X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
אדוני הנשיא, אתה תוכל לזכות בתואר המכובד של "עושה השלום", אם תצליח להבהיר לעמים הנאבקים על אותה כברת ארץ, שאי-אפשר תמיד לקבל את כל משאלות הלב. צריך לוותר על דבר מה. ואתה, בתור איש עסקים מנוסה וממולח, תקבע מה יהיה ה"דיל" ההוגן לכול הצדדים
▪  ▪  ▪
דונלד ומלניה טראמפ [צילום: איוואן ווצ'י/AP]

Dear Mr. President,
אתה מגיע היום לחבל ארץ שבמשך שנים רבות, רבות מדי, נאבקים על זכות הבעלות עליו שתי ישויות לאומיות: העם היהודי ידוע הסבל שחזר למולדתו ההיסטורית אחרי אלפי שנות גלות שבהם נטבחו מיליונים במסגרת השואה שאותה יזמה והוציאה אל הפועל מכונת המלחמה הנאצית. ומן הצד השני הישות הפלשתינית הטוענת לבעלות בדיוק על אותה כברת ארץ. כל אחד מהצדדים משוכנע לחלוטין בצדקתו ואינו מוכן להגיע להסכמות שיאפשרו קיום משותף.
המצב הזה הוא טרגדיה לכול הצדדים, כי הוא נראה כמו גזירת שמים שאין דרך לשנותה והיא הקובעת את גורלו של האדם. כל ניסיון מצד האדם לשנות את המציאות הזו נועד מראש לכישלון ועל כן נידון האדם לעונש שלעולם לא יוכל לתקון.
אתה, אדוני הנשיא, מגיע למחוזותינו מתוך אמונה עמוקה, כי יש ביכולתך למצוא פתרון לדילמה הקטלנית הזו וכי אתה מסוגל להביא את הצדדים להבנות שיובילו אותנו אל השלום הרצוי שבהם יוכל כל אחד מהצדדים לשבת בשלווה תחת גפנו ותאנתו ולהתקיים בכבוד. צר לי לבשר לך אדוני הנשיא, כי רבים וטובים לפניך ניסו למצוא ללא הצלחה מוצא מכובד לפתרון הסכסוך רב השנים. מסתבר כי אין די ברצון טוב ובנחישות כדי לצאת מן הסבך וכי יותר מכול דרושה חשיבה יצירתית שבלעדיה גם ניסיונותיך המבורכים יהיו נדונים לכישלון.
דוגמה לחשיבה שכזו ניתן למצוא בסיפור המיוחס לכריסטופר קולומבוס, מגלה אמריקה שלך, הממחיש את הצורך בחשיבה שוברת מוסכמות שרק בעזרתה ניתן למצוא פתרון לבעיות שלכאורה אין להו פתרון. על-פי הסיפור המאלף הזה נערכה בחצר המלוכה הספרדית סעודה לכבוד קולומבוס, שעמד לצאת למסע ימי כדי לגלות את איי הודו המערבית. אחד האצילים הספרדיים טען בלעג שגילוי איי הודו הינו דבר שכול אחד יכול לעשותו, אילו קיבל אניות ורשות לתור את העולם.
קולומבוס הזועף החליט ללמד לקח את המלגלגים, ביקש שיביאו לו ביצה קשה ושאל את הנוכחים מי יוכל להעמידה על חודה. כל אלה שניסו - נכשלו במשימה. קולומבוס נטל את הביצה, הכה בה על חודה עד שקליפתה נשברה מעט והחוד השתטח, והעמידה על השולחן. "זה הדבר הקל ביותר בעולם" אמר למזלזלים "כול אחד יכול לעשות זאת, אחרי שראה איך אני מצליח!".
גם אתה, אדוני הנשיא, יכול ללמוד מקולומבוס ולזכות בתואר המכובד של "עושה השלום". אבל לשם כך אולי גם אתה חייב לשטח את קליפת הביצה ולהבהיר לצדדים הניצים, שאי-אפשר תמיד לקבל את כל משאלות הלב. צריך לוותר על דבר מה. ואתה, בתור איש עסקים מנוסה וממולח, תקבע מה יהיה ה"דיל" ההוגן לכול הצדדים. אל תוותר. אם גם אתה לא תצליח - פירוש הדבר שתפרוץ במזרח התיכון עוד מלחמה ו"לנצח תאכל חרב".

תאריך:  22/05/2017   |   עודכן:  22/05/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 כבוד האדם וחירותו
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מכתב גלוי לנשיא טראמפ
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
מאמר מטופש כל כך. ממש מטופש.
תת רמה  |  22/05/17 08:05
2
שטות גמורה לצפות מטיפש שימצא
פועה  |  22/05/17 09:31
 
- זו שטות גמורה לצפות מגבר המכנה
אדם עם שם של נקבה  |  22/05/17 19:40
3
מערכת ציפיות
באום  |  22/05/17 10:06
4
מאמר מקושקש שזכה מן המערכת
הבלים  |  22/05/17 18:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
התנהגותו של אהוד אולמרט בכלא אינה מאפשרת לנכות שליש מעונשו. מצד שני, היא לא הייתה כה חמורה עד שיש למנוע ממנו שחרור מוקדם כלשהו. הפתרון הוא לקצר את העונש בפחות משליש
איתן קלינסקי
המציאות הישראלית חוותה גילוח ותספורות של סכומי עתק לבעלי הון, אך היא אינה יכולה להצביע על גילוח פעוט אחד או תספורת קצרה אחת לַמָּך וְלָרָש, שנקלע לקשיים בפירעון משכנתא, ומצא עצמו ואת בני משפחתו ברחוב. ובמקרה הנדון עומדת מהצד שאיל הון מתנכר בחסות החוק ל"מָךְ" ול"רָשׁ"
יעקב איציקוביץ
כששומעים את כל אחד ואחד ממועמדי העבודה לתפקיד היו"ר וגם ח"כ האחרים שלה, בולטת שגיאתם החמורה גם בשני נושאים עיקריים, מהותיים, שהיו קו מרכזי בעברה של המפלגה הזו. ענין זה מטיל ספק בכשרותם להנהיג
אריה גל
כמו קרניסטים שמסוגלים להדחיק מאיפה בא הסטייק שבצלחתם כל עוד אינם רואים בעיניים את "השלב הקודם"
נאוה קורן
תשובה לפרופ' שלמה אהרונסון ויצחק נוי    "לא חשוב הדבר אם אנו נירה את הכדור הראשון במלחמת אחים, מנגנון התעמולה הוא בידינו ואנו נכוון את כותב ההיסטוריה, ותמיד תהיו אתם המתחילים במלחמת אחים"    (במילים אלה איים אליהו גולומב על מנחם בגין בעיצומו של הסזון, 'ארוכה הדרך לחרות')
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il