי להסתיר את האמת לגבי מה שהתרחש במהלך הקמפיין שלו, מבחינת קשריו עם הרוסים    על נתניהו: נדהמתי כשהגדיר סיפור של NYT כפייק ניוז
רשימות נוספות
ביקור טראמפ בסעודיה: מהלך לסגירת עסקת ענק  /  מירב ארד
טראמפ מינה רופא לשר הצבא  /  אביתר בן-צדף
דרעי החליט: מבצע לגביית חובות ארנונה   /  מירב ארד
"טראמפ שוב משקר"  /  איתמר לוין
לא לקנא בארה"ב  /  איתמר לוין
חברים בסעודיה  /  אריאל י. לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il