X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
על-פי מקורות זרים, לא רק ערב מלחמת ששת הימים נשקל השימוש הישראלי בנשק גרעיני לצורך הרתעת האויב הערבי. אם להסתמך על מקורות זרים בתקשורת העולמית - הרי שישראל דנה באפשרות הפעלתו של "נשק יום הדין" גם במלחמת יום הכיפורים ובמלחמת המפרץ
▪  ▪  ▪
[צילום: משה שי/פלאש 90]

אם להסתמך על התקשורת העולמית, הרי שלפחות שלוש פעמים בתולדותיה שקלה מדינת ישראל את השימוש באופציה גרעינית לצורך הרתעת האויב הערבי, ובלבד כדי להבטיח בכך את עצם קיומה. על-פי אותם דיווחים ניתן, מן הסתם, להסיק שהאופציה הזו נשקלה לא רק ערב מלחמת ששת הימים, כפי שפורסם ממש זה עתה, אלא גם בשתי מלחמות אחרות, שבהן ארבה סכנה ממשית לקיום המדינה.
על-פי הערכות התקשורת הבינלאומית מסתבר שגם במלחמת יום כיפור שקלו ראש הממשלה, גולדה מאיר, ושר הביטחון, משה דיין, את השימוש ב"ברירת שמשון", שלא הייתה אלא אפשרות הפעלתם של כלי הנשק הגרעיניים, כ"נשק יום הדין" וכמוצא אחרון למדינת ישראל, בבחינת "תמות נפשי עם פלשתים".
המקורות הזרים יודעים לספר שב-9 באוקטובר 1973, יום לאחר שנכשלה מתקפת הנגד של ישראל בחזית הדרום – מתקפה שכוונה להדוף את צבא-מצרים מערבה, מעבר לתעלת סואץ - התכנס דיון בלשכתה של ראש הממשלה דאז, גולדה מאיר, כשמצב הרוח באותה ישיבה היה, לא בכדי, שפוף ומדוכדך. שהרי מלאי התחמושת והנשק של צה"ל הלכו ואזלו, האבידות בנפש היו כבדות, והייתה גם תחושה של תבוסה ואובדן.
"מחשבה מטורפת"
על-פי דיווחי המקורות הזרים, הרי שבאותו דיון התבטאה גולדה שיש לה "מחשבה מטורפת", שנתפרשה מאוחר יותר על-ידיהם כמימוש ראשוני של האופציה הגרעינית הישראלית, בשיתוף-פעולה מלא עם ארה"ב, בראשותו של הנשיא ריצ'רד ניקסון. התקשורת הזרה ידעה לדווח שדיין, לעומתה, שדיבר בגלוי על "חורבן בית שלישי", העלה באותה ישיבה את אפשרות השימוש בנשק גרעיני כ"נשק האחרון של יום הדין". אלא שלדברי המקורות הזרים ירד בסופו של דבר העניין מן הפרק.
על-פי המקורות הזרים מסתבר שהייתה אפילו פעם נוספת, שבה עלתה אפשרות השימוש בנשק יום הדין של ישראל על הפרק. לדברי אותם מקורות היה זה במלחמת המפרץ 1991, בעת התקפת הסקאדים ששיגר שליטה של עירק, סדאם חוסיין, לעבר ערי ישראל. המקורות הזרים מדווחים שבשבת שלאחר מטר הטילים השני שספגה המדינה, כשהיא יושבת באותה מלחמה באפס-מעשה - התכנסה הממשלה, בראשות יצחק שמיר, לדיון-חרום על תגובה אפשרית.
התקשורת העולמית ידעה לדווח שבאותה ממשלה ישבו אז שרי ימין קיצוני, שנתנו בה את הטון הדומיננטי, כמו פרופ' יובל נאמן, פיזיקאי שהיה מעורב בתוכנית הגרעין של ישראל; רפאל (רפול) איתן ורחבעם (גנדי) זאבי, שתבעו תגובה חריפה מיידית, בכל האמצעים הצבאיים של ישראל, כולל כמובן נשק גרעיני. אלא שהיה זה, אליבא דאותם מקורות, לא אחר מאשר ראש הממשלה, יצחק שמיר, ימני בעצמו ולשעבר איש המוסד, שהתנגד לכל מעורבות ישראלית במלחמת המפרץ, וממילא טירפד בכך כל ניסיון של שימוש בנשק בלתי-קונבנציונלי על-ידי המדינה.

תאריך:  07/06/2017   |   עודכן:  08/06/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ציפי לידר
בשולי הכותרות: רצח בכפר יונה - איפה הפסיכיאטרים?    היכן נעלמה קדושת החיים?    שני מותגים זה מול זה    ולקינוח זמרים מזן מיוחד
ראובן דינור
אין ספק כי התמכרנו לניצחון ויש ויאמרו שישראל הפכה להדוניסטית בזכות אותו ניצחון ביוני 1967. אך בד-בבד ידעו מנהיגי ישראל משני הקצוות הפוליטיים לותר על חלקי ארץ. אולם הכל עדיין תלוי ועומד ולא נפתר
ישראל רוזן
רות, איוונקה, פוטוצקי ואונקלוס - לכו מכאן!    בציונות הדתית מקנן חשש 'חמור יותר'; מבתי דין מודרן אורתודוקסיים שיגיירו בזול ובמחיר הלכתי מופחת עד אפסי
עו"ד צבי שוב, עו"ד קורל דרליצ'מן
בתי המשפט אינם מוכנים להשלים עם מצב בו רשות מקומית מבצעת קיצור דרך, תוספת קרקע במקום להפקיע אותה ומסרבת לשלם לבעליה
ציפורה בראבי
אחד מתפקידיו החשובים של אהרון הכהן להעלות אור במנורה: "חז"ל אומרים שהמנורה הייתה מורידה שפע של חכמה, ושפע של בינה ותורה לעם ישראל    ואמר הקב"ה לאהרון הכהן: כשאתה מדליק את המנורה אתה מוריד שפע חכמה, שפע טהרה, לעם ישראל וזו החשיבות והמעלה" (על-פי הרב מרדכי אליהו זצ"ל)
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il