X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הוועד הפועל של אש"פ קיבל החלטות המחשקות את הפלשתינים לקראת חידוש המו"מ עם ישראל ההערכה בצמרת הרש"פ היא כי חידוש המו"מ הינו קרוב ושני הצדדים ידרשו לוותר על תנאיהם המוקדמים לחידוש השיחות
▪  ▪  ▪
[צילום: מג'די מוחמד/AP]

יותר משלושה חודשים לא כינס יו"ר הרשות הפלשתינית, מחמוד עבאס (אבו מאזן) את הוועד הפועל של אש"פ, הוא הסתפק בכינוס הוועדה המרכזית של תנועת פתח שהינה "חותמת הגומי" שלו כדי להעביר את ההחלטות שרצה.
על-פי גורמים בפתח, כינוס הוועד הפועל של אש"פ מצביע על כך שמחמוד עבאס מתחיל להיערך לחידוש המשא-ומתן עם ישראל תחת החסות של הממשל האמריקני החדש.
מהודעת הסיכום של הישיבה ניתן ללמוד כי היא לא עסקה בהשלכות האזוריות של "ועידת ריאד" שבה השתתף מחמוד עבאס והיה שותף להחלטותיה, אבל עסקה בשלושה נושאים חשובים הקשורים למשא-ומתן הצפוי עם ישראל.
  • הוועד הפועל של אש"פ גינה את הישיבה של ממשלת ישראל במנהרות הכותל וכינה אותה "ראוותנית ופרובקטיבית" שבה התקבלו החלטות "להאיץ את ייהוד ירושלים והעיר העתיקה".
המונח בערבית בהודעה לגבי הכותל המערבי הינו "ח'איט אלבוראק" כלומר, התייחסות לכותל המערבי כחלק של מסגד אל-אקצה שבו קשר הנביא מוחמד עפ" המסורת המוסלמית את סוסתו הפלאית הנקראת "אלבוראק".
  • דחייה על הסף של ההכרזה של שר הביטחון אביגדור ליברמן כי "הקרן הלאומית הפלשתינית" הינה ארגון טרור. מדובר בקרן המעבירה באופן קבוע כספים לאסירים ביטחוניים ולבני משפחותיהם ותומכת גם בבני משפחות של מחבלים שנהרגו או נפצעו במהלך פעילות טרור נגד ישראל. הוועד הפועל של אש"פ החליט כי מדובר ב"קו אדום" וכי הקרן תמשיך בפעילותה מכיוון שהיא אחד ממוסדות אש"פ.
  • דחיית האפשרות ל"פתרונות זמניים" לבעיה הפלשתינית כולל האפשרות של הקמת מדינה פלשתינית בעלת גבולות זמניים.
על-פי גורמים בכירים בפתח, מחמוד עבאס מעריך בסבירות גבוהה כי אחד התרחישים שאליהם שואף להגיע הנשיא טראמפ במסגרת "העסקה" שהוא יוזם בין ישראל לפלשתינים הינו הקמת מדינה פלשתינית זמנית על 60 אחוזים משטח הגדה ללא בקעת הירדן ומזרח ירושלים, תרחיש הדומה לשלב השני של מפת הדרכים שהפלשתינים דחו אותו בעבר בתוקף.
התרחיש הזה מתאים לתפיסה של ראש הממשלה בנימין נתניהו שהצהיר בערב כי הוא מוכן לפתרון שבמסגרתו יקבלו הפלשתינים "מדינה מינוס" והוא מותיר את השליטה הביטחונית בבקעת הירדן ובמזרח ירושלים בידיה של ישראל.
גורמים ברש"פ ציינו כי מחמוד עבאס מנסה כעת לאותת לממשל טראמפ כי אש"פ שהינו הנציג הרשמי של העם הפלשתיני דוחה על הסף את האפשרות להסכים לפתרון כזה, ובמילים אחרות שלא כדאי אפילו להציע אותו במשא-ומתן שאמור להתחדש מכיוון שהפלשתינים יפסלו אותו על הסף.
עבאס מנסה באמצעות ההחלטה של הוועד הפועל של אש"פ לחשק את עצמו בכל הקשור לפתרון "המדינה הזמנית", ריבונות ישראלית על הכותל המערבי והפסקת הסיוע הכספי למשפחות האסירים הביטחוניים ו"השהידים". הוא נערך אומנם מראש לבאות, אך על הפרק עומדת שאלת חידוש המשא-ומתן הישיר בין ישראל לפלשתינים.
על-פי ההצהרות האחרונות של בכירים אמריקנים חידוש המשא-ומתן בין שני הצדדים הינו ממש בפתח, המשא-ומתן יהיה ישיר בחסות אמריקנית וליווי של "מסגרת אזורית" שהנשיא טראמפ השיג הסכמה עליה בשיחותיו עם מנהיגי ערב בעת ביקורו בסעודיה.
