X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
עוד על פרשת ההדלפה של טראמפ בנוגע לדאעש והסכנות הנובעות ממנה לישראל ואילו אצלנו, מציע יואב גלנט בפומבי לחסל את אסד - ולמעשה רוצה להפוך את המוסד למאפיה
▪  ▪  ▪
מה הוא סיפר [צילום: AP]

"אני הנשיא"

ברק אובמה ובנימין נתניהו לא הסתדרו, בלשון המעטה. אולם זכורה לי ידיעה מאחד רגעי המשבר ביניהם, כאשר גורמי מודיעין ישראלי אמרו שהדבר לא יפגע ביחסי העבודה בינם לבין המודיעין האמריקני. דבר שכזה אין ביכולתנו לבדוק, אך ניתן לקוות שאכן לא הייתה פגיעה. כעת, לאור הדברים שמסר דונלד טראמפ לרוסיה, עולה החשש שמול נשיא זה תהיה פגיעה ביחסי עבודת המודיעין – אם אכן המידע המסווג שמסר טראמפ לרוסיה הגיע מישראל, כפי שפורסם.
כדי להצדיק את מעשיו, צייץ טראמפ שזוהי זכותו המלאה כנשיא להעביר את המידע. אדם שצריך להכריז על עצמו "אני הנשיא", הוא לא נשיא אמיתי. נשיאות זה לא רק הבחירה קלפי, אלא ההתנהגות. כעת, כאשר אנחנו נמצאים יותר מחצי שנה לאחר הבחירות וארבעה חודשים לאחר כניסתו לתפקיד, נראה, כי טראמפ הוא אחד משניים: או שהוא לא מבין את גודל המעמד ולכן לא מתנהג בהתאם, או, וזו האפשרות הסבירה יותר, שהוא מבין את המעמד ומחליט שהוא עושה מה שהוא רוצה. התנהגות כזו עלולה להרחיק מארה"ב בעלות ברית, לערער את מעמדה ולחזק את אויביה.

להרוג מישהו

העיסוק במידע שטראמפ העביר לרוסים מקבל את מירב תשומת הלב, אך אין לשכוח את נושא המידע – דאעש. במילים אחרות: את יחסי הציבור שהדבר יביא לארגון. אם המידע אכן הגיע ממרגל שנמצא בשורות הארגון, יכולים פעיליו לתפוס אדם כלשהו, להציג אותו כמרגל ולהוציאו להורג. דאעש יראה שהוא מסוגל לפעול נגד מרגלים בקרבו ויהווה איתות אזהרה למי שכבר פועל בתוכו או למי ששוקל לעשות זאת.
דבר נוסף: הדיווחים לפיהם מדובר במרגל ישראלי, יעניקו לדאעש לגיטימציה לפעול נגד ישראל. במהלך מבצע צוק איתן, נשאלו פעילי דאעש למה הם לא תוקפים את ישראל. התשובה הייתה שיש קודם לפעול נגד אויב קרוב, ואז נגד אויב רחוק. תפיסה זו יכולה להצדיק, מבחינת דאעש, את פעילותם נגד מדינות המערב: כאשר אלו פועלות נגדו בסוריה ובעירק, הן הופכות אויב קרוב. לכן, כשם שמדינות אלו פועלות נגד הארגון, כך הוא יכול לפעול נגד אותן מדינות ולפגוע בשטחן. כעת, לאחר שדווח שהמידע הגיע ממרגל ישראלי שבשורות דאעש, יש צורך לפגוע גם בישראל.

דרושים הסברים

ששת מנהלי סוכנויות המודיעין של ארה"ב העידו לאחרונה בפני וועדת המודיעין של הסנאט, והתייחסו גם להשפעה הרוסית על הבחירות לנשיאות. לדבריהם, ידוע, כי רוסיה עשתה מאמצים שיטתיים כדי לסייע לבחירתו של טראמפ לנשיאות. אחד הדוברים היה אנדרו מקייבל, המנהל הזמני של ה-FBI. הוא אמר שלא יהסס לדווח על כל ניסיון של הבית הלבן להפריע לחקירת המעורבות הרוסית בבחירות.
נכון לעכשיו, מתקיימות שלוש חקירות לבדיקת המעורבות הרוסית בבחירות בארה"ב. מה שברור כעת הוא שהייתה התערבות רוסית בבחירות לטובת טראמפ, נשאלת השאלה האם טראמפ או מישהו מצוותו ידע על הנושא. אם אכן היו קשרים, הרי שהדבר יחייב את טראמפ לספק הסברים. אם הסברים לא יהיו מספקים, נראה שהדבר יערער משמעותית את נשיאותו של טראמפ ויקצר את כהונתו.

