X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אירופה מתעקשת לנתק את זיקתנו לעיר, וכדאי לאתגר את הקבעון האנטישמי שלה באמצעות פרובוקציה קלה הינה שרה בממשלת ישראל משמשת מיצג חי כדי להמחיש את הקשר שלנו לעיר הנצח בשנת היובל לאיחודה של העיר מחדש
▪  ▪  ▪
רגב. דרוש המון אומץ למפגן כזה [צילום: אוהד צביגנברג/פלאש 90]

שמעתי את הרעש מתגלגל במדרון הרשתות החברתיות והתוכניות ברדיו ובטלוויזיה, והבנתי ששרת התרבות, מירי רגב, ביצעה שוב פשע בלתי נסלח. "היא לא יודעת את מקומה", כתבה מישהי שכנראה לא מודעת לדבריה. אז צפיתי בתמונתה על מדרגות פסטיבל הקולנוע בקאן: אישה יפה לבושה שמלה מרהיבה בזהב ובלבן ועליה הדפס יפה של ירושלים. דרוש המון אומץ למפגן כזה, בייחוד על-רקע שמלות הנשף אנינות הטעם. אכן, יש בשמלה יסודות של קיטש, מה רע בזה? דווקא הצבתה במקום המצהיר על איכות אמנותית, הופכת אותה לאמירה מתריסה המושכת תשומת לב ומעוררת דיון.
אירופה מתעקשת לנתק את זיקתנו לעיר, וכדאי לאתגר את הקבעון האנטישמי שלה באמצעות פרובוקציה קלה. הינה שרה בממשלת ישראל משמשת מיצג חי כדי להמחיש את הקשר שלנו לעיר הנצח בשנת היובל לאיחודה של העיר מחדש.
"גירא בעיניה דשטן" - חץ בעיני השטן, כינו חכמינו את המתריסים כלפי מי שמבקש להדיחם. אכן, השמלה הייתה חץ חתרני בעיני מי ש"כתבו שטנה על יושבי יהודה וירושלים", ככתוב בספר עזרא על שיבת ציון השנייה.
מנהג יהודי עתיק הוא שנשות ישראל ענדו תכשיט שנקרא "ירושלים (או עיר) של זהב". אחרי החורבן השני קיבל התכשיט משמעות נוספת של העלאת ירושלים על ראש שמחתנו ועיצבוננו וביטא שבועת אמונים לה. התלמוד מספר: "רבי עקיבא התקדשה לו בתו של בן כלבא שבוע. שמע בן כלבא שבוע, הדירה הנאה (סילק אותה) מכל נכסיו. הלכה ונישאה לו. בחורף היו ישנים במחסן תבן. היה מוציא לה את התבן משערותיה. אמר לה: לוּ היה לי (ממון) - הייתי נותן לך ירושלים של זהב". השמלה היא פרשנות עכשווית לאותו תכשיט עתיק.
הדפס הוא סוג של חקיקה. הרבה לפני רבי עקיבא, בתקופת הבית הראשון, מתנבא איש ירושלים, הנביא ישעיהו, על מחווה הפוכה: אלוהים חוקק את כנסת ישראל (ירושלים) על כפותיו לזיכרון תמיד: "הֵן עַל כַּפַּיִם חַקֹּתִיךְ, חוֹמֹתַיִךְ נֶגְדִּי תָּמִיד".
ואז שבתי וראיתי את ההתנשאות והרשעות כלפי רגב ושמלתה. הרושם היה כאילו רגב התריסה כלפיהם, ולא כלפי האירופים. חלק מהמצקצקים עשו זאת כ"אנוסים חברתיים", שהרי אם הצו החברתי הוא שיש להזדעזע, יש להתיישר לפיו; מי הם שיַמרו אותו?
כשלימדתי באקדמיה לאמנות בצלאל, "העזתי" בישיבת מורים להביע ביקורת על אמנים מסוימים שלטעמי היו ציירים גרועים. מיד התנפלו עלי שומרי הסף בטענה: "מה אתה מבין בכלל?". את הבנתם המופלגת הכרתי מערימות המלל שגיבבו על יצירות טיפשיות. טענתי הייתה עקרונית: אמנות אינה צריכה תיווך של קובעי טעם. דעתם טובה כשל כולנו.
אפשר לתאר מה היו תגובות המצקצקים אילו פוליטיקאית אחרת הייתה מתעטפת בכרזה המנציחה פלשתינים מסכנים או עוטה הדפס נגד הכיבוש וירקות דומים, המרטיטים את בלוטות המוסר והאסתטיקה אצל זן ידוע במחוזותינו. הבוז כלפי רגב קשור לפחד הקמאי (הגזעני?) לייחס לה את התכונות שהם אוהבים לשייך לאייקונים תרבותיים משמאל: חתרנות, התרסה, הבנה פוליטית, הומור, אירוניה. באמת, מה מבינה אחת כמוה בכל זה?

פורסם במקור: ישראל היום (21.5.17)
תאריך:  21/05/2017   |   עודכן:  21/05/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הרשעות כלפי רגב והשמלה
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
בשורה התחתונה
באום  |  21/05/17 14:41
2
שרת תת-תרבות
עזרא מנצור  |  21/05/17 16:46
 
- היא כלומניקית, והוא שמן נודניק ל"ת
שניהם צודקים  |  21/05/17 18:59
3
השמאל אוהב אותן כך
איידן אומה  |  21/05/17 17:09
4
שוב מעלה גירה על שהותו בבצלאל.
הכתבן מטעם,  |  21/05/17 18:27
 
- שמחוץ לקלושמרל מוכת היתושים,
ולא מיותר לציין,  |  21/05/17 19:07
5
הכתבלבים נובחים והשיירה עוברת-
קורןנאוה טבריה  |  1/06/17 06:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
סיפורו העלום של מבצע "טריז", בסוף מאי 1970, ששקע בבוץ ממש על שפת אגם תמסח בתעלת סואץ    שבעה אנשי צה"ל, וביניהם מג"ד 79, נהרגו בהפגזה מצרית על מעוז הלשון
משה חסדאי
השידורים היו מוטים שמאלה והפכו לאנטי ציונים, אנטי דתיים ולפעמיים אנטי ישראלים    תוכניות וסדרות רבות היו בניגוד להלכה ובניגוד ליהדות ובניגוד למוסריות אנושית בסיסית, תוך הבלטה, גירוי וליבוי שנאה ומחלוקת, יצרים ותאוות
בצלאל לביא
אם אומנם טראמפ יקפוץ לביקור ביד ושם לרבע שעה - לא נאמר אם זמן נטו או ברוטו... ואם בביקורו בכותל המערבי לא יתלווה אליו לא נשיא המדינה ולא ראש הממשלה, מדובר יהיה בלא פחות מסטירת לחי מצלצלת בפנינו גם אם זה יוסבר בשפה אחרת
איתן קלינסקי
גדי טאוב מנסה להיות "אוביקטיבי" ומבקש לא לייחס לשמאל המצאת עובדות אלא הוא מאשימו: "הוא עושה זאת בעיקר על דרך ההשמטה, לא על דרך ההמצאה"
איתמר לוין
נשיא ארה"ב מקדיש רבע שעה לביקור ביד ושם - עוד התנהגות בוטה וחסרת תקדים מבית מדרשו של דונלד טראמפ. מי שהילל אותו על כך שהתקינות הפוליטית אינה מעניינת אותו, מקבל כעת יריקה בפרצוף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il