X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
רק בעל תפקיד ממפלגה דתית מרשה לעצמו לעשות זאת, והגרוע ביותר, חסידיו השוטים תומכים בו, אולי מכיוון שאינם יודעים מה עשה, או לא מאמינים שעשה זאת, כי להם הרי לא משנה מערכת המשפט, הוא הנציג שלהם והם ילכו עבורו באש ובמים גם אם ימעל בכספיה
▪  ▪  ▪
דרעי. מרשה לעצמו [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

כמה קשה לשמור על מצב רוח טוב ועל שמחה כשרואים חדשות המראות לנו עד כמה העולם מתדרדר: טראמפ מוותר על המלחמה שהיא כמעט המלחמה החשובה ביותר של האנושות, השמירה על הפלנטה שלנו, ובכך הוא דן אותנו לעולם עם אוויר מזוהם, מים מזוהמים, קרקע מזוהמת.
טראמפ מצהיר שמי שחשובה לו זו ארצות הברית, ולא פריז.
והוא לא מבין שהמלחמה הזו היא מלחמה עולמית, חוצה גבולות של ארצות/ שמי אוקיינוסים מזוהמים משפיעים גם על אזרחי ארצות הברית וגם על הדגים שהם ניזונים מהם.
טראמפ דומה לאותו אדם שמוזכר במשל שנמצא בפרשת השבוע הזו בזוהר, המספר על אדם שקודח חור בספינה. האנשים סביבו באים אליו בטענות, ואומרים לו: מדוע אתה קודח? אתה לא מבין שהספינה תטבע? והוא עונה: מה מפריע לכם שאני קודח? הרי זה מתחת לרגלי! זה העסק שלי, לא שלכם! אל תתערבו! והוא ממשיך לקדוח והספינה טובעת לאיטה...
כך טובע לו העולם שלנו, וכולנו בוהים בספינה הטובעת, ואיש לא עושה את הדבר החשוב והנכון לעשות.
חסידים שוטים
ולעניין אחר, מייאש אף הוא - דרעי, שר שהורשע, שישב בכלא, שיש עליו תuוית של עברין - חוזר לתפקידו בתנועה שלו, ובית המשפט מתיר לו לעשות זאת. מעניין, ממש מעניין. למיטב ידיעתי וזכרוני, אף בעל תפקיד ציבורי שהוא חילוני לא חזר לתפקידו לאחר שמעד - לא אולמרט, לא קצב, וגם לא ראשי ערים שנמצא בהם דופי.
רק בעל תפקיד ממפלגה דתית מרשה לעצמו לעשות זאת, והגרוע ביותר, חסידיו השוטים תומכים בו, אולי מכיוון שאינם יודעים מה עשה, או לא מאמינים שעשה זאת, כי להם הרי לא משנה מערכת המשפט, הוא הנציג שלהם והם ילכו עבורו באש ובמים גם אם ימעל בכספיהם.
כמה נורא שדווקא במגזר הדתי מתרחשים דברים כאלה, במגזר שמדבר על טוהר המידות, שנבנה על קיום המצוות שבין הבורא ובין אדם לחברו, ודווקא במגזר הזה אנשים מרשים לעצמם לעשות דברים שהם נגד הבורא ונגד החוק הרוחני החשוב ביותר, שהוא "ואהבת לרעך כמוך".
החוק הזה אינו מתכוון לחברים של האדם, כי אם זה היה כך, הרי כל פוליטיקאי היה נחשב לאדם הנעלה ביותר, כי כמעט כל פוליטיקאי מסדר ג'ובים לחברים שלו והוא מאוד אוהב אותם, במיוחד אם הם עוזרים לו לסדר את האחרים...
תורת משה רבנו
לא, ואהבת לרעך כמוך פירושו לאהוב אנשים אחרים, ובמיוחד, אם אתה פוליטיקאי, לאהוב לא רק את האנשים שבחרו אותך, אלא את תושבי כל העם, לדאוג להם באמת, לא לדאוג קודם לעצמך ואחר כך להם, אלא לשרת אותם. כי איש ציבור חייב לשרת לא רק את הציבור שבוחר אותו. הוא חייב לדעת שהתפקיד שלו הוא לדאוג לרווחת כל העם, לא רק לרווחת אלה שבחרו בו.
זה מנהיג אמיתי. מנהיג שדואג לכולם, גם אם לא בחרו בו. מנהיג שלא מסדר משרות לחברים שלו, אלא בוחר אנשים מוסמכים שיכולים לשרת נאמנה את כולם. ודווקא הציבור שמסתמך על תורת משה רבנו, שדאג אפילו לכבש הקטן שבעדר שלו, ובזכות זה נעשה למנהיג של כולנו, דווקא הציבור הזה מחזיר לשלטון אדם שסרח והורשע וישב בכלא.
כששמעתי זאת, והפנמתי זאת, כי זה לקח לי זמן, זה היה בשבילי יום אבל. אבל על מה שנעשה במדינה שלנו, ואבל על מה שנעשה בעולם, אבל על כך שהמנהיגים שלנו רואים למרחקים קצרים כל כך.
ובכל זאת מתחיל שבוע חדש, אנרגיה חדשה, תפילות חדשות, שבהן אני חוזרת ומזכירה לעצמי שעל-פי הקבלה כל מה שמתרחש בעולם הוא האחריות שלי, של כל אדם, ואם כל אדם היה מתכנס לתוך עצמו ומפשפש במעשיו ומחליט להיות אדם טוב יותר, גם העולם היה נעשה טוב יותר.
היצר הרע
ואני מתחילה לעבוד את העבודה היחידה שהיא חשובה באמת - העבודה על עצמי, על תיקון המידות שלי, על טוהר המידות שלי, ויודעת בוודאות מוחלטת שאם אדבק בעבודה הזו ואעשה אותה נאמנה, בעקביות, בהתמדה, בסופו של דבר ידבק בעבודה הזו כל העולם. כי צריך רק בן אדם אחד שיתחיל לעשות משהו, שיאמין בו, שידבק בו, ואז הוא סוחף אחריו אחרים.
ואני אהיה האדם הזה, כי לעולם לא אכנע, לא לפשע, לא לשחיתות, לא לזיהום האוויר, ובמיוחד לא ליצר הרע שלי. כי הכרזתי עליו מלחמה כבר לפני שנים, ואני נלחמת בו כל רגע, כל שניה. והזוהר אומר בפרשת "כי תצא" שכל עוד אדם יוצא למלחמה נגד היצר הרע שלו, הוא ניצח.
מספיק רק לצאת למלחמה. כי הבא להיטהר מסייעים בידו.
אז אני יודעת בוודאות מוחלטת שמסייעים בידי להיות טהורה יותר, טובה יותר, מושלמת יותר, ועם הידע הזה ועם הוודאות הזו אני יכולה להמיס את האבל שהרגשתי על העם שלי ועל הפלנטה שלי, וגם על עצמי, ולהציל אותנו מטביעה בים הסחי והמאוס המקיף אותנו.

