X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי והפעם - פיתוח, שילוב, זקן, עיבור והחזירו שבת שלום
▪  ▪  ▪
מילר. לניסוי [צילום: פלאש 90]

א. קטנות ורבות-עוצמה
ארצות-הברית מפתחת לא רק פצצות ענק, כמו מוא"ב (GBU-43, "א̤ם כל הפצצות"), שהוטלה לפני כחודש באפגניסטן, אלא גם גרסאות קטנות ורבות-עוצמה של חימוש אווירי. בין השאר, מפתחת מעבדת המחקר של חיל-האוויר האמריקני חימוש של הדור הבא במסגרת התוכנית טכנולוגיות מתקדמות לחימוש, שמשתמשת במדפסות תלת-ממד להדפסת תחמושת ומרעומים. הפצצות החדישות קטנות יותר והרסניות יותר, ולמתכנניהן יש שליטה על גלי ההרס, שהן יוצרות, בהתאם לאפיוני המשימה.
הצורך להקטין את החימוש האווירי נובע מהקטנת המטוסים החדישים. חיל-האוויר משתמש, בעיקר, בפצצות 250 ק"ג ובפצצות 1,000 ק"ג, אך שואף לבצע את משימותיו באמצעות פצצות 50 ק"ג, שתהיה להן אותה ההשפעה, אומר חוקר במעבדת המחקר של חיל-האוויר האמריקני.
ב. ניסוי שיצא משליטה
צבאנו שקוע עד צוארו בפרויקט שילוב לוחמות במערכיו. ראוי לציין, כי גם צבאות אחרים עוסקים בדבר הזה, אך כרגיל אצלנו, הדבר נעשה בהתלהבות משיחית, ללא בקרה ובלי שׂוּם-שכל.
התהליך הישראלי, כפי שהראה רז שגיא בספרו, נלחמות בצה"ל, מוּנע על-ידי קבוצה לוחמנית של חוקרות פמיניסטיות קיצוניות מהאקדמיה מבלי שנעשו דיונים מעמיקים, שלקחו בחשבון את כל היבטי התהליך. לשילוב נשים בתפקידי לחימה יש התנגדות קשה של פיסיולוגים ושל רופאים (לא רק אצלנו), וחיל הרפואה שלנו כבר דיווח כמה פעמים על הסיכון הרב בתהליך - כלומר, פגיעה בחיילות, המוכשרות ללוחמות. שגיא דיווח על שיעורים עצומים של נכות בקרב חיילות בגדוד המעורב קרקל.
שילוב הלוחמות בצבא נובע לכאורה מפסיקת בג"ץ בעניינה של אליס מילר, שרצתה להיות פרח-טיס בחיל-האוויר. הפסיקה קבעה, שיש לשלבה בקורס לניסוי, אם תעבור את מבדקי הקבלה. מאז השמידו הפמיניסטיות את הסתייגות בג"ץ "לניסוי", והפכו את השילוב למכת מדינה, שפוגעת במוראל הצבא, בשוויון ובאיכות היחידות.
ניסוי - כך אני מבין פשוטו של עניין - דורש אבני-דרך בזמן ובביצועים, מערכות בקרה ובדיקה קפדנית, כיוון שהמדובר בניסוי בנשים חיות ולא בבובות. זה לא נעשה כלל, והדיווחים על פציעות בקרב הלוחמות מזוויעים. יתר על כן, כדי לאפשר את שילוב הלוחמות נעשו צעדים להנמכת רמת הביצועים הנדרשת - עד לרמה, הפוגעת בכשירות הצבאית - שלא לדבר על פגיעה אנושה בשוויון.
למרות ש'קרקל' - הגדוד המעורב הראשון - אינו סיפור הצלחה, החליט צבאנו לשכפלו. כעת מקימים כבר את הגדוד המעורב הרביעי, שכמו קודמיו, נועד בתכנוני הרמטכ"ל איזנקוט לשמור על גבולות השלום שלנו.
אלוף מיל' יצחק בריק, נציב קבילות החיילים, התייחס בדוח שנתי 45, שפרסם זה עתה, לנעשה בגדודים המעורבים. "בגדודים המעורבים, כך מצא בריק, חלה ירידה במוטיבציה הן אצל המפקדים, הן אצל הלוחמים והן אצל הלוחמות. משיחות עם לוחמות התרשם בריק כי קיים פער משמעותי בין ציפיות הלוחמות ובין המצב בשטח".