ההערכה של גורמי הרש"פ היא כי מחמוד עבאס לא יוכל לעמוד בפני הלחצים של הנשיא אובמה ושל מנהיגי ערב והוא ייאלץ להסכים לחידוש המשא-ומתן ללא תנאים מוקדמים ובראשם הפסקת בנייה בהתנחלויות. הדבר נכון, לדעת אותם גורמים, גם לגבי ראש הממשלה בנימין נתניהו אשר ייאלץ להסכים לחידוש המשא-ומתן מבלי שהרש"פ תפסיק את ההסתה ואת תשלום הקצבאות למשפחות האסירים הביטחוניים ו"השהידים".
ביקורו של הנשיא טראמפ באזור היה מוצלח, לכן להערכת הפלשתינים הוא ימשיך ליזום מהלכים בכל הקשור למשא-ומתן הישראלי פלשתיני כמו מפגש משולש שהוא יעמוד בראשו בין מחמוד עבאס לראש הממשלה נתניהו להודעה על חידוש המשא-ומתן או השקה של המשא-ומתן ב"מסגרת אזורית" באחת הבירות של מדינות ערב.
מעבר לנושאים הכבדים והמורכבים של סוגיות הסדר הקבע (ירושלים, גבולות, התנחלויות,פליטים וכו') קיימת הבעיה של הפיצול בין הגדה לרצועה ושאלת הייצוג הפלשתיני. מבחינת הפלשתינים, לא ניתן להגיע לשום הסדר קבע עם ישראל שלא יכלול את רצועת עזה הנתונה לשלטון חמאס.
גם מחמוד עבאס יתקשה לקבל החלטות גורליות במשא-ומתן מכיוון שהלגיטימיות שלו כנשיא נבחר הסתיימה מזמן, אפשר להעריך כי הוא ישתמש בתירוץ הזה כדי להתמודד עם לחציו של הנשיא טראמפ לויתורים בטענה כי עליו להיבחר מחדש כנשיא לפני כל החלטה, באמצעות בחירות כלליות וחופשיות, כדי לקבל את הלגיטימיות שלו בחזרה כנציג הנבחר של העם הפלשתיני.

תאריך:  31/05/2017   |   עודכן:  31/05/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מחמוד עבאס מחשק את עצמו
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כדאי שגם יתלה את עצמו ל"ת
יהודי מפוכח  |  1/06/17 00:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יוני בן-מנחם
שביתת הרעב של האסירים הביטחוניים חיזקה את מעמדו של מרוואן ברגותי ברחוב הפלשתיני והוא נחוש להמשיך במאבקו על תפקיד יו"ר הרש"פ הבא. מחמוד עבאס ממשיך לנסות ולחבל במעמדו של מרוואן ברגותי גם בתום שביתת הרעב
אורי שרגיל
אני צועק: מה אכפת לי מה את חושבת, ואם את חושבת כמוני או לא – חשוב מה ערפאת והרוצחים שלו חושבים, מה חמאס והמטורפים שלו חושבים כי הם יושבים בצד השני של השולחן, לא אני ואת
חיים שטנגר
גבירותיי ורבותיי, אנא נהגו כבוד במרואן ברגותי, סליחה טעינו, בד"ר מרואן ברגותי, שזכה לקבל תואר דוקטור, בעת ריצוי חמישה עונשי מאסר על רצח, בכלא הישראלי
רון בריימן
הצגת המציאות כאילו אם לא בוחרים ב"פתרון שתי המדינות" התוצאה היא מדינה אחת אינה אלא הונאה. יש לפחות עוד דרך: להמתין עד לשינוי הנסיבות האזוריות    בבוא היום יתפוש את השלטון בירדן הרוב הפלשתיני הנשלט על-ידי המשפחה ההאשמית    אז תיעלם מאליה הטענה כאילו ל"עם הפלשתיני" אין מדינה
בעז שפירא
הכיצד הגענו למצב בו רוב החולים המטופלים על-ידי מיטב הרופאים עם מיטב הציוד וההכשרה הנם ילדים של האויב? אותה רשות "פלשתינית" בה מלמדים את הילדים לשנוא, בה מאדירים הרוצחים, בה מפארים את הג'יהאד ואת השאהידים
רשימות נוספות
שב"ס: השביתה נגמרה ללא מו"מ  /  איציק וולף
עבאס: הכירו בפלשתין וסיימו את הכיבוש  /  איציק וולף
טילרסון: מכבש לחצים הופעל על הצדדים   /  עידן יוסף
תשעת הימים  /  איתמר לוין
מכבש הלחץ האמריקני  /  יוני בן-מנחם
טראמפ-מנצ'סטר - מזרח תיכון  /  יורם אטינגר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il