תאריך:  04/06/2017   |   עודכן:  04/06/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מה המשותף בין טראמפ לדרעי
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
בקבלה כתוב שהתחממות זה זיהום?
אהוד פרלסמן  |  5/06/17 03:13
 
- תגובה לא הגיונית
אורנה רב-הון  |  5/06/17 09:08
 
- בטח שהזיהום משפיע
אהוד פרלסמן  |  6/06/17 00:20
 
- שמירה על כדור הארץ
אורנה רב-הון  |  8/06/17 11:15
2
ומה המשותף בין דרעי לאהוד ברק. ל"ת
קורןנאוה טבריה  |  5/06/17 06:51
3
השמירה על הפלנטה
טיל אוילנשפיגל  |  5/06/17 08:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דרור אידר
התפיסה שקנתה לה שליטה    "שטחים תמורת שלום" - אינה עונה עוד לשאלות שמציבה המציאות    הגיע הזמן למחשבה אחרת - לצד סבלנות לתהליכים היסטוריים    50 שנה אחרי, 10 מחשבות על שישה ימים ביוני
נועם קוריס
הרעיון של האכיפה האזרחית הוא מאוד פשוט ויעיל, במקום להקים מנגנונים ציבוריים, לממן פקחים ותובעים וניירת ומשרדים, באים ואומרים לציבור קבל פיצוי ללא הוכחת נזק על עוולה שבוצעה נגדך או אף קבל תגמול על כך שהבאת אל בית המשפט עוולה שנעשתה לרבים, במסגרת תביעה ייצוגית
עמי דור-און
זו המלצת צוות אסטרטגי שהוגשה לרה"מ אריאל שרון לפני יותר מעשור. עוד הומלץ: ניתן לצפות למהלומת-מנע גרעינית ישראלית רק אם אויבינו ישיגו אמל"ח גרעיניים או בלתי קונבנציונליים אחרים ושתהיה קיימת השערה שיש ביכולתם להרוס את מדינת ישראל
אהוד פרלסמן
הסכם פריז הוא הצהרה חלולה של פוליטיקאים המטמטמים את עצמם להאמין שאחרי שכבר עלתה הטמפרטורה ביותר ממעלה, ולא קרה כלום, יקרה אסון אם היא תעלה במעלה אחת נוספת
ציפורה בראבי
דעת התורה אינה נוחה מן הנזירות, מן ההסתגפות ומהימנעות מוחלטת מהנאות גשמיות וחכמים נחלקו ביניהם בעניין מעמדו של הנזיר – האם חוטא הוא או קדוש? "איש כי יפליא לנדר נדר נזיר להזיר לה'" (נזיר ד, ב)
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il