בריק ציין, כי מרבית הלוחמות בגדודים המעורבים נושרות כבר בתחילת ההכשרה, כי המפקדים מתנהלים באופן לקוי וגורמים לירידת מוטיבציה, וכי תנאי השירות בהם בעייתיים.
לכאורה, התמונה ברורה. הנזק, שנגרם ללוחמות, בלתי-הפיך (וזה דווח גם בארצות-הברית). ונשאלת השאלה, האם שילוב נשים בתפקידי לחימה הועיל - כלומר, האם שיפר את צבאנו? לפי דוח שנתי 45 של נציב הקבילות, התשובה שלילית, כפי שמדווח: "אחת הסיבות המרכזיות שאליהן מפנה המבקר היא כפייה של מפקדים וחיילים לשרת בגדודים מעורבים בניגוד לרצונם. חוסר רצון זה הוא תמרור אזהרה ביחס לתפקוד הגדודים המעורבים. חיילים אלו יכלו לשרת ביחידות קרביות, אך למען ערכי שילוב הנשים הם שולבו ביחידות מעורבות שהוקמו, ושתפקודן לקוי. "כמו-כן מצביע המבקר על תשתית בלתי הולמת לקליטת הלוחמות, הן בצד הרפואי והנפשי והן בהתאמה לכללי השילוב הראוי שיש בהם כדי להגן על פרטיותן של הלוחמות".
ג. שאלה של זקן
כיוון שמרבית חיי גידלתי זקן, סעיף בדוח השנתי 45 של נציב קבילות החיילים נגע אליי. גם כחייל נאבקתי לשמור על זקני, ולרוב בהצלחה. כשהוציא צבאנו את פקודת הזקנים, ראיתי מראש את המרווח, שייתן למפקדים זכות להתעמר בחייליהם. ואכן, מדווח אלוף מיל' יצחק בריק, כי מה שמתרחש ביחידות בעניין הזקנים אינו אינו עומד במבחן החוק. מכאן, שהצבא, שלכאורה עומד בפני שפל גדול בכמות חייליו עקב קיצור השירות, שכפתה עליו הכנסת, עושה הכל כדי לסכסך בינו לבין החיילים הדתיים - לא רק בעניין גידול הזקנים - במקום לעודד את התגייסותם.
אלוף מיל' יצחק בריק, נציב הקבילות, הדליק אור אדום חזק. סימני השאלה מופנים אל שניים: אלוף מוטי אלמוז, ראש אכ"א, ורב-אלוף גדי איזנקוט, מפקדו. ובעצם, גם אל הממונה על שניהם - שר הביטחון.
ד. עיבור
שכנינו המוסלמים החלו לחגוג את חודש רמדאן, שכידוע מועדו אינו קבוע, והוא נודד על פני עונות השנה - בניגוד לחגינו, שקבועים בעונות השנה.
נדידת רמדאן נובעת מכך שהשנה המוסלמית והשנה העברית מבוססות על לוח ירחי, ואילו השנה הנוצרית מבוססת על לוח שמשי. ההבדל בין שנה נוצרית לבין שנה מוסלמית הנו 11 יום בשנה. בלוח היהודי יש תיקון - העיבור - שמפצה על ההפרש בין השנים, ומייצב את חגי ישראל בעונות השנה. ראש-השנה תמיד יהיה בסתיו, וכמותו סוכות, חג האסיף; פסח, חג קציר שעורים, יהיה באביב; ושבועות, חג הביכורים וקציר חטים, יהיה בראשית הקיץ.
עד ימי התלמוד קיבל בית-דין (סנהדרין) בראשות הנשיא עדויות של מי שחזו במולד הלבנה. אחר בדיקת העדויות, הוא הכריז על ראש חודש. תוך כך ניסו גורמים עוינים (למשל, שומרונים) לשתול עדויות כוזבות, כדי להכשיל את היהודים.
במאה הרביעית לספירת הנוצרים, אחרי מרד גאלוס, קבעו חכמים, שיש לפרסם את סדר העיבור, כדי שכל יהודי יוכל לדעת מתי ראש חודש - ובעיקר, את מועדי החגים - ולא יידרש לפסיקת הסנהדרין, שפעולתו הופרעה, בתגובה למרד. חכמים חששו פן ימנעו הרומאים מהסנהדרין לפרסם את מועדי השנה. פרסום סוד העיבור היה חידוש מדהים, כיוון שנטל מונופול מהחכמים, והעבירו לכלל עם ישראל.