חוליית חיסול

השר יואב גלנט אמר השבוע, כי ישראל צריכה לחסל את בשאר אסד. הוא הוסיף, שלאחר חיסולו של אסד, יש לחסל את "ראש הנחש" שיושב בטהרן. לא משנה כמה אנשים מסכימים עם אמירה זו; שר לא יכול להגיד אותה בפומבי. בשביל דברים כאלו יש ישיבות קבינט, יש התייעצויות ויש דרך לומר את הדברים. שר במדינה דמוקרטית, לא יכול לבוא ולהגיד שצריך לחסל ראש מדינה אחרת, לא משנה איזו מדינה.
באחד הספרים שקראתי על המודיעין הישראלי נאמר, שהמוסד לא פועל כמו איזו מאפיה או חוליית חיסול. אמירתו של גלנט בעצם רוצה לשנות זאת: אסד לא מוצא חן בעינינו – צריך לחסל אותו. אני רוצה להאמין שבדיונים על פעולות חשאיות, הדברים פועלים אחרת. שראשי המודיעין והקבינט יושבים בצורה רצינית ולא גוזרים את דינו של אדם בהינף יד.

יציאה מהמאזן

חמאס פרסם השבוע סרטון בו מופיעים החשודים בחיסולו של בכיר הארגון, מאזן פוקהא, דקות לאחר ביצוע המעשה. הסרטון מתעד את החשודים הולכים, וכולל ראיונות איתם ופרטים על חייהם האישיים. מנכ"ל משרד הפנים של החמאס, תאופיק אבו נעים, טען שוב, כי ישראל היא העומדת מאחורי החיסול, שתכנונו נמשך חודשים ארוכים.
האשמת ישראל בחיסולים היא דבר מוכר וידוע. כעת, ההאשמה היא למעשה שינוי גרסה של החמאס, לאחר שנטען, כי החיסול בוצע בשל יריבות פנימית בארגון. ככל הנראה, גם בחמאס עצמו לא יודעים מי עומד מאחורי החיסול של פוקהא. בסופו של דבר, אין בשורה חדשה בנוגע לחיסולו של פוקהא. מה שעדיין לא ידוע הוא, האם וכיצד חמאס יגיב על כך.

תאריך:  18/05/2017   |   עודכן:  18/05/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פטפוטים חסרי אחריות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אסאד הוא בן-מוות
דניאל143  |  18/05/17 11:24
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות דאעש
אריאל י' לוין
טראמם טען שנאטו הוא ארגון מיושן – עד שגילה שהמזכ"ל שלו, ינס שטולטנברג, שותף לרבות מדעותיו. בשבוע הבא הוא יבקר במטה נאטו וינסה לשכנע את חברות הארגון להצטרף למאבק בדאעש
אריאל י' לוין
מדוע יש להיאבק עד חורמה בנוער הגבעות    משמעות מינויו של הנייה למנהיג חמאס והמבחן הראשון הניצב בפניו    תימן הפכה לשדה ניסוי כלים עבור אירן    האם מה שעבד נגד פדופיליה יעבוד גם נגד דאעש
אריאל י. לוין
שש שנים אחרי חיסולו של מנהיג אל-קאעידה, הארגון חי וקיים - ומה שעוד יותר חמור: האידיאולוגיה שלו פורחת, הן בארגון עצמו והן בדמותו של דאעש
אריאל י' לוין
המעורבות האמריקנית במלחמה נגד דאעש בסוריה הולכת ומסתבכת, כאשר למעשה היא נאלצת להגן על הכוחות הכורדיים הפועלים בחסותה מפני טורקיה - החברה לצידה בנאטו
אריאל י. לוין
בקרב לשחרור העיר א-רקה ישתתפו גם נשים – מעטות, אך חדורות אידיאלים. בינתיים מנסים אזרחים לברוח מן העיר, שהקרבות בה עלולים להיות עקובים מדם
רשימות נוספות
דאעש  / מי ומי    | 
"הוא היה יכול לירות ולהרוג יותר אנשים"  /  איציק וולף
ארה"ב הטילה את "אם כל הפצצות"  /  עידן יוסף
הנחתים שנרצחו יקבלו עיטור  /  אביתר בן-צדף
שווייץ זה גם ריגול  /  אריאל י' לוין
דאעש מסתבך בחצי האי סיני  /  יוני בן-מנחם
המבצע להשמדת מוסול  /  אריאל י' לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il