הלל (השני), שניסח בכתב את סדר העיבור, נחשב לאחד מגדולי התוכנים (אסטרונומים) הקדמוניים, ולהוקרה מכתש ביר̤ח נקרא על שמו. הלל קבע מחזור של 19 שנה, שבהן יש 7
שנים "מעוברות" - כלומר, מוגדלות, בנות 13 חודש. דרך קבע, מוסיפים ללוח העברי חודש בן שלושים יום בסופו (אדר). כך, באמצעות ריווּח של שבע שנים מעוברות על פני המחזור, מתייצב הלוח העברי ונקבע, וכמעט כל אחד יכול לדעת את מועדי החגים.
לשנים המעוברות ניתן סימן (גו"ח-אדז"ט) - כלומר, שנה ג' במחזור, שנה ו', שנה ח', שנה י"א, שנה י"ד, שנה י"ז ושנה י"ט. כמובן, המדובר בלוח העברי. השנה היא ה'תשע"ז (5,777). חלוקתה ב-19 נותנת 304 ושארית 1. כלומר, המחזור הנוכחי החל לפני שנה, ורק בעוד שנתיים, בשנת ה'תשע"ט, תהיה שנה מעוברת.
ה. טירוף מערכות
לאחר יותר משבוע, החזירה המשטרה בערב החג את האקדח לתושב איתמר, שירה במתפרעים ערביים, שניסו לעשות בו לינץ' בצומת חווארה בשומרון, והרג מחבל.
משטרת ישראל לקחה את אקדחו האישי לביצוע בדיקה בליסטית, לכאורה, והחזירה אותו רק אחרי שח"כ אלי בן-דהן, סגן-שר הביטחון, התערב. "המתיישב נוסע בציר הזה בכל יום והוא צריך את אקדחו כדי להמשיך ולהגן על משפחתו", ציין סגן-השר.
המשטרה החזירה למתיישב מאיתמר את נשקו, וקבעה שהאירוע היה פעולת איבה. בינתיים הוא המשיך לנוע בכבישי השומרון ללא נשק. אין זו הפעם הראשונה שהמשטרה מפקירה את ביטחון התושבים, שנאלצו להתגונן מול התפרעות, שסיכנה את חייהם.

תאריך:  04/06/2017   |   עודכן:  04/06/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
ניצחונה הצפוי של תרזה מיי, מנהיגת השמרנים בבריטניה, בבחירות שייערכו השבוע, עשוי להבטיח משטר תקין במדינתה, בצד יחס הוגן כלפי ישראל, לעומת ג'רמי קורבין, מנהיגו של הלייבור, שעלול לחולל בארצו רק תוהו ובוהו וגם להעכיר את היחסים איתנו
הרב אליהו קאופמן
יובל הכיבוש הזה איננו רק בעיית מיליוני הערבים החיים באי השוויון אלא שהוא גם פצצה מתקתקת לאחדות העם היהודי ולחופש הדת היהודית, תוך שמירה על המקומות הקדושים לעם היהודי, על-פי מסורת הדורות, תוך אי-הפיכתם ל"אתרים לאומיים" ולמרמס אנטי דתי
רון בריימן
חג השבועות איננו רק חגם של הקיבוצים, של "ההתיישבות העובדת" ושל "העמק". מן הראוי לשים קץ לשימוש בביטוי המתנשא, "ההתיישבות העובדת". ההמנון של החג הוא השיר "סלינו על כתפינו", אבל נראה שיש גורמים ב"שידור הציבורי" המתנכרים לו מזה שנים
עמי דור-און
כיצד על השליט למנות שרים ויועצים? מתוך ספר סיני עתיק עולה כי האדם המתאים ביותר למשרה רמה הוא מי שיש לו כישורים וגם מוסריות גבוהה. האפשרות הגרועה ביותר היא לבחור אדם בעל כישרון אבל ללא מוסריות. אדם כזה, המכונה ״נחות״, ישתמש בכישוריו כדי לבצע מעשים רעים
איתן קלינסקי
השמאל הציוני חתום על ההונאה של עם ישראל ביוני 1967, כשהבין שהוא העלה אותנו על שרטון של אופוריה, הטומנת בחובה סכנה קיומית זה כבר היה מאוחר. את שרביט ההונאה כבר לפת בחוזקה ימין משיחי, שלמעשה הוא כיום הכוח החזק המנווט את מדיניות ממשלת ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il